Frees voor gitaarbouw - Sorotec Hobbyline

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Frees voor gitaarbouw - Sorotec Hobbyline

Bericht door P1-Engineering »

Zou inderdaad gewoon Sorotec even bellen. Roy, de eigenaar, zal je eerlijk adviseren welke machine het beste past bij de toepassing.
In mijn geval adviseerde hij bijvoorbeeld een compact line terwijl ik de ST versie in mijn hoofd had zitten. Uiteindelijk toch voor de ST gegaan omdat die al compleet geassembleerd geleverd werd en daardoor het prijsverschil te overzien was.

Daarnaast als het hele CNC verspanen nieuw is, en het budget er is, gewoon alles bij Sorotec kopen. Komt met duidelijke handleidingen en als je ergens niet uitkomt kan je ze gewoon bellen.

Mocht de mogelijkheid er zijn zou ik ook overwegen om de machine met een Eding besturing te kopen. Hiervan is veel kennis aanwezig op het forum dus eventuele opstart problemen kunnen ook snel verholpen worden. De Beamicon besturing ben ik zelf niet bekend mee maar schijnt in Duitsland wel populair te zijn.
guitarjack
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2021 22:17

Re: Frees voor gitaarbouw - Sorotec Hobbyline

Bericht door guitarjack »

Kleine update:

Sorotec Hobby Line en Basic Line hebben beiden 14-16 weken levertijd. Dan hebben we het over ergens midden november.

Ik ga voor de Ratrig Killerbee. Is vergelijkbaar met de Workbee en Lead CNC, maar dan met extra versteviging en linear rails ipv rollende geleiding. Prijs is ook een stuk behapbaarder en Levertijden ongeveer 4 weken.

Zie link: https://www.ratrig.com/3d-printing-cnc/ ... erbee.html
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Frees voor gitaarbouw - Sorotec Hobbyline

Bericht door benkr »

Lijkt me een leuke machine, maar waar ga je die bestellen?
Ik heb de Nederlandse vertegenwoordiging bekeken, die doen alleen 3D printers, dus geen verdere support. De Belgische website doet het niet, dus dat bedrijf zal wel gestopt zijn, de Duitse website verkoop Camera's, dus ook geen support en de Franse website verkoop alleen hun eigen merk.
guitarjack
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2021 22:17

Re: Frees voor gitaarbouw - Sorotec Hobbyline

Bericht door guitarjack »

benkr schreef: 30 jul 2021 11:58 Lijkt me een leuke machine, maar waar ga je die bestellen?
Ik heb de Nederlandse vertegenwoordiging bekeken, die doen alleen 3D printers, dus geen verdere support. De Belgische website doet het niet, dus dat bedrijf zal wel gestopt zijn, de Duitse website verkoop Camera's, dus ook geen support en de Franse website verkoop alleen hun eigen merk.
Ratrig's eigen website. Zitten in Portugal, dus geen importkosten. + verzendkosten kwamen uit op ongeveer 30 EUR.

Op facebook waren ze erg snel met antwoorden en over de telefoon ook een kwartier lang met een medewerker gebeld rondom info.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Frees voor gitaarbouw - Sorotec Hobbyline

Bericht door Ballegooijen »

Sorotec Hobby Line en Basic Line hebben beiden 14-16 weken levertijd
Toevallig deze week ook contact gehad en het blijkt dat het door de wateroverlast komt. De fabriek heeft zelf geen last gehad van het water maar een aantal werknemers hadden hun huizen onder water staan. Die komen nu dus ff niet op de fabriek want die hebben thuis genoeg sores aan hun hoofd.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
guitarjack
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2021 22:17

Re: Frees voor gitaarbouw - Sorotec Hobbyline

Bericht door guitarjack »

Ballegooijen schreef: 30 jul 2021 15:18
Sorotec Hobby Line en Basic Line hebben beiden 14-16 weken levertijd
Toevallig deze week ook contact gehad en het blijkt dat het door de wateroverlast komt. De fabriek heeft zelf geen last gehad van het water maar een aantal werknemers hadden hun huizen onder water staan. Die komen nu dus ff niet op de fabriek want die hebben thuis genoeg sores aan hun hoofd.
Aha, dat verklaart de lange wachttijd. Zuur voor die werknemers....
Plaats reactie