Free Solidworks (standaard)

Moderator: Moderators

DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Free Solidworks (standaard)

Bericht door DirkSchipper »

Hoi,
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de hobbyisten-licentie (en dan doorklikken op de eerste URL) van Solidworks Standaard?
Wat vinden jullie daarvan?
lordprimoz
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2017 13:40
Locatie: Hengelo

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door lordprimoz »

Wel met de studenten versie, wat volgens mij exact hetzelfde is.

Zo ver ik weet is het enige verschil met de betaalde versie dat je bestanden als educational worden gemarkeerd(wat niet meer verwijderd kan worden)
jand
Donateur
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 sep 2012 16:11
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door jand »

Ik heb deze versie gedownload en geïnstalleerd. Volgens de mail die je krijgt is het een "60-Day Trial Serial Number"

17837

Het zal mij benieuwen of hij na 2-7-2019 nog te vernieuwen is. Waarschijnlijk wordt je nu blij gemaakt met een dooie mus.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door spinningwheels »

Ooit eens ergens gelezen ( misschien wel hier) dat je dan voor de installatie even de datum van je PC een jaar of 10 vooruit moet zetten , en als het geinstaleerd is weer terug natuurlijk
In theorie kan ik praktisch alles
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door Kjelt »

jand schreef: 10 dec 2018 21:51 Ik heb deze versie gedownload en geïnstalleerd. Volgens de mail die je krijgt is het een "60-Day Trial Serial Number"
Het zal mij benieuwen of hij na 2-7-2019 nog te vernieuwen is.
Vreemde 60 dagen of is dat de amerikaanse datum dus 7 februari ?
spinningwheels schreef: 10 dec 2018 22:17 Ooit eens ergens gelezen ( misschien wel hier) dat je dan voor de installatie even de datum van je PC een jaar of 10 vooruit moet zetten , en als het geinstaleerd is weer terug natuurlijk
Misschien nog voor het internet tijdperk, nu wordt er standaard contact gelegd met de server van het softwarehuis ;-)
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door hrscharft »

Echt? Zijn er nog steeds fabrikanten die geen rekening houden met die truuk uit het jaar Kruk?
Vroegah ging dat idd goed met heel veel trail software dat een aantal dagen licentie had. Licentie op meh gewoon klokkie ff een paar weken terug en weer verder.
De meeste software kijkt bij de installatie toch wel of je datum overeenkomt met die uit een database ergens op het ww lijkt me.

Maar goed het is wellicht te proberen en dan voor de zekerheid ook ff de internet stekker uit de pc tijdens de installatie.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
jand
Donateur
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 sep 2012 16:11
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door jand »

Kjelt schreef: 10 dec 2018 22:48
Vreemde 60 dagen of is dat de amerikaanse datum dus 7 februari ?
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Dat komt wel dicht bij 60 dagen.
DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door DirkSchipper »

Dank voor alle reacties.
Installeren zonder internetverbinding en met vooruit draaien datum (Windows én bios!) helpt vast al.
Verder na installatie via de Windows firewall alle .EXE's uit de Solidworks-folders de toegang tot internet ontzeggen doet ook al veel.
Komende feestdagen ga ik eens experimenteren, en dan kijken na hoeveel tijd het schip strandt.
Dank voor de tip en het meedenken over de mogelijke consequenties.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

jand schreef: 10 dec 2018 21:51 Ik heb deze versie gedownload en geïnstalleerd. Volgens de mail die je krijgt is het een "60-Day Trial Serial Number"
Zou het niet zo kunnen zijn dat je je licentie nog niet hebt geactiveerd, ook al is het gratis, wil dat niet zeggen dat je niet moet aanmelden.
Volgens mij krijg ik met de betaalde versie ook wel eens zo'n soort melding wanneer de volledige update installatie nog niet is afgerond.

En anders zou ik er toch maar een mailtje aan wagen, ze zeggen nl. helemaal niets over trial versies.
http://www.solidworks.nl/sw/contact.htm
Precies hetzelfde gebeurt met DraftSight ook wanneer je gebruik wilt maken van de free versie, moet je wel aanmelden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door flex »

Goede licentie optie van SW.
Voelen de hete lucht van Fusion in de nek.

Maar in mijn evaluatie van SW is wederom gebleken dat Inventor voor mij als profesionele gebruiker toch betere tools bied bij het ontwerpen.
Ondanks de diverse bugs die er nogaltijd in zitten.
Fusion ontbeerd ook nog veel functionaliteit voor een professionele machinebouwer, vind ik.
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door FSSF »

Autodesk, en volgens mij Solidworks ook, hebben al jaren de studentenversies die gewoon gratis te gebruiken zijn.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

FSSF schreef: 11 dec 2018 18:07 Autodesk, en volgens mij Solidworks ook, hebben al jaren de studentenversies die gewoon gratis te gebruiken zijn.
Maar voor die studentenversie moet je volgens mij wel ook student zijn, en ik hoorde laatst dat die tegenwoordig alleen binnen het school netwerk actief kan zijn. Soort cloud oplossing (?). En aangezien die school wifi's daar niet echt geschikt voor schijnen te zijn gebruiken de studenten massaal de niet officiële kopietjes. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door benkr »

Vrijwel elk stevig software pakket gaat richting cloud versie, logisch, dan heeft de leverancier echt alle controle en tevens ook zicht op wat er gebeurd met hun pakket, wat wordt gebruikt, wat niet enz.
Van Inventor werd van onze versie vorig jaar al geroepen dat het de laatste off-line versie zou zijn, inmiddels hebben we de 2019 versie in huis, nog steed off-line, want on-line mag bij ons niet (defensie) en wij hebben daar toch 10 heel uitgebreide pakketten van, die laten ze niet zo maar schieten, en wij zijn daar ook echt niet de enige in die er zo over denken.
Maar hoe lang we dit nog vol kunnen blijven houden weet ik niet, je moet wel met de markt mee natuurlijk.

Ik weet niet precies wat de policy van Autodesk nu is, maar enkele jaren gelden moest je student, werkloos of ???? zijn, je mocht het in ieder geval niet professioneel gebruiken. Het probleem was, in ieder geval voor mij, dat in elke tekening ergens verstopt stond dat het met een student versie gemaakt was. Als ik dan thuis wat deed en dat mee naar het werk nam dan was die student tag er met geen mogelijkheid uit te krijgen, en was het daardoor ook vrijwel niet aantoonbaar te maken of het nu legaal of illegaal gemaakt was, terwijl je 's avonds thuis toch vaak gaat zitten uitproberen en nieuwe dingen verzinnen. Dat was voor mij reden om ook zo'n vage kopie te gaan gebruiken. tegenwoordig is het makkelijker, omdat ik nu een formeel gebruiker ben op het werk mag ik privé een kopie gebruiken, met officiële eigen licentie key.
DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Free Solidworks (standaard)

Bericht door DirkSchipper »

Daarom geven veel producenten óók het recht om naast de legaal gekochte versie voor op het bedrijf, nog een installatie thuis te doen. Ook voor b.v. thuiswerkers... Vraag maar eens na.
Plaats reactie