Ja en nee, ja in de zin van YouTube filmpjes en ombouwverslagen op de diverse fora, nee omdat je van je huidige machine zo veel mogelijk wil hergebruiken, dat kan alleen aan de hand van (liefst) een servicemanual en de ervaring van iemand die de ombouw gaat doen. Ik de basis werkt vrijwel elke besturing op dezelfde principes en met dezelfde onderdelen, kunst is dan om de nog bruikbare delen te gaan hergebruiken.
Ik heb ooit een Roland CAMM3 graveermachine omgebouwd door de bestaande besturingsprint gewoon middendoor te zagen zodat alleen dat deel waar de herbruikbare componenten op zaten over bleven, maar daar had ik wel het volledige servicemanual van.
Hier vind je een topic over die ombouw:
viewtopic.php?t=12761&start=14
Ik ben nog even op zoek geweest naar wat meer technische gegevens van die machine, maar er is niets te vinden, het enige is een foto van de stuurprint op Ebay, daar is te zien dat het gaat om echt stokoude techniek waarvan ik, zeker zonder een schema, al meteen zou zeggen dat allemaal weg te doen en opnieuw te beginnen met een paar goede drivers, een voeding en waarschijnlijk een motorsturing voor de spindelmotor, geen idee over het hoe en wat daar van zonder dit eerst in detail te hebben aanschouwd, maar dat is zeker oplosbaar. Het is echter best wel een stevige uitdaging om dit dan weer volledig werkend te krijgen, en zoals al eerder geroepen heb ik er echt geen tijd voor.