Kress 800 paardenkracht

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door Kjelt »

Ik moet eerlijk zijn ik doe het met luchtdruk nog steeds met de hopeloos verouderde bar ipv de kPa of MPa. :oops:
keesfrees
Berichten: 3112
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door keesfrees »

Hoe jij (Hugo) het binnen jouw omgeving doet mag je gelukkig helemaal zelf weten idd.
Je kan ook rekenen in bier kratjes of stoeptegels of wat dan ook, als het zo uitkomt dan gebruik ik 2 latten en een klem om de afstand tussen 2 objecten te "meten" cq te vergelijken, de getallen doen er dan niet toe, vergissingen met cijfers niet van toepassing.

Het probleem ontstaat pas als je gaat communiceren met de buiten wereld.

Het zou toch fijn zijn als de hele wereld hetzelfde systeem zou gebruiken, of niet dan ?

Maar, de meest stabiele situatie in de natuur is chaos :-)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door serum »

ChwanPang schreef: 30 apr 2021 23:12 Hoeveel paardenkracht heeft de kress 800? Ik kan het namelijk nergens vinden.
Ding heeft volgens mij flink verlies. dergelijke koolborstelmotoren zijn niet de meest efficiente, je zou de koppelkromme en de output erbij moeten pakken, die 800w is volgens mij opgenomen vermogen. Neem je een HF spindel van 800w, dan blijft er aan de as wat meer vermogen van over.

ps, auto's gaan bij mij in pk en nm's, spindels in kw en nm's. En druk in bar Vacuum zelfs in de tenenkrommende -0, zoveel bar of in abs.. Ik lig er geen miliseconde wakker van.
Laatst gewijzigd door serum op 01 mei 2021 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12035
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door hugo stoutjesdijk »

keesfrees schreef: 01 mei 2021 13:55 Hoe jij (Hugo) het binnen jouw omgeving doet mag je gelukkig helemaal zelf weten idd.
Het probleem ontstaat pas als je gaat communiceren met de buiten wereld.

Het zou toch fijn zijn als de hele wereld hetzelfde systeem zou gebruiken, of niet dan ?

Maar, de meest stabiele situatie in de natuur is chaos :-)
Dat bedoelde ik inderdaad ook.

Geniën beheersen de chaos. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Kress 800 paardenkracht

Bericht door serum »

Omhels de entropie.
Plaats reactie