roughing clearance

Moderator: Moderators

Plaats reactie
epa
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 nov 2012 16:49

roughing clearance

Bericht door epa »

ik wil een model uitfrezen met 3d profile.
tekening gemaakt en stl bestand ge-importeerd in cambam.
nu wilde ik het eerst grof uitfrezen,dus dacht ik,ik geef een roughing clearance op van 2mm.
nu blijkt dat die clearance alleen geld voor de z diepte?of ik doe iets verkeerd :roll:
ik dacht dat die roughing clearance een schil om het object heen vrij hield,dus in drie d?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: roughing clearance

Bericht door Arie Kabaalstra »

Om eerlijk te zijn, ik heb eigenlijk geen idee.. maar als je het in CamBam aanmaakt, dan moet je het wel kunnen zien in de gegenereerde toolbanen..

zelf stel ik meestal de dieptestap zo in dat ie in de laatste pass het minste materiaal afneemt..
'k zou er eens naar moeten kijken..
epa
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 nov 2012 16:49

Re: roughing clearance

Bericht door epa »

ik los het voorlopig zo op;z stel 2mm hoger in ,en ik geef de frees een grotere diameter in cambam.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: roughing clearance

Bericht door Arie Kabaalstra »

da's een goede methode, eigenlijk zou Andy 't op die manier in zijn software moeten integreren.

Maar.. zoiets is al complex genoeg zoals het nu is.. ga er maar aan staan.. bedenk ook dat dit een jaar of 9 geleden ontwikkeld is, en toen was Andy nog maar een "hobbyist".. er zou wel eens naar gekeken mogen worden..
epa
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 nov 2012 16:49

Re: roughing clearance

Bericht door epa »

ik gebruik het al een tijdje,dit is de eerste keer(afgezien van eigen fouten) dat ik ergens tegenaan loop.
al met al is het een prima progamma,cudo's aan de maker.
Plaats reactie