Advies gevraagd

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Floorvs
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2021 11:59

Advies gevraagd

Bericht door Floorvs »

Goedenavond,

Vanuit mijn webshop verkoop ik magnetische pictogrammen, voor bijvoorbeeld kinderen met autisme. Op dit moment laat ik de afbeeldingen op een A1-magneetplaat drukken, waarna ik deze zelf met een bordschaar snijd in magneetjes van 4x4cm.
De verkoop gaat boven verwachting goed en het handmatig snijden wordt al gauw te tijdrovend. Ik ben dus op zoek gegaan naar een machine die het snijwerk van mij over kan nemen, maar ik kan niet goed vinden wat ik nodig heb. Ik heb gezocht naar plotters, maar ik heb het idee dat een plotter niet door de magneet van 0,9mm dikte heen komt.

Kan iemand hier mij adviseren over welk apparaat ik nodig heb? Ik ben een totale leek op dit gebied, dus ik heb een gebruiksvriendelijk apparaat nodig. Daarnaast is mijn budget beperkt en werk ik vanuit mijn zolderkamer, dus ook de ruimte is beperkt haha. Het gaat niet om ingewikkelde snijbewegingen (alleen rechte lijnen), dus ik hoop dat een eenvoudige machine genoeg is voor mij.

Bedankt voor de tips alvast!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Bericht door Arie Kabaalstra »

Allereerst... Geweldig product, ik heb buren gehad met een autistisch zoontje die heel veel baat had bij pictogrammen.

je laat ze nu op magneetplaat drukken, is dat Aluminium, met een "koelkastmagneet" achterkant?
Ik neem aan dat je de hoekjes ook af moet ronden?.

zit er Tussen de afzonderlijke pictogrammen ruimte?.. mogelijk kun je het uitsnijden dan uitbesteden aan een bedrijf met een CNC Ponsmachine, die knabbelt het tussenliggende materiaal er wel uit..