't is maar net hoe luxe je het wilt maken.. in EdingCNC kun je instellen (op het tabblad "Service") hoe vaak en hoe lang de pomp moet draaien.. dus aansluiten, instellen, en verder niet meer naar kijken, behalve dan de niveaucontrole van het tankje. (sommige zijn uitgerust met een niveausensor en een acoustisch signaal, en die hoor je echt wel.. zelfs met je oordoppen in )
Met een handpompje loop je het risico dat men vergeet em even een zwengel te geven aan het begin van de dag.. toch heb ik wel industriële machines gezien waar je gewoon de pomp even één keer een slag uit moest trekken, de veer in de pomp deed dan de rest voor je.. (Mitsubishi DWC 200 H Draadvonkmachine)
Smering BF20 etc.
Moderator: Moderators
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Re: Smering BF20 etc.
dat valt er ook niet tegenan
-
- Contacteer:
Inderdaad hebben veel CNC besturingssytemen een optie om om de zoveel tijd een gedurende een bepaalde tijd een shot te geven.
Voor Mach 3 zijn zelfs macro's hiervoor beschikbaar.
Met zo'n kleppensysteem kun je ook een drukschakelaar monteren, zodra de druk oploopt hebben alle klepjes hun werk gedaan en kan de pomp uit.
Voor Mach 3 zijn zelfs macro's hiervoor beschikbaar.
Met zo'n kleppensysteem kun je ook een drukschakelaar monteren, zodra de druk oploopt hebben alle klepjes hun werk gedaan en kan de pomp uit.
Ik heb zo'n mechanisch ding van HBM. Twee zwengels voor het begin van een sessie gaat tot nu toe prima. Niet goed gaat olie toevoeren tijdens het frezen: de tafel komt toch iets omhoog dat zie je in je toolmarks.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Klopt, mijn machine smeert alleen tijdens ijlgang.
Als ie x? keer niet heeft kunnen smeren doordat die uren in alleen voeding loopt, geeft ie alarm.
Als ie x? keer niet heeft kunnen smeren doordat die uren in alleen voeding loopt, geeft ie alarm.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Bij Ali heb ik deze gevonden, lijkt me zeerr geschikt, alleen welke hoeveelheid olie per keer?
Het gaat om een unit met 8 uitgangen en eentje met 4 uitgangen.
Het gaat om een unit met 8 uitgangen en eentje met 4 uitgangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.