closed loop stappenmotor LinuxCNC

LinuxCNC kan hier besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
TeeBee
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2020 11:09

closed loop stappenmotor LinuxCNC

Bericht door TeeBee »

Ik maak een CNC draaibank voor mijn eindwerk op school. Ik zou gebruik maken van deze closed loop stappenmotor:
https://www.omc-stepperonline.com/close ... river.html
en dit breakoutboard:
https://www.cnc4pc.com/c10-bi-direction ... -card.html
Is het mogelijk om dit te gebruiken en in te stellen in het programma LinuxCNC? En wat is het verschil als je gewone stappenmotoren gebruikt, naar instellen toe?
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: closed loop stappenmotor LinuxCNC

Bericht door Tolp2 »

Mooi rood kastje, maar volgens mij functioneel weinig verschil met de mooie blauwe kastjes van Leadshine. Die van mij werken gewoon in combinatie met LinuxCNC.

Lang verhaal: de loop is alleen gesloten in de driver (het rode kastje). Die houdt bij hoeveel stappen hij gecommandeerd krijgt en hoeveel de motor daadwerkelijk heeft gedaan. Kleine fouten kan hij zelf oplossen, bij grotere following errors zal hij in error gaan. Die error kun je dan weer naar binnen halen in LinuxCNC, waarna de hele boel in de noodstop klapt.

Wat dus NIET kan is dat de driver de locatie teruggeeft aan LinuxCNC (volledig gesloten). Dan moet je toch meer aan echte servo's denken en een fors duurder systeem.

Lang verhaal kort: je stelt ze gewoon in als de gewone stappenmotoren (en wellicht kunnen ze wat sneller).
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
TeeBee
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2020 11:09

Re: closed loop stappenmotor LinuxCNC

Bericht door TeeBee »

Bedankt! Dat is wat ik wou weten.
ercmrj
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2011 17:04

Re: closed loop stappenmotor LinuxCNC

Bericht door ercmrj »

TeeBee, zou je wat screenshots willen maken van je instellingen in linuxCNC,.
Ik heb ook een closed loop stepper van stepperonline, maar krijg hem zo 123 niet aan de gang.
bvd
Plaats reactie