eerste 3d-printer

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

mostudio
Berichten: 517
Lid geworden op: 24 mei 2007 19:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: eerste 3d-printer

Bericht door mostudio »

Ik werk veel met nfc je heb een paar types in als je hem uitleest weet je met welke tac je te maken heb.
Ten alle tijden kan je een tac kopiëren.
Doe dat als hij nog nieuw is en sla de file op en programeer hem in een blanke tac.
De software kan je vaak bij de tac fabrikant downloaden.
Flupke85
Donateur
Berichten: 413
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:57
Locatie: Eijsden (achter maastricht)
Contacteer:

Re: eerste 3d-printer

Bericht door Flupke85 »

Die gedachte had ik dus ook haha. Ik kom net thuis en er liggen 3 NFC tags in de bus. Het gaat om type 213 uit mn hoofd. Die zelfde heb ik ook besteld en ga nu kijken of ik ze kan kopieren.

Ik laat jullie wat weten. (Ook fijn voor Mark3)
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: eerste 3d-printer

Bericht door mark3 »

Klopt :P , ben benieuwd. Ik snap er geen f...... van, maar als het werkt, dan gaan we er ook voor :mrgreen:
Flupke85
Donateur
Berichten: 413
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:57
Locatie: Eijsden (achter maastricht)
Contacteer:

Re: eerste 3d-printer

Bericht door Flupke85 »

Kopieren lukt wel volgens de app, maar de printer blijft volhouden dat hij de tag niet kent. Hij ziet wel iets, maar doet er niks mee. Lekker klote dat systeem! Ik geef nog niet op... ;-)
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: eerste 3d-printer

Bericht door Robin-e30 »

Tiny schreef:Ken het probleem en heb sinds kort de Zortrax M200. Print als een tierelier. Heb ook gekeken naar de Ultimaker maar wat al eerder gezegd werd: directe aandrijving geeft toch wel erg goede resultaten.

Nadeel van de Zortrax (en voordeel Ultimaker):
- eigen filament, iets duurder
- software met niet al te veel poespas. Niet alle parameters zijn in te stellen maar voor een gemiddeld gebruiker is dat ook niet aan de orde. Heb in het verleden geprint met bv BFB printer / Fabbster en Netlabb. Veel in te stellen door de gebruiker maar voordat je de goede instellingen hebt ben je weken verder. Dit geldt ook voor "vreemde" filaments op de Ultimaker
- geen open software
- geen grote forumondersteuning

Voordeel Zortrax:
- plug and play. Ja 1x bed vlak zetten en daarna printen. Geen gekl&%%&t met plakband, mengseltjes etc. Gewoon aanzetten en printen en ook een goede print.

Als je wilt experimenteren met veel materialen en instellingen: Ultimaker. Wil je kunnen printen zonder je druk te hoeven maken of de retract nu 0.1 of 0.15 moet zijn de Zortrax
- Software ook voor een niet deskundige te gebruiken
Helemaal mee eens wat hier staat.

Ik heb me laten informeren bij een winkel ik ging er heen en had heel het internet afgezocht naar ervaringen. Ik ging naar de winkel en het moest een zotrax m200 worden.

Ik ben weggegaan met een ultimaker 2+ puur om het fijt dat ik ook wil expirimenteren met andere filamenten. De software is wel wat uitgebreider meer instellingen ik heb er goede ervaring mee ben dik tevreden de software die ik gebruik is simpify3D kost eenmalig 150,- euro. Houd daar rekening mee in je begroting.


Ik print:

Pet
Pet-g
Pla
Abs
Flex filament
Pom/delrin eerdaags proberen.


Ik gebruik alleen het filament van makerpoint eigenmerk. Andere filamenten wel geprobeerd ook merk maar viel mij tegen.

Leuk om te weten.
Mijn ultimaker 2+ heb ik nu 1.5 maand hij draaid nu al 2.5 week dag en nacht (zijn prints van 8 uur) 52 delen allemaal perfect en geen een fout
52 rollen filament gaan er doorheen een print is net 700 gram haha. 2.3kg rollen zijn onderweg. In de toekomst wil ik 8kg spoelen gaan gebruiken. Scheelt net een extra handeling

Groot plus punt van de ultimaker wanneer je tijdens het printen je filament op is kun je je print pauzeren en gewoon filament wisselen en weer veder gaan kunnen ze niet allemaal.
Plaats reactie