upgrade alibre naar geomagic

Het Software pakket Alibre Design kan hier besproken worden!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

upgrade alibre naar geomagic

Bericht door skillalot »

Zijn er meer mensen die een mail gekregen hebben om voor 380 euro zijn Alibre te mogen upgraden naar de meest uitgebreide Geomagic Design? Maakt niet uit welke versie je had, ik heb zelf de professional edition. Enige nadeel is dat het voor slechts een pc is, wil je meerdere pc's moet je meerdere keren de upgrade kopen. Ik gebruik het nu vooral op mijn vaste pc, maar ook soms op de laptop als ik dingen in moet tekenen.
Ik overweeg om het te doen, maar dan voor een pc. Hoop eigenlijk dat er een dongel mogelijkheid is om toch op meerdere oc's te kunnen gebruiken.

Zijn er meerdere hier die dit bericht gekregen hebben, en zo ja wat doen jullie?
mickomatsu
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 sep 2010 20:58
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door mickomatsu »

Ik heb zo een zelfde mail gekregen.
En heb ook de pro dus voor 3 computers
Ik overweeg ook de update te doen moet alleen aan een andere pc dan.
De upgrade draait vanaf Windows 7 ik gebruik hem veel op Windows Vista.
En je pc moet aan wat hogere eisen voldoen als ik het lees bij de specificaties.

Op 1 pc vind ik zelf niet zo een probleem ben alleen benieuwd wat er nieuw is te opzichten van me huidige alibre design 2012?

Grt michel
Niels
Donateur
Berichten: 947
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:40

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door Niels »

Ik heb de mail ook gehad. En daarnaast ook nog van alle kanten bestormd door verschillende bedrijven om te upgraden.

Mijn Alibre doet het niet meer onder Windows 10 en had daarom Geomagic gedownload.
Het werkt mooi en doet wat Alibre ook heeft en nog meer.

Ik vind zelf 380 euro ex btw toch weer een bak geld om uit te geven.
Fusion 360 doet ook al erg veel en ben die aan het verkennen.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door Sven »

Ik heb net voor 400,-- (grmbl) de upgrade gedaan, vanaf 9 expert.

Ben tevreden met de stap, vind het fijner werken. Voor mij geen schokkende verandereingen, gewoon fijner. En minder craches dan op mijn kleinere xp'tje.

Vind de optie om stukken schets op patroon te herhalen erg fijn. Jammer dat de peecee wat moeite heeft met de grote hoeveelheid gegevens maar heb na de cncdag nu een pc waar meer geheugen in kan ;)

Iemand nog 4 gig ddr 2 strips over?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door rien1959 »

Ik heb het mailtje ook gehad. Gelijk de prullenbak in gekiept. Weg met die rommel. Sinds 1.5 jaar werk ik met SpaceClaim. Dat werkt tenminste wel en loopt nooit vast.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

rien1959 schreef:Ik heb het mailtje ook gehad. Gelijk de prullenbak in gekiept. Weg met die rommel. Sinds 1.5 jaar werk ik met SpaceClaim. Dat werkt tenminste wel en loopt nooit vast.
Heb je ook wat anders voor betaald. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ook ik heb de mail gekregen.. ik heb maar 1 PC momenteel dus ik denk wel dat ik het ga doen.. 'k wil eigenlijk wel een qoute hebben voor een 2de PC.. en dat hoeft dan niet meteen de meest uitgebreide versie te zijn.. maar "somewhere in the middle"..
Dit omdat ik een Pand wil gaan betrekken met mijn bedrijfje.. een Floating License zou ook al prima zijn.. ik werk alleen.. dus maar op 1 PC tegelijk..
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door skillalot »

Je kunt de licentie afmelden en op andere pc aanmelden, het is een virtuele dongle, maar of dat handig is?
Een usb dongle kost 250 extra. Je kunt op andere pc's wel de oude versie installeren. Met geomagic kun je dan wel de oude bestanden inlezen, andersom dus niet.

Ik twijfel, wil fusion360 ook eens proberen, wat daar allemaal mee kan. Heb tot 31dec om te beslissen.
mickomatsu
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 sep 2010 20:58
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door mickomatsu »

Je kunt op andere pc's wel de oude versie installeren. Met geomagic kun je dan wel de oude bestanden inlezen, andersom dus niet.

Dus als ik het goed begrijp kan je 1 licentie overzetten en upgrade en op de andere 2 de oude alibre design gebruiken?

Grt michel
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door skillalot »

Ja, klopt.

Heb je voor fusion360 internet nodig? Sla je dan alles online op en kun je zonder internet niks?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Zo, Bert Hobelman heeft net opgehangen..

Ik heb de Upgrade besteld.. Ik werk nu naar volle tevredenheid met Alibre Design 2012 voor zover de mogelijkheden van het programma strekken..

Wat ik hiermee bedoel?.. mijn "eigen" Alibre design had niet de mogelijkheid om met Configuraties te werken, en ik had ook de plaatwerkmodule niet.. vooral dat eerste is een groot gemis.. het tweede?.. de plaatwerk module?.. Horlogegespen, Pincetten en titanium koffielepeltjes worden uit plaat gemaakt.. Vooral die Gespen da's wel makkelijk als ik die in plaatwerk kan ontwerpen.. dan kan ik de gestrekte lengte beter inschatten..

Virtual Dongle kan je zelf aanmaken.. en aanmelden.. je moet dan wel in de gaten houden dat je afmeld als je van de zaak weggaat en thuis nog wat wil doen..
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door skillalot »

Of je houd thuis de versie die je al had, en doet alleen op de zaak de upgrade.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: upgrade alibre naar geomagic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Nee.. met een virtual Dongle kun je het op elke PC gebruiken.. dus.. ik zet het op mijn Thuis PC, de nog aan te schaffen Zakelijke PC, en mijn laptopje.. die trekt't ook wel.. 'k heb een klant in Antwerpen die ook met Geomagic werkt.. wel zo makkelijk als ik gewoon in de trein nog verder kan werken aan de ontwerpen die we bij hem in het atelier opzetten.. in de trein heb je WIFI.. dus ik kan gewoon in de cloud werken.. maakt ook dat we geen bestanden over en weer hoeven sturen.. ik deel de map met zijn projecten gewoon met hem.. kunnen we er beiden bij..

'k moet het niet hebben dat ik thuis een ontwerp maak, er op de zaak aan verder ga, en em dan thuis niet meer kan openen omdat ie met een nieuwere versie is gemaakt.. jammer eigenlijk dat je niet als oudere versie kan opslaan.. dat kan met veel 2D Cad pakketten wel.. ik sla alle DXF's op als R14.. daar kunnen QCad en CamBam goed mee overweg..
Plaats reactie