Wil iemand een Quick CNC kopen na de ligna beurs?
Moderator: Moderators
Re: Wil iemand een Quick CNC kopen na de ligna beurs?
Dan kan ik nu dit plaatje gebruiken wat ik al eens zo maar in mijn galerij had gezet, kwam ik tegen bij het opruimen.
Een zaag lijstje dus.
Waar die bijzondere maat nou weer vandaan kwam dat weet ik niet meer.
En de klant weet ik ook niet meer, dus terugzoeken gaat lastig worden.
Dan had ik ook nog dit :
Eerst diagonaal uit een plaat gezaagd en dan in 2 opspanningen gefreesd.
Een zaag lijstje dus.
Waar die bijzondere maat nou weer vandaan kwam dat weet ik niet meer.
En de klant weet ik ook niet meer, dus terugzoeken gaat lastig worden.
Dan had ik ook nog dit :
Eerst diagonaal uit een plaat gezaagd en dan in 2 opspanningen gefreesd.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Dat lijkt mij ook. Stel je bent op zoek naar een CNC van bepaalde afmetingen en je kijkt naar wat Chinese leveranciers (er zijn wat mensen op dit forum waarbij dat het geval is) en dan blijkt dat één van die leveranciers over een paar maanden met een dergelijke machine naar Europa komt en er vervolgens dan na afloop van het event eigenlijk 'van af wilt'. Wil je het nog mooier hebben? Men brengt de machine bijna tot bij je eigen voordeur .. Ik zou het wel weten: er meteen opduiken om er voor te zorgen dat de machine zoveel mogelijk voldoet aan de specs die je er zelf voor in je hoofd had. Hoef je hem uiteindelijk alleen vanuit Duitsland op te laten halen ...hugo stoutjesdijk schreef: ↑09 jan 2025 15:17 Voor de slimme beslisser heb ik het gevoel dat dit wel eens een bijzonder mooie deal zou kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door wdbruin op 09 jan 2025 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Daar had ik nog geen enkele weet van toen ik een machine kocht, jjj wel zeker, of dat moest je opschrijven in je toekomstvoorspelling cq bedrijfsplan.andrefc101 schreef: ↑09 jan 2025 17:15Ik denk dat het handiger is om te weten wat je gaat frezen…..
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Nee, dat hoefde ik niet, bij mijn weten heb ik nog nooit een bedrijfsplan geschreven, jij wel natuurlijk! Heb ik nog nooit nodig gehad.
Maar wat ik wel altijd gedaan heb is het gereedschap kopen wat ik voor een bepaalde klus nodig had/heb. Eigelijk doe ik dat nog steeds. Jij niet? Jij koopt gewoon wat en dan ga daarna bedenken wat je ermee gaar doen, tja, dat kan uiteraard ook, maar heeft niet mijn voorkeur...... maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur, ik heb geen aversie van alles wat chinees is, dus -1 maar weer.
Nee aversie tegen Chinees. Zeg niet dat ze niet goed zijn overigens. De meeste zijn "instap" model.andrefc101 schreef: ↑09 jan 2025 17:19Voor erbij? Waarbij?
Waar heb je geen aversie tegen? Ouwe meuk?
Zijn verschillende leveranciers die dan ineens op markt kopen met uitgeklede machine. Enige wat erop zit is 1 spindel en tslot tafel soms zelf nog geen afzuigaansluiting.
Kwam pas op beurs die uit oosten des land tegen.
Ook 1,25 x 2,6 maar geen wisselaar of boorunit erbij. Bieden ze instap model aan voor habbekrats en elke optie kassa.
Machine zal zeker wel goed zijn. Maar met standaard dingen ( vacuumtafel, hsd of hiteco spindel, afzuiging atc ) kom je op 3x zoveel als eerst aangeboden.
Een auto zonder wielen of banden koop je toch ook niet.
Voor kale machine zie ik niet echt nut voor bedrijven
Toen had ik er minimaal 6 verschillende gereedschappen erin zitten en nog altijd verkeerde.
Heb al een en ander in opslag staan maar eerst gezondheid op orde ( schoon zijn ) voor ik weer ga opstarten dan kan alles weer van stal halen.
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Ach.... het is net als met auto's, er is zoveel te koop..... ik werk al zes jaar mnet een chinees van 150x310. werkt prima en is in mijn beleving best een "dikke" en complete machine. Maar het is uiteraard wat je er van verwacht en wat je ermee wilt doe. Zoals in een vorige poist ge lezen is het best handig om te weten wat je wilt en wat je koopt.
Maar, gezondheid staat boven dat alles uiteraard! Maar ben wel benieuwd wat er in je opslag staat allemaal.....
Dat moet dat toch ver boven dikke HSD spindels enzo uitgaan.....
Ik ben de laaste jaren meer en meer aangenaam verrast over de kwaliteit en nauwkeurigheid van Chinese machines en tooling. Tuurlijk zit er kaf tussen het koren, maar met het juiste technisch inzicht en doorzettingsvermogen kan je er een eersteklas machine en tooling kopen met perfecte ondersteuning. Kan je van de duur betaalde Italiaanse machines niet zeggen. Daar betaal je de hoofdprijs voor extreem slome support cq onderdelen weet ik uit eerste hand.
Ook hieruit proef ik toch weer je rancune richting Jacala.
Meeste platen die ik bewerk zijn 2100x2800, 2070x2800, 1300x3050 en1500x3050. Mijn ideale bereik zou 2100x3050 zijn.
Meeste platen die ik bewerk zijn 2100x2800, 2070x2800, 1300x3050 en1500x3050. Mijn ideale bereik zou 2100x3050 zijn.
serum schreef: ↑09 jan 2025 19:40 Ik ben de laaste jaren meer en meer aangenaam verrast over de kwaliteit en nauwkeurigheid van Chinese machines en tooling. Tuurlijk zit er kaf tussen het koren, maar met het juiste technisch inzicht en doorzettingsvermogen kan je er een eersteklas machine en tooling kopen met perfecte ondersteuning. Kan je van de duur betaalde Italiaanse machines niet zeggen. Daar betaal je de hoofdprijs voor extreem slome support cq onderdelen weet ik uit eerste hand.
Richting Jacala heb ik geen rancune hoor
Ah, ok. Dat zei je in het vorige topic een keer, vandaar dat ik de conclusie trok. In 1980 had je uitspraak nog wel tractie, maar in 2025 kom je daar niet meer mee weg. Misschien een verjaarde ervaring met Chinese machines?
Ik zeg ook niet dat chinese machines perse slecht zijn.andrefc101 schreef: ↑09 jan 2025 19:39Ach.... het is net als met auto's, er is zoveel te koop..... ik werk al zes jaar mnet een chinees van 150x310. werkt prima en is in mijn beleving best een "dikke" en complete machine. Maar het is uiteraard wat je er van verwacht en wat je ermee wilt doe. Zoals in een vorige poist ge lezen is het best handig om te weten wat je wilt en wat je koopt.
Maar, gezondheid staat boven dat alles uiteraard! Maar ben wel benieuwd wat er in je opslag staat allemaal.....
Dat moet dat toch ver boven dikke HSD spindels enzo uitgaan.....
Zo ben ik in het verleden voor Duitse machine gekeken maar door voor en tegen ook niets geworden.
Maar bijvoorbeeld toolsetter zie ik persoonlijk niet echt nut van in tenminste als je dat in toolcorrecties kunt aanpassen is het niet een must.
Alleen hier is over machine gesproken verder niets.
Maar ik neem aan dat als je naar beurs gaat daar juist een "dikke" machine er neer zet om juist mogelijkheden te laten zien. Zeker op zo'n beurs. Ken hem overigens niet wij moeten verplicht maar bauma.
Poeh wat er staat in opslag. Complete timmerwerkplaats Freesbank, zagen, vacuümpompen, hout, afzuigers, lasapparaten, aanvoerapparaten en hoop toebehoren en hand gereedschap. Waarschijnlijk nog voorraden
Moet je niet wat overuren maken ipv internetten het is al donderdag he!
Ja misschien wel maar heb ook nooit gezegd dat ze slecht zijn. Maar dat is waarschijnlijk biesse of scm of masterwood ook niet.
Alleen die machines worden vaak aangekleed verkocht.
Kijk eens maar leveranciers kan er zo 3 opnoemen die Chinese machines verkopen.
En die noemen geen vanafprijs.
Machine 1,3 x 2,5 bijvoorbeeld onder €10.000
Voor machine met vlakke tafel lijkt me vacuumtafel toch minimaal vereiste met pomp erbij + 4500 bijvoorbeeld atc + €9000 terwijl machine zelf ook €9000 is
Ik heb niets tegen machine. Maar de verkopers.
Auto weet je optie kost geld ( velgen, lak ) maar dat doet niets af aan de werking ervan.
Machine moet je mee werken maar vervolgens zijn de opties duurder dan machines zelf. Maar vacuumtafel bijvoegen vind dat bij vlakke tafel wel een minimaal vereiste ook afzuiger aansluiting.
Laatst gewijzigd door rolandvs op 09 jan 2025 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.