Wil iemand een Quick CNC kopen na de ligna beurs?
Moderator: Moderators
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Re: Wil iemand een Quick CNC kopen na de ligna beurs?
Laatst gewijzigd door andrefc101 op 10 jan 2025 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij gebruiken ook als handels maat
3100x1530
Ik kan niet in ieders portemonnee kijken of de ruimte die men heeft, maar ik frees al geruime tijd als zzp'er, als je voor je inkomen serieus wilt gaan frezen dan zou mijn advies nu zijn om een werkbereik van 3200/3500/4100 x 2100. Hiermee kan je alle gangbare maten frezen (er zijn altijd uitzonderingen).
Ik heb nu een werkbereik van 1500x3050.
Als ik nu een opdracht ga maken om 50 boekenkasten te maken, dan moet ik moet eerst 50 platen zagen om ze op de frees te leggen en daar wordt je niet blij van. We gebruiken hiervoor melamine zwart mdf van 2800x2070, omdat voor nu het effectiefs werkt met de zaag actie erbij.
Als ik deze plaat in een keer (zonder te zagen) erop kan leggen scheelt dat veel tijd en zweetdruppels en minder plaatmateriaal om dat ik dan een nog betere plaatverdeling kan maken op z'n hoeveelheid. kan al gauw 4 tot 5 platen schelen.
Als ik nu onze freesmachine wordt vervangen, dan zal dit een werkbereik van minimaal 3500x2100 worden.
Het maak je freeswerk leven wat makkelijker.
Dit is mijn ervaring en zoals reeds geschreven: Ik kan niet in ieders portemonnee kijken of de ruimte die men heeft.
Sjaak
3100x1530
Ik kan niet in ieders portemonnee kijken of de ruimte die men heeft, maar ik frees al geruime tijd als zzp'er, als je voor je inkomen serieus wilt gaan frezen dan zou mijn advies nu zijn om een werkbereik van 3200/3500/4100 x 2100. Hiermee kan je alle gangbare maten frezen (er zijn altijd uitzonderingen).
Ik heb nu een werkbereik van 1500x3050.
Als ik nu een opdracht ga maken om 50 boekenkasten te maken, dan moet ik moet eerst 50 platen zagen om ze op de frees te leggen en daar wordt je niet blij van. We gebruiken hiervoor melamine zwart mdf van 2800x2070, omdat voor nu het effectiefs werkt met de zaag actie erbij.
Als ik deze plaat in een keer (zonder te zagen) erop kan leggen scheelt dat veel tijd en zweetdruppels en minder plaatmateriaal om dat ik dan een nog betere plaatverdeling kan maken op z'n hoeveelheid. kan al gauw 4 tot 5 platen schelen.
Als ik nu onze freesmachine wordt vervangen, dan zal dit een werkbereik van minimaal 3500x2100 worden.
Het maak je freeswerk leven wat makkelijker.
Dit is mijn ervaring en zoals reeds geschreven: Ik kan niet in ieders portemonnee kijken of de ruimte die men heeft.
Sjaak
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Jullie denken ook wel heel erg vanuit je eigen werk.
Wij nemen b.v. geen werk aan wat we niet kunnen tillen, mijn machine kan 400x400 en in de afgelopen 25 jaar zelden iets gehad wat niet lukte, sterker nog m’n machineklem gaat er zelden af, en het meeste werk zit binnen 200x200. Best handig, dan kan ik naast de klem ook een 3-klauw opspannen voor een keer een rond dingetje.
Ik kan me voorstellen dat een meubelmaker die zich helemaal toe legt op het fijne werk, kastjes uit massief hout, stoelen enz. heel goed uit de voeten kan met zo’n machine.
Of b.v. een gitaar bouwer, serieuze modelbouwer met wat budget (alsof die zelfbouw machines niks kosten)
Wij nemen b.v. geen werk aan wat we niet kunnen tillen, mijn machine kan 400x400 en in de afgelopen 25 jaar zelden iets gehad wat niet lukte, sterker nog m’n machineklem gaat er zelden af, en het meeste werk zit binnen 200x200. Best handig, dan kan ik naast de klem ook een 3-klauw opspannen voor een keer een rond dingetje.
Ik kan me voorstellen dat een meubelmaker die zich helemaal toe legt op het fijne werk, kastjes uit massief hout, stoelen enz. heel goed uit de voeten kan met zo’n machine.
Of b.v. een gitaar bouwer, serieuze modelbouwer met wat budget (alsof die zelfbouw machines niks kosten)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Deze machine die naar de ligna beurs gaat wordt ook heel erg voor 'ons' werk gebruikt.
Tuurlijk mag iedereen zelf bepalen wat het beste voor zijn werk is. Ik geef alleen advies op basis van mijn ervaring, met als kanttekening dat je voor jezelf moet bepalen of mijn ervaring strookt met jouw wensen.
Ik werk veel met hout/spaan/mdf/multiplex plaatmateriaal, ingekocht bij houtdecoratief, baars en bloemhoff, blok plaatmateriaal en Maiburg. Dan is 3050x2100 voor mij de beste maat voor een machine. 4100 zou makkelijk zijn als je met solid surface wilt werken. Ik ben, op een 4100 lange plaat na, niets anders tegengekomen.
Tuurlijk mag iedereen zelf bepalen wat het beste voor zijn werk is. Ik geef alleen advies op basis van mijn ervaring, met als kanttekening dat je voor jezelf moet bepalen of mijn ervaring strookt met jouw wensen.
Ik werk veel met hout/spaan/mdf/multiplex plaatmateriaal, ingekocht bij houtdecoratief, baars en bloemhoff, blok plaatmateriaal en Maiburg. Dan is 3050x2100 voor mij de beste maat voor een machine. 4100 zou makkelijk zijn als je met solid surface wilt werken. Ik ben, op een 4100 lange plaat na, niets anders tegengekomen.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om een andere doelgroep als klant te gaan zoeken. 'Jullie' zijn met teveel.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
We weten niet anders dan dat we op een houtje moeten bijten Hugo.hugo stoutjesdijk schreef: ↑11 jan 2025 12:15 Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om een andere doelgroep als klant te gaan zoeken. 'Jullie' zijn met teveel.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Zouthout zeker? Dat je het zo graag doet.serum schreef: ↑12 jan 2025 09:45We weten niet anders dan dat we op een houtje moeten bijten Hugo.hugo stoutjesdijk schreef: ↑11 jan 2025 12:15 Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om een andere doelgroep als klant te gaan zoeken. 'Jullie' zijn met teveel.
Is er nou al iemand die die machine wil ?
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Ik denk dat het wachten op jouw is.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Nee, ze zoeken iemand die ermee om kan gaan.
Ik wil niet jullie kaas van het brood halen...andrefc101 schreef: ↑12 jan 2025 14:13Nee, ze zoeken iemand die ermee om kan gaan.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Die Chinezen zijn practisch. Kleiner is voor de beursstand beter. Blijft er meer ruimte over voor ander spul.
Maar, als ze een 2100*3050 model direct kunnen doorverkopen is dat ook wel lekker. Denk dat ze daar wel voor open staan.
Die van mij is nu 8 jaar oud en moet volgens mij nog beginnen met slijten.
Maar, als ze een 2100*3050 model direct kunnen doorverkopen is dat ook wel lekker. Denk dat ze daar wel voor open staan.
Die van mij is nu 8 jaar oud en moet volgens mij nog beginnen met slijten.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom