serum schreef: ↑10 jan 2025 15:15Ik heb vorig jaar nog support gekregen omdat ik iets aangepast wilde hebben op mijn machine. (binnen 24u). Ik ben juist onder de indruk van de bereidwilligheid en de aftersales van de Chinezen. Hebben ze in Europa ondertussen meer de mentaliteit 'hier, heb je een offerte met een zuig-uit-de-duim hoofdprijs, het is graag of niet, voor jou 10 anderen' mentaliteit (130K voor een kale machine, dikke doei voor jou Kimla) krijg je in China meer een 'we willen je graag als klant en houden je graag tevreden' insteek.
Breek me de bek niet los. Zit net een mailtje ellende te dichten over een Italiaanse machine geleverd door een Belgisch/ Nederlandse importeur.
Een paar basis puntjes om van te gruwelen. HSK spindel met toolwissel (magazijn 8 posities) ZONDER overdruk lucht tijdens het wisselen.
Een machine van 7 meter, 2 deuren, 4 aanslagpunten, maar je kunt niet pendelen, dus inleggen wanneer de andere kant bezig is, dat schiet weer lekker op. Waarom heeft die dan 2 apart te bedienen deuren???
De hiwin geleidingen zitten de afdekdopjes of te diep of er net niet helemaal in. We gaan glasvezel frezen, dus dat stof zal wel in no time met het vet mee naar binnen in die voetjes gaan.
PC met Italiaanse windows er op. Echt een drama, denk je even een pdf manual te openen, moet je nog een pdf reader installeren, Italiaans....
En dan heb ik het nog niet over de incomplete postprocessor waardoor we ons in bochten moeten wringen met de nodige truucjes. (als ze nu een beetje open er in waren, wil ik best mee denken en oplossingen aan dragen, het grootste stuk bedieningssoftware heb ik ook maar alvast naar het Nederlands vertaald, met dank en hulp van ChatGpt)
Zo, dat ben ik ook weer kwijt.