Geomagic

Het Software pakket Alibre Design kan hier besproken worden!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Geomagic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Jij snapt het.. !..

je geeft misschien dan een keer wat geld uit aan goede software.. maar dan kun je ook alles wat je kunt verzinnen..

Ik heb van alles bekeken, en getest.. maar als je kijkt naar prijs/kwaliteit.. dan steekt Alibre toch met kop, schouders en romp boven de rest uit
Gebruikersavatar
w.rusman
Berichten: 488
Lid geworden op: 24 apr 2010 13:49
Locatie: Groningen

Re: Geomagic

Bericht door w.rusman »

ik zeg ook absoluut niet dat alibre te duur is, alleen zijn er dagen dat ik het niet bij me heb

Vroegâh had je de versie die doorwerkte in een sort lite versie, tegenwoordig heb je blijkbaar de hobby versie die 199,- ex btw kost en waarvan mij niet duidelijk is welke functies er nu wel of niet in zitten

Als er een text bij staat "Design suites for hobbyists that need to model ideas but don't require comprehensive detailing, import/export or downstream applications" dan weet ik niet wat ik van moet verwachten...
universeel is gemaakt om nergens op te passen...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Geomagic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Met die Basisversie van 199,- kan er meer dan de meesten zullen gebruiken.. alleen SheetMetal en Configurations zitten er onder andere niet in
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Geomagic

Bericht door assink »

Kan het ook step files etc importeren?
Als dat mist, mis je toch wel een behoorlijke functionaliteit.
Ook exporteren naar STL of andere formaten voor een CAM pakket is wel fijn :roll:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Geomagic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Er staat wel ergens een Featurelist.. en/of anders wel een telefoonnummer van een verkoper.. als je DAT al niet snapt.. dan moet je al helemaal niet met 3D tekenen beginnen..
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Geomagic

Bericht door assink »

Ik teken fulltime met solidworks. Dus ik vind alibre al niks, maar ik kan me voorstellen dat het voor een hobbyist wel zo handig is als ie met universele 3d formats overweg kan, qua import en export. ;-)
henkzelf
Donateur
Berichten: 321
Lid geworden op: 18 mei 2009 11:18
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Geomagic

Bericht door henkzelf »

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Geomagic

Bericht door Arie Kabaalstra »

assink schreef:Ik teken fulltime met solidworks. Dus ik vind alibre al niks, maar ik kan me voorstellen dat het voor een hobbyist wel zo handig is als ie met universele 3d formats overweg kan, qua import en export. ;-)
Qua functionaliteit is solidworks wel de meerdere, maar velen zullen die extra's nooit ten volle benutten
Voor die mensen, en voor bedrijven die geen heel gecompliceerde producten maken, is alibre/geomagic een meer dan capabel alternatief...
Gebruikersavatar
w.rusman
Berichten: 488
Lid geworden op: 24 apr 2010 13:49
Locatie: Groningen

Re: Geomagic

Bericht door w.rusman »

Arie Kabaalstra schreef:Er staat wel ergens een Featurelist.. en/of anders wel een telefoonnummer van een verkoper.. als je DAT al niet snapt.. dan moet je al helemaal niet met 3D tekenen beginnen..
Wat heeft het niet aan de telefoon willen hebben van zo'n verkoper te maken met je kunde als 3d tekenaar ?
Soms raken je opmerkingen kant nog wal Arie...
En om dan meteen minachtend en bot te doen over anderen, misschien moet je je eigen onderschrift dan eens lezen :roll:
universeel is gemaakt om nergens op te passen...
floriske.nl
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 jan 2008 14:38
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Geomagic

Bericht door floriske.nl »

Arie Kabaalstra schreef:Ik zou totaal niet weten wat een Alternatief zou kunnen zijn.. "studentenversies" in gebruik bij mensen die de "schoolbanken" al lang achter zich gelaten hebben, da's niet echt Legaal..

...
Daar moet ik je toch gedeeltelijk ongelijk in geven. Bij veel software is het zo dat, mits je uiteraard wel de software aantoonbaar tijdens je studie aan hebt geschaft, je de software na je studie gewoon prive mag blijven gebruiken.

Bij Adobe is het zelfs zo dat je een studenten versie na je studie ook zakelijk mag blijven gebruiken op 2 systemen (niet gelijktijdig overigens). Zo heb ik mijn CS 5.5 Master collection voor een fractie van de normale prijs aan kunnen schaffen tijdens m'n opleiding aan de fotovakschool.

Wil je na je studie upgraden dan heb je pech en moet je de volle mep betalen.

Mensen die studenten versies kopen terwijl ze helemaal geen studie volgen zijn wel fout bezig natuurlijk.
Gebruikersavatar
w.rusman
Berichten: 488
Lid geworden op: 24 apr 2010 13:49
Locatie: Groningen

Re: Geomagic

Bericht door w.rusman »

ik heb inmiddels mijn account kunnen her-activeren bij alibre, en zie nu op de downloadpagina gewoon alibre v12 staan, en na installatie en activatie schiet deze meteen door naar de "express" mode (zoals vroegah) met gelimiteerde functionaliteit en export functie naar STL

Is alibre dan nog niet ge-rebrand naar geomagic of is dit gewoon een oude versie en heb ik daarmee geluk ?
universeel is gemaakt om nergens op te passen...
Plaats reactie