ontwerp vraag

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door audiomanics »

DaBit schreef:Crasht-ie, of heeft-ie gewoon lang de tijd nodig om na te denken?.
Nou, ik heb het geduld niet om na iedere handeling wéééééér 45 minuten te moeten wachten voor er iets gebeurt.. en dan nog maar hopen dat het goed gegaan is..
Dan heeft een programma, hoe gratis ook, eigenlijk al afgedaan..
En deze dingen loop ik steeds weer tegen aan met Fusion, alsmede de vreemde resultaten bij het maken van, voor mij logische, toolpaths.. Ik ben zoveel beter gewend met ArtCam.. ware het niet dat ArtCam niet zo heel erg 3D/4D is.. Soms MOET ik dus gewoon teruggrijpen op Fusion om bijv. onderdelen te maken, die ik op de 3D-printer wil produceren...
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11016
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ontwerp vraag

Bericht door DaBit »

Tsja, eenieder zo z'n eigen voorkeuren. Jouw ding is het niet, mijn ding wel. Ik kan verder daaaaaaagen werken zonder ergens last van te hebben, en vooral assemblies waar ik elektronica in importeer zijn allemaal te klassificeren als 'uitermate zwaar'.
Maar vroeg of laat struikel je een keer over een bug heen. Is met vrijwel elk softwarepakket wel zo, zeker bij wat ontwikkeld word met die moderne agile ontwikkelstategieen van tegenwoordig. Ze lossen ze gelukkig wel vrij rap op meestal.

In mijn geval lijkt het trouwens een wisselwerking met een ander pakket te zijn: https://forums.autodesk.com/t5/fusion-3 ... -p/7643481.
Mijn STEP en .f3d liggen inmiddels bij Autodesk, kunnen ze er wat mee doen. En in mijn ervaring doen ze dat ook, en vlot. Misschien is dat eigenlijk nog wel belangrijker dan zo hier en daar een bug.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door DirkSchipper »

audiomanics schreef:Hoeft niet eens een halve cirkel te tekenen.. : in de mode MODEL staat onder create gewoon de optie sphere (da's engels voor bolletje) de maat invoeren voor de diameter en je hebt instant een kogeltje/bolletje (body)
Kees
Ja joh, straks ben ik gisteren al klaar! :mrgreen:
Weer wat geleerd. Thnx.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 147
Lid geworden op: 14 mar 2009 15:07
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door Mr.Q »

Done:
Afbeelding

Is de TS al terug uit het buitenland?

Greetz, Q
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door Breaker »

audiomanics schreef:Huh..... :shock: :roll:
Even afgezien van de juiste maten en verhoudingen heb ik onderstaand geval binnen 10 minuten in Fusion gemaakt.. Hoofdzakelijk met Combine.. Bolletje niet-uniform schalen, copy-paste move.
In eerste instantie had ik een bolletje in het midden van twee ellipsen gezet om uit te rekken naar de punten van de getekende ellipsen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. En ook met schalen lukte het niet om naar om de ellipse punten als referentie te gebruiken. Maar inderdaad, gewoon getalletjes intikken is soms zo gek nog niet ;-)
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door audiomanics »

Ja en is het ondertussen al gelukt om er iets van te maken?
De mijne is al klaar hoor…:
18002

Zelfs Zoltan Acs vindt het een "impressive copy" ;-)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door Breaker »

Weer knap gemaakt!
Past ook goed in deze rubriek: viewtopic.php?f=38&t=1993
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie