het veranderen van de bendline graden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ThomHeintjes
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2014 09:26
Locatie: Lisse

het veranderen van de bendline graden

Bericht door ThomHeintjes »

Daar is die weeeeeer,

ik had weer een vraag (voel me net een leerling) ditmaal over het veranderen van de bendline.

in de bijlage vind je de tekening waar het over gaat.

als wij een hoek tekenen van 45 graden en deze op de drawing de uitgeslagen tekening selecteren krijgen we de bend line: DOWN 135gr R1. wij willen graag dat hier dan gewoon Up 45gr R1 komt te staan.

hoe kan ik dit veranderen. ik heb alle rechten en toegang om dingen aan te passen in solidworks dus daar zou geen probleem mee hoeven zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Meten is weten, gissen is.....
John Huijben
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mei 2009 17:21

Re: het veranderen van de bendline graden

Bericht door John Huijben »

Als ik het goed begrijp wil je dus eigenlijk een uitslag vanaf de andere zijde.
Heel eenvoudig, gewoon je uitslag aanklikken op je beeld, en dan in het linker scherm (waar je dus ook de schaal enzo instelt) op "Flip View" klikken.
Mocht je trouwens het formaat van de notitie willen veranderen kan dit ook. Om dat te doen moet je even de map op je pc openen waar solidworks geinstalleerd is (is meestal C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks ), als je eenmaal in die map bent open je de map "lang" en daarna de map "english", daar vind je een bestandje genaamd bendnoteformat.txt , daarin staat de manier waarop solidworks de notitie aanmaakt. Zo kun je up and down vervangen door omhoog en omlaag, en kun je eventueel de buigradius uit de notitie halen als je dat niet aan wilt geven. (Dat doe ik zelf niet aangezien ik de buigradius in de meeste gevallen laat bepalen door degene die het gaat zetten).
Plaats reactie