CNC machine uit China

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
GPC
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2008 16:27

CNC machine uit China

Bericht door GPC »

Dag,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb reeds veel gelezen. Ik zag op marktplaats recent de machine van de foto staan. De machine komt uit China, heeft een 2 kW spindle met watergekoelde asynchroonmotor met frequentieregelaar. Hij ziet er degelijk uit en bestaat uit voornamelijk staal. DE afmetingen zijn wat meer dan 1 bij 2 m en in z-richting 11 cm. Gewicht is ongeveer 900 kg. Heeft iemand ervaring met deze machine? Het lijkt erop dat de foto niet doorkomt, wordt aan gewerkt.

Groet GPC
GPC
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2008 16:27

Re: CNC machine uit China

Bericht door GPC »

Bedankt voor advies over foto's plaatsen.

Twee foto's van de CNC machine uit China staan nu onder Gallery en dan bij Zelfbouwmachines.

GPC
klaas van gemerden
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: CNC machine uit China

Bericht door klaas van gemerden »

741

740
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: CNC machine uit China

Bericht door Jfwiet »

Van die spindels wil ik ook gaan importeren.

Het vervelende eraan is dat deze producten geen CE certificaat hebben waarschijnlijk en daarom niet in de EU mogen worden ingevoerd. Dit is ook het struikelblok waar ik (nog) tegenaan loop.

Ik vind het inderdaad een mooie machine. Maar als je deze zou aanschaffen houd dan rekening met 6-8 weken in de boot. Verzending per vliegtuig is onbetaalbaar denk ik.
nonkel dw
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 aug 2007 16:50
Locatie: Belgie

Re: CNC machine uit China

Bericht door nonkel dw »

wat kost zo een bank ?

Wel een kleine Z as vind ik zelf.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: CNC machine uit China

Bericht door Arie Kabaalstra »

ik heb even wat spec's opgezocht van deze machine.. 't is geen freesbank, maar een pure graveer machine.. PLT files inplaats van G-Code

als je hier daadwerkelijk mee wilt gaan frezen, dan moet je dus waarschijnlijk de hele besturing omgooien.. of een andere besturing eraan knopen..
GPC
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2008 16:27

Re: CNC machine uit China

Bericht door GPC »

Arie,

Volgens mij is de machine van origine inderdaad een graveermachine. Maar de leverancier beweert stellig dat de machine Gcode aan kan. Wat ik gezien heb is dat een foto met diepteverschillen werd gefreesd. Ik weet niet of daaruit volgt dat de machine G-code aankan.

Gustave
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: CNC machine uit China

Bericht door Arie Kabaalstra »

op meerdere levels frezen is wel mogelijk met HPGL files voor zover ik weet, maar je praat dan niet over simultane 3-assige bewegingen zoals een G-code bestuurde machine dat wel doet..

een graveermachine hoeft alleen maar lijntjes te trekken.. , en met lijntjes op verschillende dieptes kun je al heel mooie effecten bereiken... ( een leverancier laat natuurlijk altijd de mooiste " eye-candy '" zien aan de klanten.. )
Plaats reactie