Op zoek naar een geschikte CNC freesmachine

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

monster_beetle

Re: Op zoek naar een geschikte CNC freesmachine

Bericht door monster_beetle »

Schuine gaten zie ik mij eigenlijk niet gaan doen.
Wat dat USBCNC betreft, dat lijkt mij persoonlijk dan wel het beste om te nemen. Ik zie dat je dan een CPU board kunt kopen, ik zou dan voor de V4 gaan. Kunnen hier dan direct je motors aan worden aangesloten, of heb je dan nog aparte kastjes nodig die hiertussen gaan?

Ook heeft mijn laptop geen USB2.0, zou dit wel een vereiste zijn om soepel te werken?

En mijn laatste vraag voor vandaag :mrgreen: de profi heeft geen servo's maar gewoon steppermotoren, werkt zoiets wel precies genoeg voor dit preciese modelbouwwerk?
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Op zoek naar een geschikte CNC freesmachine

Bericht door Erik »

monster_beetle schreef:Kunnen hier dan direct je motors aan worden aangesloten, of heb je dan nog aparte kastjes nodig die hiertussen gaan?
Bij de cpu heb je nog drivers en een voeding nodig, te koop in alle soorten en maten
monster_beetle schreef:Ook heeft mijn laptop geen USB2.0, zou dit wel een vereiste zijn om soepel te werken?
Sterker nog, USBCNC draait geheel niet op USB1.xxx Op te lossen met een USB2 PCMCI-kaartje van 2 tientjes.
monster_beetle schreef:de profi heeft geen servo's maar gewoon steppermotoren, werkt zoiets wel precies genoeg voor dit preciese modelbouwwerk?
Hier kun je lange discussies over voeren. Als de machine mechanisch goed in elkaar steekt werken stappenmotoren goed en precies genoeg.
Gr.

Erik
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13479
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Op zoek naar een geschikte CNC freesmachine

Bericht door Arie Kabaalstra »

Erik schreef:
monster_beetle schreef:de profi heeft geen servo's maar gewoon steppermotoren, werkt zoiets wel precies genoeg voor dit preciese modelbouwwerk?
Hier kun je lange discussies over voeren. Als de machine mechanisch goed in elkaar steekt werken stappenmotoren goed en precies genoeg.
inderdaad, als je machine goed gebouwd is, kun je met stappenmotoren makkelijk een herhalingsnauwkeurigheid halen van 0.01 tot zelfs 0.001

Ik denk dat je zelfs met trapeziumspindels en anti-backlash moeren nog makkelijk 0.05 mm haalt.. (dat haalde ik op de Beagle namelijk ook met M8 Metrisch en Delrin moeren.. ( beetje klemmend )
Plaats reactie