Free Solidworks (standaard)

Moderator: Moderators

FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door FSSF »

hugo stoutjesdijk schreef: 11 dec 2018 21:40
FSSF schreef: 11 dec 2018 18:07 Autodesk, en volgens mij Solidworks ook, hebben al jaren de studentenversies die gewoon gratis te gebruiken zijn.
Maar voor die studentenversie moet je volgens mij wel ook student zijn, en ik hoorde laatst dat die tegenwoordig alleen binnen het school netwerk actief kan zijn. Soort cloud oplossing (?). En aangezien die school wifi's daar niet echt geschikt voor schijnen te zijn gebruiken de studenten massaal de niet officiële kopietjes. ;-)
Wat ze het laatste jaar allemaal vernieuwd hebben durf ik inderdaad niet te zeggen. Daarvoor was met een beetje creatief invullen alles gewoon volledig te gebruiken.
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door flex »

@Benkr.
Als je op het werk subscription hebt bij je Inventor (dus je jaarlijkse versie verhoging en speciale updates kan krijgen) mag de licentie ook vrij thuis gebruikt worden. Gewoon met de zelfe licentie code aktiveren. Stop je met subscription vervalt ook het thuis/privé recht.
Doe ik al jaren.
Leo.D
Berichten: 273
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:52
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door Leo.D »

Wordt nog makkelijker als je op het werk een netwerklicentie hebt.
VPN verbinding maken....
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door arjancnc »

FSSF schreef: 12 dec 2018 18:02
hugo stoutjesdijk schreef: 11 dec 2018 21:40
FSSF schreef: 11 dec 2018 18:07 Autodesk, en volgens mij Solidworks ook, hebben al jaren de studentenversies die gewoon gratis te gebruiken zijn.
Maar voor die studentenversie moet je volgens mij wel ook student zijn, en ik hoorde laatst dat die tegenwoordig alleen binnen het school netwerk actief kan zijn. Soort cloud oplossing (?). En aangezien die school wifi's daar niet echt geschikt voor schijnen te zijn gebruiken de studenten massaal de niet officiële kopietjes. ;-)
Wat ze het laatste jaar allemaal vernieuwd hebben durf ik inderdaad niet te zeggen. Daarvoor was met een beetje creatief invullen alles gewoon volledig te gebruiken.
Als je een studenten SWX gebruikt en je stuurt een bestand naar een commerciele licentie dan krijgt die wel altijd een melding bij het openen van een bestand "this file is saved by an educational".

Ik vermoed dat het aanbieden van hobbylicentie een reactie is op de groei van Fusion 360. Ik hoor van meerdere scholen waar ze in de les SWX, Siemens NX, Creo gebruiken en alle studenten thuis op hun pc een versie van Fusion 360 gebruiken. Hierdoor gaan deze jongens later in het bedrijfsleven ook Fusion gebruiken. Vergelijkbaar met de eenvoud waarmee je 10 jaar geleden een gekraakte Photoshop kon gebruiken. En raad eens waar ik nu als zelfstandige een abbonement op heb? Op De Adobe creative cloud. Gewoon omdat ik geen zin had om aan iets anders te wennen.
.
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

arjancnc schreef: 13 dec 2018 12:31 En raad eens waar ik nu als zelfstandige een abbonement op heb? Op De Adobe creative cloud. Gewoon omdat ik geen zin had om aan iets anders te wennen.
Ja, linksom of rechtsom, ze proberen je altijd ergens verslaafd aan te maken. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door flex »

hugo stoutjesdijk schreef: 13 dec 2018 12:54 arjancnc schreef: ↑13 dec 2018 12:31
En raad eens waar ik nu als zelfstandige een abbonement op heb? Op De Adobe creative cloud. Gewoon omdat ik geen zin had om aan iets anders te wennen.
Ja, linksom of rechtsom, ze proberen je altijd ergens verslaafd aan te maken.
Al in de tijd van WordPerfect (5.0 was waar ik mee begon) was het al vrij om thuis te gebruiken als het op het werk werdt gebruikt (gekocht was!)...
Daarbij kwam vaak nog dat men thuis 9Voor de hobby en verenigingen e.d.) het programma vaak breeder/dieper gebrikte dan ormaal op kantoor en deze kennis vervolgens ook op kantoor gingen toepassen (andere fonts, bold/italic, opsommingen enz. als ook het invoegen van plaatjes en grafieken e.d.) Baas ook weer blij...
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door benkr »

Probleem voor mij is dat ik die licentie key niet krijg, ik moet het programma door onze IT mensen op het werk laten inspoolen. Geen probleem zou je zeggen, maar ze doe meteen veel meer, ze blokkeren allerlei dingen zodat ik zelf geen volledig baas meer ben over mijn eigen machine, en daar pas ik dus voor.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door Kjelt »

Ja dat is bijna standaard bij bedrijfslaptops dat je geen admin meer bent en geen enkel progje zelf meer kunt installeren.
Security, teveel bedrijven zijn door nonchalance het schip ingegaan. Ransomware, virussen, waardoor opeens het bedrijf alle data kwijt is. Terug naar de backup van een halve week terug en al het werk van honderd plus man foetsie. Zeker bij defensie waar jij werkt lijkt me dat logisch. Niet leuk, ik stoor me er ook mateloos aan maar noodzakelijk vandaag de dag.
Plaats reactie