Open GL

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Verdoes
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2013 23:39

Open GL

Bericht door Verdoes »

Hallo,
Ik werk met Solidworks 2018.
Als ik een nieuwe sketch start en ik dan een sketch picture selecteer, dan duurt het een eeuwigheid voordat de sketch picture geladen is.
Nu sluit ik SW volledig af en herstart SW,
Ik heb geen files openstaan, ga naar Options, Performance, en wil "use op GL " aanvinken, maar deze is greyed out, ondanks dat ik geen SW files geopend heb
Ik ben een leek op computers, dus als iemand mij kan helpen graag een eenvoudige uitleg.
Wat ik op Google had gevonden was dat mijn laptop mogelijk een onboard videokaart selecteert en ik dit in mijn bios moet aanpassen,
Aangezien ik geen onherstelbare schade wil aanbrengen zoek ik eerst voor hulp, want wellicht kan het ook een andere oorzaak hebben
Hieronder info betreffende mijn systeem:

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 3820QM @ 2.70GHz 57 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
32,0GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Hewlett-Packard 176C (U3E1)
Graphics
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
4095MB NVIDIA Quadro K4000M (HP) 49 °C
Storage
931GB Samsung SSD 860 EVO 1TB (SATA (SSD)) 37 °C
931GB Hitachi HGST HTS721010A9E630 (SATA ) 39 °C
Optical Drives
hp DVDRAM GT50N
Audio
NVIDIA High Definition Audio
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit

P,S ik zoek ook nog een desktop pc (voor Solidworks) met minimaal de specs wat ik in mijn laptop heb zitten maar liever nog iets beters / snellers
vast bedankt,
thx,
Ton
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Open GL

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als ik het zo lees heb je een behoorlijk betere configuratie dan waar ik mee draai.
Wat is in jouw beleving een 'eeuwigheid' en hoe groot en welk type is dat picture.
Heb net even geprobeerd met een plaatje, maar bij mij zijn die functioneel meestal kleiner dan 100kb, en dat staat er toch wel binnen 2 sec. gok ik.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Verdoes
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2013 23:39

Re: Open GL

Bericht door Verdoes »

Ik heb een JPG bestand dat ik als sketch picture wil gebruiken, maar hoe plaats ik dat in mijn reactie?
krijg een melding van ongeldig bestand Formaat als ik een JPG wil toevoegen
Verdoes
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2013 23:39

Re: Open GL

Bericht door Verdoes »

Het bestand is 1,36 MB en duurt minuten
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Open GL

Bericht door DaBit »

Ik zou eerst beginnen met de recente drivers voor je (Quadro) videokaart te installeren. Zeker weten doe ik het niet (ik ken de laptop niet) , maar in de BIOS de videokaart kiezen kan meestal niet; dat werkt anders op laptops van die generatie (Optimus)

Daarna zou de PC automatisch moeten zien dat de 'high performance' grafische kaart gebruikt moet worden voor Solidworks, maar zo niet dan kun je rechtsklikken op de snelkoppeling naar Solidworks, waar je dan de optie 'start with high performance NVIDIA graphics adapter' of iets in die strekking hebt.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Open GL

Bericht door benkr »

Verdoes schreef: 01 jan 2021 17:57 Ik heb een JPG bestand dat ik als sketch picture wil gebruiken, maar hoe plaats ik dat in mijn reactie?
krijg een melding van ongeldig bestand Formaat als ik een JPG wil toevoegen
Afbeeldingen plaatsen is iets voor gevorderden hier op het forum, die zijn er inmiddels best wel veel, wil jij daar ook bij gaan horen dan kun je hier vinden hoe dat moet:

https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=5&t=18129&start=15

Ik zie het resultaat wel verschijnen in je topic.
Verdoes
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2013 23:39

Re: Open GL

Bericht door Verdoes »

Ik heb openGL kunnen aanvinken, maar als ik een sketch picture selecteer duurt het minuten voordat hij verschijnt,
Hier de link naar de sketch picture

22247
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Open GL

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Hé- je al eens een ander plaatje geprobeerd?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Verdoes
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2013 23:39

Re: Open GL

Bericht door Verdoes »

Ga ik vandaag even proberen.
thx
Verdoes
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2013 23:39

Re: Open GL

Bericht door Verdoes »

Vandaag een part geopend in Solidworks 2018,

Een kop met wat nokken erop, het openen gaat normaal, maar als ik een sketch lijn van een eerder gemaakte feature selecteer dan zie je dat SW probeert de vorm samen te stellen, dit lijkt wel in slow motion te gebeuren.
Als ik in de featurebar een feature aanklikt, dan reageert SW ook zeer traag,
Ik heb al nieuwe NVIDIA drivers geinstalleerd, maar dit heeft ook niet geholpen,
Is er in Amsterdam een persoon of bedrijf die eens naar de laptop zou kunnen kijken?
Ik kom hier blijkbaar zelf niet uit.
thx
Ton
Freez
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2021 13:22
Locatie: Eindhoven (Woensel)

Re: Open GL

Bericht door Freez »

Ik teken ook wel eens wat in SW. En draai dat in een Virtueel Systeem. Bij mijn liep dat ook allemaal traag. Nu heb ik deze aanpassing gedaan:

Started regedit and changed:
HKEY_CURRENT_USER\Software\SolidWorks\SOLIDWORKS 2017\Performance\Graphics\Hardware\VMware, Inc.
Workarounds
Old value : 10
New value : 9
Start SOLIDWORKS Rx 2017, via het start menu
Start from SOLIDWORKS Rx 2017 in the Home tab: solid works with opengl software support

Weet niet of je hier iets aan heb. Maar wie weet...

Groetjes,
Arjan
Plaats reactie