Welke Mill als basis

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Welke Mill als basis

Bericht door bartL »

Qua machine kan het zeker een goede optie zijn, maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van wat je erop wil gaan doen. Vooral qua formaat van het werkstuk zijn ze redelijk beperkt.
De prijs vind ik wel erg hoog. Ik heb die van mij gekocht voor €900,- en dat was een werkende machine. Vrij recent nog bijna een Series2 MK4 zonder besturing gekocht voor €1.000,- (gelukkig wijs genoeg geweest en hem maar laten gaan)
Ik denk wel dat dat reëlere prijzen zijn....
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: Welke Mill als basis

Bericht door mher »

bartL schreef: 04 jun 2022 08:18 Qua machine kan het zeker een goede optie zijn, maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van wat je erop wil gaan doen. Vooral qua formaat van het werkstuk zijn ze redelijk beperkt.
De prijs vind ik wel erg hoog. Ik heb die van mij gekocht voor €900,- en dat was een werkende machine. Vrij recent nog bijna een Series2 MK4 zonder besturing gekocht voor €1.000,- (gelukkig wijs genoeg geweest en hem maar laten gaan)
Ik denk wel dat dat reëlere prijzen zijn....
Nu kwam ik ook nog een alcera 703 tegen voor €1900. Ik denk dat ik zowel de bridgeport als de alcera voor ongeveer dezelfde prijs kan krijgen. Welke van de twee zouden jullie adviseren?
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: Welke Mill als basis

Bericht door mher »

Ik heb intussen een deal gesloten voor de bridgeport interact 1 mk2.
Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik deze precies bij mij ga krijgen, dat is de volgende uitdaging.
Maar het avontuur gaat nu dus echt beginnen
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Welke Mill als basis

Bericht door bartL »

Oh. Ik zie dat ik je vorige bericht had gemist. Leuk dat je de BP gekocht hebt! Hopelijk is hij in een goeie staat.
Weet je al wat voor besturing je erop gaat zetten?
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: Welke Mill als basis

Bericht door mher »

bartL schreef: 14 jun 2022 08:09 Oh. Ik zie dat ik je vorige bericht had gemist. Leuk dat je de BP gekocht hebt! Hopelijk is hij in een goeie staat.
Weet je al wat voor besturing je erop gaat zetten?
Geen probleem! Ik ben uiteindelijk tevreden met mijn keuze, ik zal wat foto's plaatsen zodra hij hier staat.
De motor die bovenop uitsteekt zal er wel even af moeten om hem überhaupt door de deur te krijgen hier maar eerst het transport zelf zien te regelen.
Ik zat te denken aan een edingcnc besturing welke kaart het dan precies wordt ben ik nog niet uit
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Welke Mill als basis

Bericht door benkr »

Is het die van motormuis geworden?
Is wel lekker dichtbij.
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: Welke Mill als basis

Bericht door mher »

benkr schreef: 14 jun 2022 16:45 Is het die van motormuis geworden?
Is wel lekker dichtbij.
Kijk dat wist ik niet eens, even zijn profiel erbij gezocht en ik gok inderdaad dat het die van motormuis is.
Het is inderdaad bijna om de hoek
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Welke Mill als basis

Bericht door bartL »

mher schreef: 14 jun 2022 12:46 ik zal wat foto's plaatsen zodra hij hier staat.
Altijd goed!
mher schreef: 14 jun 2022 12:46 Ik zat te denken aan een edingcnc besturing welke kaart het dan precies wordt ben ik nog niet uit
Ik gebruik de 720 kaart. Die zit na het toevoegen van een 4e as precies vol. Daarna heb ik nog een relais bordje erbij gezet voor het aansturen van smering, koeling(2x) en VFD.
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: Welke Mill als basis

Bericht door mher »

bartL schreef: 15 jun 2022 08:13 Ik gebruik de 720 kaart. Die zit na het toevoegen van een 4e as precies vol. Daarna heb ik nog een relais bordje erbij gezet voor het aansturen van smering, koeling(2x) en VFD.
Ik was inderdaad ook aan het kijken naar de 720, maar neig misschien toch naar de 760. Mocht ik in de toekomst dan nog een 4de as willen toevoegen en eventueel een toolchanger dan is daar direct de ruimte voor. Dus een beetje onder het mom van liever teveel dan te weinig zegmaar. Ik was ook aan het overwegen direct een relais bord erbij te pakken.

Ik vroeg me ook af of iemand ervaring heeft met https://www.cnc4pc.com
prijzen voor de edingcnc lijkt erg goed zelfs na de verzendkosten van €55
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Welke Mill als basis

Bericht door benkr »

mher schreef: 15 jun 2022 15:18
bartL schreef: 15 jun 2022 08:13 Ik gebruik de 720 kaart. Die zit na het toevoegen van een 4e as precies vol. Daarna heb ik nog een relais bordje erbij gezet voor het aansturen van smering, koeling(2x) en VFD.
Ik was inderdaad ook aan het kijken naar de 720, maar neig misschien toch naar de 760. Mocht ik in de toekomst dan nog een 4de as willen toevoegen en eventueel een toolchanger dan is daar direct de ruimte voor. Dus een beetje onder het mom van liever teveel dan te weinig zegmaar. Ik was ook aan het overwegen direct een relais bord erbij te pakken.

Ik vroeg me ook af of iemand ervaring heeft met https://www.cnc4pc.com
prijzen voor de edingcnc lijkt erg goed zelfs na de verzendkosten van €55
Houd er rekening mee dat naast verzendkosten er ook nog BTW, invoerrechten en inklaren als kostenpost bijkomt.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Welke Mill als basis

Bericht door benkr »

Overigens zou ik, zeker voor een Nederlands product, een Eding controller in Nederland willen kopen, qua prijs mag het dan misschien niet uitmaken, ook Eding wil tegenwoordig als het even kan de support via de dealers laten lopen.
De Masso controller die ik voor kawarider op zijn draaibankje heb gebouwd kwam van Hardware-CNC vandaan, ik vond dat dit bedrijf een goede service gaf, niet dat ik nu een Masso controller wil gaan adviseren, van de Masso controller was ik niet zo kapot en DaBit en AndreFC101 die er een middag mee gespeeld hebben zeker ook niet.
Zelf zou ik toch weer opnieuw kiezen voor een Pokeys57CNC controller met Mach3, het is een van de goedkoopste controllers, en alles wat ik er mee wilde maken heb ik er mee kunnen maken. Het enige minpunt vind ik de documentatie, maar als ik hier hoor hoe die van Eding is dan klaag ik niet meer. Ik ben nu met een klein draaibankje bezig wat heel waarschijnlijk op LinuxCNC gaat draaien, simpel omdat ik wil kunnen draadsnijden en Pokeys dat niet kan samen met Mach3, en mach4 wil ik beslist niet aan, ik heb er nog niets goeds van gehoord of gezien.
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: Welke Mill als basis

Bericht door mher »

benkr schreef: 15 jun 2022 21:10
Houd er rekening mee dat naast verzendkosten er ook nog BTW, invoerrechten en inklaren als kostenpost bijkomt.
Dat is een goede die was ik voor het gemak even vergeten inderdaad..
benkr schreef: 15 jun 2022 21:32 Overigens zou ik, zeker voor een Nederlands product, een Eding controller in Nederland willen kopen, qua prijs mag het dan misschien niet uitmaken, ook Eding wil tegenwoordig als het even kan de support via de dealers laten lopen.
De Masso controller die ik voor kawarider op zijn draaibankje heb gebouwd kwam van Hardware-CNC vandaan, ik vond dat dit bedrijf een goede service gaf, niet dat ik nu een Masso controller wil gaan adviseren, van de Masso controller was ik niet zo kapot en DaBit en AndreFC101 die er een middag mee gespeeld hebben zeker ook niet.
Zelf zou ik toch weer opnieuw kiezen voor een Pokeys57CNC controller met Mach3, het is een van de goedkoopste controllers, en alles wat ik er mee wilde maken heb ik er mee kunnen maken. Het enige minpunt vind ik de documentatie, maar als ik hier hoor hoe die van Eding is dan klaag ik niet meer. Ik ben nu met een klein draaibankje bezig wat heel waarschijnlijk op LinuxCNC gaat draaien, simpel omdat ik wil kunnen draadsnijden en Pokeys dat niet kan samen met Mach3, en mach4 wil ik beslist niet aan, ik heb er nog niets goeds van gehoord of gezien.
Bedankt voor de tip, ik zal eens een kijkje nemen bij hardware-cnc voor de prijzen. Nu moet ik zeggen dat ik niet zo heel bang ben voor de documentatie, ik ben software engineer van beroep en ben wel wat gewend qua documentatie dus ben ervan overtuigd dat het goed moet komen zeker met de kennis die hier ook aanwezig is mocht ik hulp nodig hebben.
Plaats reactie