G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door ruudpg »

Al vaker gelezen dat hier slang voor vijvers voor gebruikt wordt, bijvoorbeeld 50mm voor € 5,00 de meter

Vijverslang
floriske.nl
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 jan 2008 14:38
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door floriske.nl »

Ik ben alleen bang dat deze slang te stug is, maar zal eens bij de lokale vijverwinkel binnen lopen.

Ondertussen ook al wat inspiratie opgedaan voor m'n dust shoe en neig naar iest als dit:



Vrij eenvoudig te maken uit 3 lagen plexiglas, transparant (ben nu eenmaal van het mee willen kijken ;-) ) en geen enorm hoge borstel (een plakborstel zoals bij hordeuren gebruikt wordt zou hier volgens mij goed geschikt voor zijn).
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6003
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door Sven »

Ik ben nog steeds op zoek naar borstellat met mooie lange haren, als je het vind, laat je het onz weten?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
floriske.nl
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 jan 2008 14:38
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door floriske.nl »

Sven schreef:Ik ben nog steeds op zoek naar borstellat met mooie lange haren, als je het vind, laat je het onz weten?
Je zou eens bij Gezu kunnen kijken/informeren: http://www.gezu.nl/producten/

---

Meteen maar even een ontwerp voor de dust shoe gemaakt. (De afstand tussen de 2 gaten heb ik even geschat, die moet ik nog opmeten).

Wat me stoorde aan bovenstaand voorbeeld is dat voor "grotere" frezen het gat in de bovenste laag wat groter moet zijn en dat de spindel niet dieper dan de bovenzijde kan zakken (denk in het laatste geval aan problemen bij het frezen van diepe pockets etc.)

Na ff brainstormen kwam ik met het idee om bij de spindel een stuk opstaande plexiglas buis op de dust shoe te zetten waar de spindel als het ware in zakt.

Op deze manier maakt de gereedschap diameter niet uit en kan de spindel net zo ver zakken als zonder dust shoe.

7622

Boven van links naar rechts de 3 lagen van boven naar onder. Respectievelijk 8mm, 8mm en 5mm plexiglas.

En onder een dwarsdoorsnede waar ook de buizen zichtbaar zijn. Voor de spindel 90/84mm plexiglas en voor de afzuiging 50/46mm.

De 50/46mm zou ik met een aantal klemmen langs de rechter/muurzijde of voorzijde van de blauwe kap over m'n Z-as kunnen laten lopen.

7557

Als ik deze beugels dan zo maak dat ze makkelijk los/vast te maken zijn dan kan ik de dust shoe ook makkelijk weg draaien en/of omhoog zetten.
Laatst gewijzigd door floriske.nl op 27 jun 2013 14:31, 6 keer totaal gewijzigd.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door Swake »

Sven schreef:Ik ben nog steeds op zoek naar borstellat met mooie lange haren, als je het vind, laat je het onz weten?
Neem een gewone vloerborstel en zaag die in stukken. In alle geuren en kleuren te verkrijgen voor weinig geld in de betere supermarkt.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
marcoooo
Donateur
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:32
Locatie: vlissingen (zeeland)

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door marcoooo »

en het wisselen van de frees ?

of mis ik iets ?
same same but diffrent
floriske.nl
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 jan 2008 14:38
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door floriske.nl »

marcoooo schreef:en het wisselen van de frees ?

of mis ik iets ?
Ik neem aan dat je hiermee op m'n dust shoe ontwerp doelt.

De bus waar de spindel in zakt wordt maar kort zodat deze op het nulpunt maar net in de bus valt. Op het moment dat ik de z-as omhoog verplaats kan ik dan makkelijk bij de frees.

Ik wil de bus verwijderbaar maken voor het geval ik hele dikke materialen zou gaan frezen, dat moet geen probleem zijn aangezien de bus in het eerste deel valt in m'n ontwerp. Dus een kwestie van niet te ruim frezen zodat hij goed klemt.

Mocht het hele principe niet blijken te werken dan hoef ik alleen de eerste laag maar opnieuw te doen om hetzelfde idee als in het filmpje te krijgen.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door skillalot »

Ik heb bij mij allen wat dun plaatwerk onder de frees hangen, de dustshoe zelf zit daar met magneetjes onder en kan er zo vanaf.

Slang kun je halen bij handyman winkels, heb ik m ook vandaan.
brandaris
Berichten: 280
Lid geworden op: 19 feb 2012 21:00
Locatie: Vlaardingen

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door brandaris »

vijverslang gewoon bij de bouwmarkt, is goedkoper dan de handyman :!:
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door Leeuwinga »

of bij WILDKAMP
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door skillalot »

Vijverslang is veel te stug. Voor 10 euro heb je een stofzuigerslang bij de handyman. Werkt perfect.
floriske.nl
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 jan 2008 14:38
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door floriske.nl »

Thx voor de tip Leeuwinga!

Deze slang gaat het denk ik worden (57/50mm):

http://www.wildkamp.nl/Light-flex-afzui ... at_4001022

Deze is wel niet anti-statisch, maar ik knoop m'n dust deputy sowieso aan aarde (wordt ook geadviseerd door Oneida), hopelijk is dit afdoende om statische elektriciteit tegen te gaan.

De slang hoeft niet super flexibel te zijn, maar vijverslang is volgens mij toch te stug.

De slangen van de handyman zijn standaard lengtes en die zijn te kort (ben er al geweest). Ik heb zo'n 3+ meter nodig omdat de slang vanaf de kop omhoog met een boog (hangend aan het plafond). naar de achterzijde van de machine moet.

Gisteren een wat ingewikkelder ontwerp proberen te frezen (nog steeds in m'n schuim) en meteen een wijze les geleerd:

Allereerst het tank embleem van m'n motor nagetekend. Deze wil ik straks op de backplate van m'n sissy bar graveren, maar leek me ook wel een leuk ding om eens te frezen (lettertype van American Classic Edition heb ik aangepast tov het origineel omdat dit makkelijker te frezen is, bij het graveren straks gebruik ik wel een script font)

7624

Vervolgens omgezet in een symmetrische versie

7623

Circa 20cm breed gefreesd met een 1mm 2 snijder. Duurde zo'n uur en drie kwartier @ 2,5m/min.

De verschillende tinten geven de verschillende dieptes aan (donkerder is steeds 1mm dieper). Diepste pocket is dus 5mm.

Allereerst flink zitten experimenteren met feed en rpm, maar ik kreeg bij geen enkele verhouding een mooie rafelvrije cut. Misschien eens conventioneel ipv climb proberen?

Daarnaast heb ik de verschillende dieptes ook als losse pockets laten frezen, dat was ook niet echt slim. :roll: Hierdoor ontstond er tussen de verschillende dieptes een heel klein randje dat bleef staan omdat de frees dit als het ware opzij duwde. Om deze reden heb ik ook nog geen foto's gemaakt, wil het eerst nog een keer opnieuw doen.

Volgende keer dus eerst ALLES wat minimaal 1mm diep moet worden (dus ook alles wat 2+ mm diep moet worden) 1mm diep frezen, dan ALLES wat minimaal 2mm diep moet worden 2mm etc. Dan worden dit respectievelijk de te frezen pockets:

7625
Laatst gewijzigd door floriske.nl op 27 jun 2013 14:35, 4 keer totaal gewijzigd.
Nederbelg
Berichten: 168
Lid geworden op: 22 mei 2013 17:17
Locatie: Hamont-BE (vlakbij Budel)

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door Nederbelg »

Voor dit soort spul kan je heel goed terecht bij http://www.vancranenbroek.nl/index.php/ ... ingstijden

Daar hebben ze alle mogelijke slangen. Ik denk eerlijk gezegd dat de vijverslang die ze daar verkopen flexibeler is dan jouw stofzuigerslang.
floriske.nl
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 jan 2008 14:38
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: G-Weike WK-6090 met aangepaste specs

Bericht door floriske.nl »

Grrr! :evil:

Kom er net achter waarom m'n cuts met m'n 1mm freesjes zo ruw zijn.

Ze hebben me namelijk ipv gewone tweesnijders van die pcb freesjes toegestuurd.

Balen aangezien ik die niet echt zal gebruiken, maar ach nu weet ik in ieder geval waar het hoogstwaarschijnlijk aan ligt.
Plaats reactie