Spantangen, geen houder
Moderator: Moderators
-
Spantangen, geen houder
Ik heb een aantal spantangen maar geen houder.
Zijn deze nog bruikbaar? Kan ik deze te koop zetten of is dit gewoon afval.
Zijn deze nog bruikbaar? Kan ik deze te koop zetten of is dit gewoon afval.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Spantangen, geen houder
Dit zijn ook geen spantangen die in een aparte houder gebruikt worden, maar direct in de spil van een draai/freesbank met een trekstang.
de middelste 3 worden vaak gebuikt in de hoofdspil van een draaibank (lijkt een variant van een C5 spantang), de andere 2 zijn MK spantangen, die nog wel eens in de spil van een boor/freesmachine gebruikt worden.
Of ze nog bruikbaar zijn?voor de hobbyist vast wel, beetje vliegroest er vanaf halen. Alleen de maten. Hier in nederland zal je niet vaak imperial spantangen gebruiken, tenzij je regelmatig iets doet met amerikaans spul.
de middelste 3 worden vaak gebuikt in de hoofdspil van een draaibank (lijkt een variant van een C5 spantang), de andere 2 zijn MK spantangen, die nog wel eens in de spil van een boor/freesmachine gebruikt worden.
Of ze nog bruikbaar zijn?voor de hobbyist vast wel, beetje vliegroest er vanaf halen. Alleen de maten. Hier in nederland zal je niet vaak imperial spantangen gebruiken, tenzij je regelmatig iets doet met amerikaans spul.
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Voor C5 spantangen wordt vaak wel een Aparte houder gebruikt, doorgaans met een "klauwplaatsleutel" die de interne intrekmoer ronddraait..

Je zou de maten van C5 spantangen even op moeten zoeken en vergelijken.. deze spantanghouders kosten de wereld niet.. en de spantangen zijn ook overal wel te krijgen, zowel Metrisch als imperial

Je zou de maten van C5 spantangen even op moeten zoeken en vergelijken.. deze spantanghouders kosten de wereld niet.. en de spantangen zijn ook overal wel te krijgen, zowel Metrisch als imperial
-
Bedankt
- janplastiek
- Donateur
- Contacteer:
als je inzoomt op de foto zie je dat dit 6K spantangen zijn, deze zijn korter 3" (76,2mm) dan een 5c spantang, deze zijn standaard 83mm lang
Breek de dag, frees een lijntje.
Ik had al het idee dat het geen 5c was de 6k ken in dan weer niet 

Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
En een beetje googelen maakt het nog leuker:janplastiek schreef: ↑31 jul 2024 17:25 als je inzoomt op de foto zie je dat dit 6K spantangen zijn, deze zijn korter 3" (76,2mm) dan een 5c spantang, deze zijn standaard 83mm lang
South Bend Collet #2 No. 2 Collet RSB 7/16 - Granith