ontwerp vraag

Moderator: Moderators

marcel64
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2017 16:50

ontwerp vraag

Bericht door marcel64 »

Woont u in de omgeving van Alkmaar, of de kop van Noord Holland, dan zou ik graag in contact met u komen om de vorm van bijgevoegde foto inclusief schuine afloop te laten ontwerpen/maken met Solidworks, met het uiteindelijke doel om de plankjes/ribben uit te laseren.
Voor deze "klus" wil ik graag voor betalen, een persoon heb ik dit proberen te laten maken met Solidworks, maar deze persoon had uiteindelijk geen genoeg skils hier voor.
Wie heeft hier een uurtje of 2 de tijd (schat ik) voor om dit te creëren voor betaling uiteraard?
Ik heb uiteraard nog meer (gedetailleerde) foto's, maar helaas geen tekeningen, maar wel de afmetingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door marcel64 op 09 dec 2017 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door Benny_DS »

Dus je wil dit namaken?
marcel64
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2017 16:50

Re: ontwerp vraag

Bericht door marcel64 »

Benny_DS schreef:Dus je wil dit namaken?
Ja zeker, in mekaar zetten lukt wel, maar werken met dit programma om dit te creëren, dat gaat me niet lukken.
Vandaar deze vraag.
Ezra
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2017 22:56

Re: ontwerp vraag

Bericht door Ezra »

Kun je de afmetingen posten? Zo moeilijk ziet het er namelijk niet uit.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door audiomanics »

Deze Lamina Nixie klok meet 30 x 20 x 15.
Zorwick (Zoltan Acs), een Hongaar die in Nederland woont heeft het ontwerp gemaakt en omdat hij ze verkoopt (ca 1200 euro) zal hij de tekeningen niet snel prijs geven.. Overigens is er heel veel beeldmateriaal van deze klok te vinden.
Kees
Laatst gewijzigd door audiomanics op 12 jan 2019 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door Benny_DS »

marcel64
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2017 16:50

Re: ontwerp vraag

Bericht door marcel64 »

audiomanics schreef:Deze Lamina Nixie klok meet 30 x 20 x 15.
Zorwick, een Hongaar die in Nederland woont heeft het ontwerp gemaakt en omdat hij ze verkoopt (ca 1200 euro) zal hij de tekeningen niet snel prijs geven.. Overigens is er heel veel beeldmateriaal van deze klok te vinden.
Kees
Dat klopt inderdaad, maar ik wil alleen de vorm (en niet de bogen met tandwielen) verder wil dit met plexiglas ertussen en met hout maken.
Iemand heeft het geprobeerd met Solidworks maar heeft de skilz niet echt om hem goed te maken en de "afloop" van onder goed te creëren in Solidworks.
Vandaar hier mijn vraag bij de meesters :P
Ezra
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 dec 2017 22:56

Re: ontwerp vraag

Bericht door Ezra »

De grove vorm is simpel te maken, het zijn twee bollen die langs de 3 assen verschillen geschaald zijn en daardoor ellipsvormig worden, waarna de ene bol van de ander is afgetrokken met een boolean operatie, waardoor je onder die afloop krijgt. De drie cilindervormige gaten kun je vervolgens ook met boolean operaties verkrijgen.

Mocht bovenstaande uitleg niet duidelijk zijn, dit dus:
Afbeelding
marcel64
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2017 16:50

Re: ontwerp vraag

Bericht door marcel64 »

Ezra schreef:De grove vorm is simpel te maken, het zijn twee bollen die langs de 3 assen verschillen geschaald zijn en daardoor ellipsvormig worden, waarna de ene bol van de ander is afgetrokken met een boolean operatie, waardoor je onder die afloop krijgt. De drie cilindervormige gaten kun je vervolgens ook met boolean operaties verkrijgen.

Mocht bovenstaande uitleg niet duidelijk zijn, dit dus:
Afbeelding
audiomanics schreef:Deze Lamina Nixie klok meet 30 x 20 x 15.
Zorwick, een Hongaar die in Nederland woont heeft het ontwerp gemaakt en omdat hij ze verkoopt (ca 1200 euro) zal hij de tekeningen niet snel prijs geven.. Overigens is er heel veel beeldmateriaal van deze klok te vinden.
Kees
Dat ziet er al prachtig uit, maar ik heb hier voor de rest weinig verstand van hoe verder te werken, ik ben op het ogenblik gister voor spoed voor een familie bezoek naar het buitenland gegaan, ik wou zodra ik terug ben hier mee verder gaan.
DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door DirkSchipper »

Als je nou eerst eens exacte maten opgeeft van de bovenste, middelste en onderst plank, en van de 3D-ovaal waar het uit gehaald is, dan kan iemand er misschien wat mee. Nu blijft het wat vaag.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 147
Lid geworden op: 14 mar 2009 15:07
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door Mr.Q »

Heb al wat zitten prieken in SW:
Afbeelding
Is echter nog lang niet goed.

Maar om dit binnen 2 uurtjes te doen.....

Greetz, Q
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Mr.Q schreef: Maar om dit binnen 2 uurtjes te doen.....
Dat zie je wel vaker, mensen die het zelf niet kunnen denken wel te weten hoe lang iemand anders daar over doet. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door audiomanics »

De tweede keer doe je het in een kwartiertje...
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: ontwerp vraag

Bericht door Breaker »

Benny_DS schreef:Dit dus
http://lamina-nixie-clock.com/portfolio ... ategory-1/
Zeer mooi.
Kwestie van smaak. Wel knap ontworpen en gemaakt. Zou in eerste instantie ook niet verwachten dat het zo lastig is.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie