Wil iemand een Quick CNC kopen na de ligna beurs?

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

rolandvs
Contacteer:

Re: Wil iemand een Quick CNC kopen na de ligna beurs?

Bericht door rolandvs »

Quepee schreef: 09 jan 2025 19:59 Moet je niet wat overuren maken ipv internetten het is al donderdag he!
Zal niet meevallen als je plat ligt van medicatie.
Vandaag weer op controle geweest.

Maar overuren een zelfstandige kent geen overuren.
Ken de klappen van zweep. Woensdagmiddag had ik al 50 uur en heb pauzes niet geteld. Ook ik was toen zo gek zo gek als een deur maar wel grote roldeur.

Daarom nu lekker niets geen werk eerst opknappen
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

rolandvs schreef: 09 jan 2025 20:02 En die noemen geen vanafprijs.
Machine 1,3 x 2,5 bijvoorbeeld onder €10.000 .
Noem dat eens één Europese machine onder de 10.000 euro waar dat alles opzit? Je kunt natuurlijk wel appels en peren blijven vergelijken, maar dat gaat gewoon niet op! Een fatsoenlijke HSD met ATC en keramische lagers van 9Kw kost die 10k al zowat 😏
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kijk voor de grap eens in een AutoFoldertje..daar staan altijd de topmodellen in, maar daarmee vergeleken zijn de standaard uitvoeringen wel erg karig.. en zo gaat het met alles in de handel waar je Opties bij kan kopen.. ze bieden de standaard aan, en elke CNC gebruiker weet dat ze met alleen de kale machine net niets kunnen doen.. gereedschappen, spanmiddelen.. dat komt eerst nog.. dan pas kun je wat doen..

'k kocht een paar jaar geleden een Draadvonkmachine.. maar zonder spanmiddelen kun je niets.. gelukkig passen de spanmiddelen van mijn Freesbank ook..
dat valt er ook niet tegenan
rolandvs
Contacteer:

Bericht door rolandvs »

andrefc101 schreef: 09 jan 2025 20:22
rolandvs schreef: 09 jan 2025 20:02 En die noemen geen vanafprijs.
Machine 1,3 x 2,5 bijvoorbeeld onder €10.000 .
Noem dat eens één Europese machine onder de 10.000 euro waar dat alles opzit? Je kunt natuurlijk wel appels en peren blijven vergelijken, maar dat gaat gewoon niet op! Een fatsoenlijke HSD met ATC en keramische lagers van 9Kw kost die 10k al zowat 😏
Nee dat weet ik ook wel.
Maar ze zijn slim want zijn in gat gesprongen wat door de grote leveranciers is achtergelaten.

Maar cnc machine met vlakke tafel heb je niet veel zonder vacuumtafel althans lijkt mij.

En waarschijnlijk wisselaar idem tenminste als je fulltime met zo'n machine werkt. Idem voor smering

Biesse of masterwood is meestal vrij completere machine
Chinese afkomst eerder kaal.
Dat is natuurlijk niet erg. Wat heb je aan boorspindel zeker als je die niet gebruikt.
En natuurlijk zit er waarschijnlijk ook verschil in wat te bewerken. Plaatmateriaal of fulltime dik massief.
Was bij klant die 100 mm eiken freesde bleef muntje op zijn kant op blad staan.

Overige "europese" machine uit China
Caucau vanaf 6900
Comevra,
Roan,
Peulen

Maar familie hebben ook Chinees.
Bij de ene gaat het wel goed, andere veel of vaak problemen.
Dus ik kan er niet over oordelen.
Bij klanten waar ik kwam bijna allemaal de bekende merken.
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Die Chinezen maken alles in de wereld, ook de complete machines met alles er op en er aan.

Het zijn inderdaad de Europese importeurs die kale machines importeren en op de markt zetten.

Veel dingen die "troep" zijn uit China zijn zo slecht omdat de Europese importeur zo min mogelijk wil betalen en daarna met veel winst wil verkopen.

Sla je de importeurs over dan kun je echt wel mooie dingen krijgen . Het kost alleen wat tijd, energie en wat lef.

In mijn werkplaats staan Turkse en chinese machines. Vooral omdat je direct bij de fabrikant kan kopen en de tussenhandel over slaat.

Voor mij voegt die tussenhandel of importeur niks toe. Ik heb nooit garantie problemen of andere zaken. Het zijn oerdegelijke eenvoudige machines en ik heb het een onderdeel van mijn werk gemaakt om te weten hoe ze werken. Een reparatie kan dus vaak op de dag zelf zonder monteur.

Die onafhankelijkheid geeft mij rust, ik kan ze zelf in bedrijf houden en dat vind ik een fijne gedachte.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
rolandvs
Contacteer:

Bericht door rolandvs »

Jacala schreef: 10 jan 2025 00:10
Nogmaals ik heb er geen probleem mee of zeg niet dat ze slecht zijn.

Maar:
Wij in eu moeten overal aan voldoen uitstoot co2 bijna alles moet geregistreerd worden. In China word daar relatief niet naar gekeken.

Bij een klant lopen 10 tal polen. Dat we ze nodig hebben wellicht is irrelevant.
Ze komen hier brengen alles uit polen mee. ( eten,drinken, sigaretten). Meestal komen ze nog met oude diesels ze betalen relatief gezien niets hier.
Als ze hier werken geen probleem maar betalen en consumeren niets. Wij moeten zuinige auto kopen om centrum in te kunnen voor hun geld het niet.

In Nederland moeten alles geregistreerde worden ivm milieu en uitstoot en bijvoorbeeld bij andere landen buiten eu boeit het niet of heel stuk minder. Nu snap ik dat als tussenpersoon eruit gehaald word dat het goedkoper zal zijn. Maar het maatschappelijk verantwoord en vooral milieu is belangrijk item en dat komt daardoor ook min of meer onder druk te staan. Ik zie zelfs bij klanten dat het zo belangrijk is dat het zelfs bottleneck is om grotere projecten te kunnen krijgen.
Laatst gewijzigd door Mcgyver op 10 jan 2025 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodig lange quote ingekort
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Jij gaat ook niet van de hak op de tak 😏
serum

Bericht door serum »

Ik ben al 7 jaar dolgelukkig met mijn chinees. Hij gaat in de verkoop en ik koop een voor mij geschikter model. Als je de meningen van iedereen mee moet nemen voordat je zelf iets durft te kopen ben je verkeerd bezig. Naar aanleiding van de aanschaf van mijn machine hebben nog 2 mensen op dit forum bij deze leverancier een machine gekocht. Ik vind het niet erg om maanden een relatie op te bouwen met een betrouwbare leverancier. Ik heb vorig jaar nog support gekregen omdat ik iets aangepast wilde hebben op mijn machine. (binnen 24u). Ik ben juist onder de indruk van de bereidwilligheid en de aftersales van de Chinezen. Hebben ze in Europa ondertussen meer de mentaliteit 'hier, heb je een offerte met een zuig-uit-de-duim hoofdprijs, het is graag of niet, voor jou 10 anderen' mentaliteit krijg je in China meer een 'we willen je graag als klant en houden je graag tevreden' insteek.

Ik zal ook mijn tweede machine met liefde uit China halen. Mocht je het anders zien, dit is mijn eerste-hand ervaring. De opeenstapeling van aannames en ongegronde als-dan hypotheses raken naar mijn mening kant nog wal. Je zal vast aansluiting vinden bij haters van china producten, maar bij mij niet. Integendeel. Als je dergelijke stellige uitspraken doet is het mij de moeite van de discussie niet eens waard.

Succes met herstel. Gezondheid gaat voor alles. Hoop dat je gauw weer in de benen bent. Maar niet te hard werken is mijn advies.

Wat mij betreft het laatste dat ik heb gezegd over Chinese machines. :mrgreen:
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

serum schreef: 10 jan 2025 15:15Ik heb vorig jaar nog support gekregen omdat ik iets aangepast wilde hebben op mijn machine. (binnen 24u). Ik ben juist onder de indruk van de bereidwilligheid en de aftersales van de Chinezen. Hebben ze in Europa ondertussen meer de mentaliteit 'hier, heb je een offerte met een zuig-uit-de-duim hoofdprijs, het is graag of niet, voor jou 10 anderen' mentaliteit (130K voor een kale machine, dikke doei voor jou Kimla) krijg je in China meer een 'we willen je graag als klant en houden je graag tevreden' insteek.
Breek me de bek niet los. Zit net een mailtje ellende te dichten over een Italiaanse machine geleverd door een Belgisch/ Nederlandse importeur.
Een paar basis puntjes om van te gruwelen. HSK spindel met toolwissel (magazijn 8 posities) ZONDER overdruk lucht tijdens het wisselen.
Een machine van 7 meter, 2 deuren, 4 aanslagpunten, maar je kunt niet pendelen, dus inleggen wanneer de andere kant bezig is, dat schiet weer lekker op. Waarom heeft die dan 2 apart te bedienen deuren???
De hiwin geleidingen zitten de afdekdopjes of te diep of er net niet helemaal in. We gaan glasvezel frezen, dus dat stof zal wel in no time met het vet mee naar binnen in die voetjes gaan.
PC met Italiaanse windows er op. Echt een drama, denk je even een pdf manual te openen, moet je nog een pdf reader installeren, Italiaans....
En dan heb ik het nog niet over de incomplete postprocessor waardoor we ons in bochten moeten wringen met de nodige truucjes. (als ze nu een beetje open er in waren, wil ik best mee denken en oplossingen aan dragen, het grootste stuk bedieningssoftware heb ik ook maar alvast naar het Nederlands vertaald, met dank en hulp van ChatGpt)
Zo, dat ben ik ook weer kwijt. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
andrefc101
Donateur
Contacteer:

serum schreef: 10 jan 2025 15:15 Ik ben al 7 jaar dolgelukkig met mijn chinees. Hij gaat in de verkoop en ik koop een voor mij geschikter model.
En heb je dan een degelijk bedrijfsplan, of koop je gewoon wat en ga je dan daarna kijken wat je er eens mee zult gaan doen? Want dat schijnt een degelijke tactiek te zijn.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

andrefc101 schreef: 10 jan 2025 16:01
serum schreef: 10 jan 2025 15:15 Ik ben al 7 jaar dolgelukkig met mijn chinees. Hij gaat in de verkoop en ik koop een voor mij geschikter model.
En heb je dan een degelijk bedrijfsplan, of koop je gewoon wat en ga je dan daarna kijken wat je er eens mee zult gaan doen? Want dat schijnt een degelijke tactiek te zijn.
Misschien een ideetje voor die klant van me. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
rolandvs
Contacteer:

Bericht door rolandvs »

Ik vind het niet erg om maanden een relatie op te bouwen met een betrouwbare leverancier. Ik heb vorig jaar nog support gekregen omdat ik iets aangepast wilde hebben op mijn machine. (binnen 24u). Ik ben juist onder de indruk van de bereidwilligheid en de aftersales van de Chinezen. Hebben ze in Europa ondertussen meer de mentaliteit 'hier, heb je een offerte met een zuig-uit-de-duim hoofdprijs, het is graag of niet, voor jou 10 anderen' mentaliteit krijg je in China meer een 'we willen je graag als klant en houden je graag tevreden' insteek.
Nee dat klopt serum dat ben ik het helemaal met je eens. Service is zeker zoveel waard of misschien nog wel belangrijkste. En denk ook wel dat zakendoen met China afgelopen 15 a 10 jaar zeker ten positieve veranderd is. Dat moet bijna ook wel. Daar ben ik ook wel van doordrongen.
rolandvs
Contacteer:

Bericht door rolandvs »

@ hugo

Nee klopt bereidwilligheid is tegenwoordig anders dat weet ik heel goed.
En ene of andere leverancier is degelijk groot verschil.

Die groene of blauwe machines is kwa leveranciers een zeer groot verschil
Een belt niet eens terug. Terwijl andere zelfs altijd kunt bellen. Heel herkenbaar.

En dat glasvezel materiaal is ook niet fijnste materiaal voor de gesmeerde delen. Heb hem toen met cementgebonden spul ook beetje in vergist kwa frezen.
Trouwens ook keer voor mockup hard papier of weefsel was ook zo'n soort troep. Dus dan is het wel belangrijk alles werkt naar behoren. ( sowieso altijd)
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Doe mij maar een lekkere Japanner.
Gesloten