Student licentie verlengen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rudivg30dett
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2010 22:50

Student licentie verlengen

Bericht door Rudivg30dett »

Beste mensen, ik werk nu al ruim 2 jaar met Solidworks, niet professioneel. Ik heb de de student edition van de HAN opleiding die ik gedaan heb. Deze doet het 27 maanden en is inmiddels bijna verlopen.

Nu kan ik weer een student edition downloaden voor zover ik begrijp (schijnt 10 euro de maand te kosten?) maar ik vraag me af of ik nog iets moet doen met m'n oude tekeningen gemaakt in SW 2014? Ik heb namelijk verhalen gelezen van mensen die hun oude bestanden opeens niet meer konden openen in nieuwere versies van SW.

Bij voorbaat dank, Rutger
Peter Bijlholt
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 mei 2007 13:32
Locatie: Ezinge GR.

Re: Student licentie verlengen

Bericht door Peter Bijlholt »

Moi Rutger,
Een paar dagen geleden heb ik een you troep filmpje gezien waarin solidworks tekeningen in Fusion 360 geopend werden en daarna werden bewerkt. Ik dacht door Lars Christensen van Autodesk.
Fusion 360 is gratis voor hobbisten.
Doe er je voordeel mee, Peter
Rudivg30dett
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2010 22:50

Re: Student licentie verlengen

Bericht door Rudivg30dett »

Thanks, mocht dat hem niet worden is er niets wat ik met m'n huidige SW bestanden hoef te doen?
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Student licentie verlengen

Bericht door mjeuring »

Ik zou in elk geval alles als step-file exporteren en archiveren.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Student licentie verlengen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik heb altijd begrepen dat de student-versie tekeningen een fingerprint in zich hebben, waardoor het altijd student versie blijft, als ik zo'n onderdeel toevoeg aan een samenstelling, is de hele samenstelling 'besmet' met deze student versie fingerprint. Dat is misschien niet zo'n probleem, maar voor een commerciële toepassing is dat niet wenselijk. (beetje merkwaardig als overal een student versie watermerk op staat)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Rudivg30dett
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2010 22:50

Re: Student licentie verlengen

Bericht door Rudivg30dett »

Klopt, maar ik gebruik het systeem niet professioneel dus dat watermerk maakt niet uit.
joeljonker
Donateur
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 dec 2012 17:29
Contacteer:

Re: Student licentie verlengen

Bericht door joeljonker »

Ik heb alle overstappen meegemaakt vanaf Solidworks 2007 tot er met 2016, nog nooit problemen mee gehad.

Dat het de andere kant op niet werkt dat klopt. Je kan dus niet een bestand gemaakt in SolidWorks 2016 openen in SolidWorks 2013.

En mocht je toch het zekere voor het onzekere willen hebben kun je de tekeningen natuurlijk nog printen naar PDF (maar das natuurlijk lastig als je 500 plus tekeningen hebt gemaakt;)) Dan kan je ze natuulijk niet meer bewerken maar heb je ze in ieder geval.
Rudivg30dett
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2010 22:50

Re: Student licentie verlengen

Bericht door Rudivg30dett »

Top thanks :P
Plaats reactie