Solidworks voor een beginner

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nederbelg
Berichten: 168
Lid geworden op: 22 mei 2013 17:17
Locatie: Hamont-BE (vlakbij Budel)

Solidworks voor een beginner

Bericht door Nederbelg »

Sinds enige tijd ontwerp ik mijn 2d hobbywerk met VCarve en dat bevalt op zich prima.

Ik wil nu echter ook wat meer in 3d gaan doen en dan kom je al snel bij solidworks.

De meeste software begrijp ik vrij snel, maar bij solidworks loop ik toch tegen opstartproblemen aan.

Wie kan mij een beetje op weg helpen met de basics? Misschien een aantal filmpjes, of eventueel een website met duidelijke uitleg, bij voorkeur Nederlands of anders eventueel Engels die echt bedoeld zijn om een beginner op weg te helpen.

Iemand die live als hobbyist deze andere hobbyist zou willen helpen met wat uitleg via telefoon/skype/teamviewer zou helemaal geweldig zijn.

Ik heb even een duwtje in de juiste richting nodig. Daarna zal het me op eigen kracht wel lukken.

Bvd.
Gebruikersavatar
kevertje
Donateur
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 okt 2008 18:13
Locatie: Bussum

Re: Solidworks voor een beginner

Bericht door kevertje »

Met deze NL tutorials ben je heel snel opweg:

http://www.solidworks.nl/sw/newsdisplay ... C7EBD92290
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Solidworks voor een beginner

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Gewoon> Help: Tutorial, lesson 1. Volgens mij toch wel erg basic en duidelijk.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Tim H.
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2014 11:43

Re: Solidworks voor een beginner

Bericht door Tim H. »

De tutorials die bij SW worden meegeleverd (onder help) zijn naar mijn mening erg sterk en goed te volgen. Ik zou je ook nog wat tips mee willen geven ten behoeve van je "workflow". Het is namelijk niet alleen het begrijpen van de functies maar ook de manier van werken met de software die een groot verschil kan maken tussen een goed en een slecht SW model.
  • - Zorg dat je Sketches volledig bemaat zijn; de lijnen van je sketch verkleuren dan van blauw naar zwart.
  • - Houdt bij de keuze van de features de productiemethode in gedachte; bouw een product op zoals je deze in het echt geproduceerd gaat worden. Dit maakt de uiteindelijke productie, assemblage en het maken van werktekeningen een stuk makkelijker. Gebruik bijvoorbeeld voor het ontwerp van een plaatmateriaal onderdeel de sheet metal functies en niet de standaard features.
chrisweer
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2014 11:19

Re: Solidworks voor een beginner

Bericht door chrisweer »

ja en kijk ook eens op youtube daar staan heel erg veel tutorials. persoonlijk vind ik de tutorials van GoEngineer er goed, zij gaan wat sneller door de stof dan andere aanbieders. dat is handig voor degenen die het snel oppikken ;)
Plaats reactie