Linuxcnc 2.9 board

LinuxCNC kan hier besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
TimK
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2020 23:41

Linuxcnc 2.9 board

Bericht door TimK »

hallo, ik ben van plan een plasma tafel te bouwen en wil hem graag aansturen met linuxcnc 2.9 of nieuwer. Ik ben al redelijk wat breakoutboards tegen gekomen maar ik ben op zoek naar eentje tussen 50 en 150 euro. Heeft iemand suggesties?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Linuxcnc 2.9 board

Bericht door DaBit »

Mesa?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1023
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Linuxcnc 2.9 board

Bericht door javanree »

Ik zou ook Mesa zeggen, maar dat red je niet met dat budget ; zowel een 5i25+7i76 als een 7i76E zitten rond de 200 Euro.
Maar dan heb je wel iets fatsoenlijks...
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Linuxcnc 2.9 board

Bericht door DaBit »

Je bouwt een plasma tafel. Leuk bronnetje, kassa. Leuke aandrijving voor de assen, kassa. Bergen staal, kassa. Enzovoorts.

Dan kom je bij het digitale hart van het gereedschap aan, en vervolgens mag dat maar 150 euro maximaal kosten.

Mjah, vreemd. Zo hard zal de limiet toch wel niet zijn neem ik aan.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Linuxcnc 2.9 board

Bericht door Kjelt »

Ik begrijp dat ook niet zo.
Ik heb de ballen verstand van plasma maar lees al eventjes mee op het forum en dacht dat ik het volgende begrepen had :
vooral bij plasma waar je (als ik het goed heb) de plasmaboog continu gelijk wilt houden, dus de afstand van de kop tov het werkstuk, en dit doet door een hoog voltage terugkoppeling te meten en daar continu op te schakelen, is het essentieel dat je kaart dit goed doet.

Als ik dan diverse ervaringen lees zijn de enigste kaarten die dit kunnen nog eens extra voorzien van een of andere kostbare tussenadapter kaartje.

Kortom ga eerst eens praten met mensen zoals kawarider en anderen die ondertussen met succes een plasmatafel werkend hebben gekregen , al drie kaartjes geprobeerd en verworpen hebben vanwege tegrnvallende resultaten en daar advies vragen voor je zomaar een kaartje met beperkt budget aanschaft.
Plaats reactie