Kress 800 paardenkracht

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

ChwanPang
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2020 19:28

Kress 800 paardenkracht

Bericht door ChwanPang »

Hoeveel paardenkracht heeft de kress 800? Ik kan het namelijk nergens vinden.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door kawarider »

Das een pony, geen paard
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door Arie Kabaalstra »

ChwanPang schreef: 30 apr 2021 23:12 Hoeveel paardenkracht heeft de kress 800? Ik kan het namelijk nergens vinden.
Hoeveel cc heeft een Suzuki GT 50?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door Kjelt »

Specs:
MAXX-Power 800 Watt motor
Uitgaand vermogen 420W

Oftewel minder dan 1pk in en ongeveer een 0,6 pk uit.

Maar wie rekent er nu nog in pk's ?
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door Sven »

Dat volk dat nog in inch rekent gebruikt vaak pk's. Dat is namelijk meer. En dat volk denkt dat meer power meer beter is.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door audiomanics »

Arie Kabaalstra schreef: 30 apr 2021 23:24 Hoeveel cc heeft een Suzuki GT 50?
Plus tankinhoud, plus Carter volume en de inhoud van het vakje onder de buddyseat: 8645,68 cc.. (bij benadering)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door Kjelt »

Sven schreef: 01 mei 2021 08:04 Dat volk dat nog in inch rekent gebruikt vaak pk's.
Tja en dan te bedenken dat ze al sinds 1889 deze inch herleiden / ijken tov de standaard meter nr 27 :lol:

https://www.govinfo.gov/content/pkg/GOV ... 704b30.pdf

Maar goed, je moet ze in dit land ook de kost geven die nog "ons" en "pond" gebruiken terwijl bv gebruik van de "gulden" toch eigenlijk wel verdwenen is binnen twintig jaar.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kjelt schreef: 30 apr 2021 23:24 Specs:
MAXX-Power 800 Watt motor
Uitgaand vermogen 420W

Oftewel minder dan 1pk in en ongeveer een 0,6 pk uit.

Maar wie rekent er nu nog in pk's ?
één Pk komt overeen met 735 Watt
Iets meer dan 1 Pk dus..
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door Swake »

Ze hebben het nooit gezegd maar dat is de echte reden waarom die Britten niet in de EG zijn blijven zitten.
In Euro tellen kunnen ze niet en het is zo erg dat ze nog gewichtsmaten (pound) gebruiken om prijzen aan te geven. Het decimaal stelsel zijn ze nog steeds niet machtig, zo zijn er 50 jaar na het afschaffen ervan nog steeds shillings en halve kronen in omloop. Op hun pk's zit 10 Watt verschil met de onze, enfin als ze zelf al weten welke pk's ze gebruiken want ze hebben er verschillende. Langs de kanten van Wales durven ze nog steeds van 9 inch een voet te maken en dat is ook al 500 jaar oud of zo. Trouwens van duim gesproken, er is niet één duim, er zijn er een stuk of 10 verschillende. De duim die wij en de rest van de wereld meestal aangeven als 2.54mm is de Canadees Metrische Duim (ja u leest het goed, metrisch! De Canadezen waren het totaal beu dat er nooit iets klopte toen ze die norm hebben uitgestuurd). Als je in die (ex-)Britse landen een ton van één of ander materiaal koopt weet je nooit of het een lange of een korte ton gaat zijn, de enige zekerheid dat je hebt is dat het geen 1000 kg zal zijn. En... ze rijden aan de verkeerde kant van 't straat.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door DaBit »

Arie Kabaalstra schreef: 01 mei 2021 10:01 één Pk komt overeen met 735 Watt
Iets meer dan 1 Pk dus..
Niet dus.
Die 800W is wat erin gaat, niet wat eruit komt. Da's 420W. Als de zon en de maan recht in lijn staan en je eerst maagdenbloed hebt laten vloeien onder het zingen van kumbaya. Lies, damn lies, datasheets.

Kjelt had het met net iets meer dan een halve knol dus goed :mrgreen: .
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door Arie Kabaalstra »

Swake schreef: 01 mei 2021 10:14 Trouwens van duim gesproken, er is niet één duim, er zijn er een stuk of 10 verschillende.
en dan heb je het alleen nog over de duimen in het gemenebest gehad, de "anglicaanse duimen" dus min of meer.. want de Fransen, hadden net zoveel duimen, en die worden in bepaalde vakgebieden nog steeds gebruikt, 1/12 Franse duim, de Ligne is 2.2558mm om de diameter van uurwerken aan te geven.. 11½"' is een gangbare maat, komt overeen met 25.6 mm, 16½ '" is een zakhorloge uurwerk, van 36.6 mm.
de Franse ligne moet je dus niet verwarren met de Engelse.. want die is maar 0.625 mm.

Wees maar blij dat we geen Deeltjesfysica beoefenen.. daar heeft men voor massa, temperatuur, én energie maar één eenheid, de Elektronvolt : 1eV=1,602 176 565 × 10−19 J, en.. omdat massa feitelijk ook gezien kan worden als potentiele energie.. kun je massa ook uitdrukken in eV..

één manier om "Inch-ridders" te treiteren is om ze te herinneren aan het feit dat de Inch feitelijk een Metrische eenheid is, vastgesteld op 0.0254m.
Gooi ze dan ook even voor de voeten dat er geen enkele logica in het "Imperial system" zit, en dat het feitelijk geen system is..
Hou je vast.. eh.. 1".. ok.. 2.54 cm.. , er gaan geen 10, maar inches in een voet, geen 10 maar 3 voeten in een yard, en geen 1000 maar 1760 Yards in een mijl.. hoeveel voet is dat, en hoeveel inch?..
Nog leuker wordt het met 't koppel van stappenmotoren enzo.. zoveel oz/in (ounce Inch.) reken dat eens om naar Poundfoot?.. 1 pound = 16 ounces, en 1 foot is 12 inches.. nou lekker dan..
met inhoudsmaten wordt het nog gekker, de Fl.oz is 1.80468 Cubic inch... laat maar..

't gekke is.. auto's.. da's nog altijd "Peekaas!".. maar bij electromotoren.. kijken we naar Watts
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door andrefc101 »

Sven schreef: 01 mei 2021 08:04 Dat volk dat nog in inch rekent gebruikt vaak pk's. Dat is namelijk meer. En dat volk denkt dat meer power meer beter is.
Dat volk? Bijzondere benaming....
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door keesfrees »

Een hopeloze strijd met het verleden, het is zo simpel allemaal, ik lees er weer vele mooie artikelen over op wikipedia, oa deez :
SI-basiseenheid
En van daar uit weer verder.

Overigens, er zijn nog maar 3 landen waar het metrische stelsel niet de standaard is :
http://www.gometricusa.org/

Maar, nog weer een ander bijverschijnsel zag ik hier op dit forum onlangs :
https://cnczone.nl/viewtopic.php?p=236348#p236348
De verwarring van punt en komma.

Zo kan ik nu bij mijn bank wel het complete bedrag (ook achter de komma dus) plakken vanuit een digitale factuur, ware het niet dat sommigen in het bedrag een punt gebruiken ipv een komma zoals het zou moeten.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door hugo stoutjesdijk »

keesfrees schreef: 01 mei 2021 12:43 Een hopeloze strijd met het verleden, het is zo simpel allemaal, ik lees er weer vele mooie artikelen over op wikipedia, oa deez :
kelvin en candela zie zo 123 ook niet erg populair worden.

SI-basiseenheid
En van daar uit weer verder.
Heel consequent is het gelukkig niet. :mrgreen: Als je die eenheid van seconde doortrekt ik 'het' stelsel, zouden het ds, hs, ks worden.
Maar als je graag paardenkrachten wilt gebruiken wordt je wel geacht hoe zich dat tot Watt verhoud vind ik. :lol:
Ik vind een beetje gebruik van afwijkende eenheden de boel wel wat kleurrijker maken, er is wel een verschil of we het op het terras over iets hebben of in een datasheet, dan lijkt het me wel handig om een beetje standaard eenheden te gebruiken.
Zo kan ik nu bij mijn bank wel het complete bedrag (ook achter de komma dus) plakken vanuit een digitale factuur, ware het niet dat sommigen in het bedrag een punt gebruiken ipv een komma zoals het zou moeten.
Ik kan gewoon komma of punt gebruiken, gaat in beide gevallen goed.
En op een pc vasthouden aan de 'locale' schrijfwijze voor getallen heb ik altijd heel onhandig gevonden. Zet de boel meestal direct op decimale punt.

Ik ook nog nooit iemand horen mopperen dat de CNC in graden werkt en niet in radialen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie