LinuxCNC proberen

LinuxCNC kan hier besproken worden

Moderator: Moderators

remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door remon_v »

Benkr weet wel dat ik het goed aan ga sluiten, dat komt wel goed!

Ik heb trouwens een ideale pc weten te scoren!, heel compact, 8GB geheugen, 120GB SSD, Asrock Q1900B-ITX (zit een Intel Celeron J1900 op, Quad core)... dus met parallelle poort, HDMI, PCIe en Gigabyte LAN!
Laatst gewijzigd door remon_v op 19 mei 2021 18:01, 6 keer totaal gewijzigd.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door Goudgele »

benkr schreef: 11 mei 2021 18:50
En dan maar zeuren over EMC problemen, storingen en onbetrouwbare reacties.
Ik zie hier zo ongeveer alles bij elkaar waar ik van roep: zo moet je dat niet doen.
+1 lol
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door Goudgele »

diepchess schreef: 11 mei 2021 18:52 p.s. je hebt geen ruimtelijke foto hier - wat van de muur weg gaat lijkt er dicht op te zitten terwijl het niet in de buurt komt - motor signalen komen nergens dicht in de buurt van de 24 volt noch bij 230. En die 5 volt die dichtbij de 230 lijkt te zitten is dat niet - die gaat er weg van.
Adereindhulzen, afgeschermde kabel, klemmen ipv kroonsteentjes? Om er maar een paar te noemen...
Het zal vast werken zo hoor, maar netjes is het niet. Om over EMC nog maar te zwijgen.

@Remon, dat klinkt goed! Gaat helemaal goed komen zo te horen
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door diepchess »

@Remon, dat klinkt goed! Gaat helemaal goed komen zo te horen
@Goudgele - da's altijd allemaal nog altijd stuk beter dan denken dat 0.3mm uitzetting geen probleem is en dat iets waarvan je hard kunt bewijzen dat het minder dan 1 micrometer doorbuigt - dat dat wel een probleem zou kunnen vormen :)
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door Goudgele »

diepchess schreef: 11 mei 2021 19:14
@Goudgele - da's altijd allemaal nog altijd stuk beter dan denken dat 0.3mm uitzetting geen probleem is en dat iets waarvan je hard kunt bewijzen dat het minder dan 1 micrometer doorbuigt - dat dat wel een probleem zou kunnen vormen :)
Lees mijn reactie in dat andere topic nog maar eens na, want nergens zeg ik dat dit geen probleem is...maar goed ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken in het topic van Remon.

Je kan volgens mij erg goed rekenen. Maar begrijpend lezen is wat anders.
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door remon_v »

Mijn ITX pctje is binnen!

23506
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door DaBit »

Kijk eens aan, dat ziet er toch wel heel lief uit.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door remon_v »

DaBit schreef: 15 mei 2021 16:06 Kijk eens aan, dat ziet er toch wel heel lief uit.
Ja erg blij mee, redelijk recent model. Na aanleiding van jouw geposte voorbeeld van dat moederbord met Atom proc ben ik gaan zoeken en kwam ik op deze uit. Had niet gedacht dat er nog redelijk recente modellen uit zijn gekomen met parallelle poort. Deze heeft alles wat ik wilde voor een hele goede prijs.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door DaBit »

Ja, die Raspberry's zijn mooi spul, maar voor dit soort toepassingen is er gewoon teveel geschikt 2e hands spul te vinden dat ook nog eens beter voldoet.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: LinuxCNC proberen

Bericht door remon_v »

De vorige berichten zijn helaas verwijderd.... maaaar

Eindelijk... na dagen proberen is het me gelukt Wifi te installeren.
Ik zag een comment van iemand op een forum op eenzelfde post als ik... zijn comment was 'just install the headers.'

Uiteraard heb ik geen idee wat dat betekend, maar ben gaan zoeken kwam ik uit op de volgende commando's:

Code: Selecteer alles

$ uname -r
$ apt search linux-headers-$(uname -r)
$ sudo apt install linux-headers-$(uname -r)
Nog steeds geen idee wat ik gedaan heb :mrgreen: ... maar ineens werkt het!

Waar ik dus op heb gezocht: 'rt2800usb Debian 10' voor Debian 8 en 9 staat er op de wiki al uitgelegd hoe te installeren.
Plaats reactie