Draadvormig spul in Koolmist

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Draadvormig spul in Koolmist

Bericht door TomAndKobus »

HAllo allemaal,

Mijn frees was het aluminium aan het smelten. Nu blijkt dat er een soort draadachtige, troebele substantie in mijn Koolmist op de bodem ligt. Dit verstopte mijn aanzuig slang.
Hebben jullie hier ook last van?

Ik gebruik gedemineraliseerd water van de supermarkt omdat ik denk dat dat ater langer goed blijft. Zie hier een paar foto's:

gedemineraliseerd ater.jpg
IMG_20210818_110557925.jpg
IMG_20210818_110113822.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Draadvormig spul in Koolmist

Bericht door DaBit »

Het zijn aliens, ik zeg het je.

Afbeelding

:lol:

Bij mij gebeurt dat alleen als er stiekum toch nog beestjes in het water of de container zitten en ik er heueueul lang over doe om zo'n flesje leeg te maken.
Is het eenmaal een keer gebeurd, dan moet je de boel wel heel rigoreus ontsmetten wil je er geen last meer van hebben.

Een procent of 35 van het water vervangen door alcohol kan, andere antibacteriele zaken vast ook wel. Maar die alcohol moet je maar net willen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Draadvormig spul in Koolmist

Bericht door Caesar »

Hmm, ik had ook al witte vlokken in mijn reservoir. Niet echt bekeken omdat ik dacht dat het verontreiniging was omdat ik daarvoor fenella had gebruikt. Goed om te weten dat dit spul gevoelig is voor biologische aangroei. Dat wist ik niet.
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Draadvormig spul in Koolmist

Bericht door TomAndKobus »

Het is dus biologisch. Ik zal de leverancier vragen of hij bekent is hiermee en wat de oplossing is. Mijn vrouw zij, misschien moet je het in het donker bewaren. Misschien een goede tip om een donkere fles te gebruiken en de voorraat in een kast te zetten.

Groeten, Tom.
Plaats reactie