De DaBit-3D-kitspuit

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door DaBit »

Na wat andere zaken tussendoor weer eens wat aan de 3D printer gedaan. Of nouja, had ik willen doen.
Ik heb nog steeds geen bewegende motortjes, want voordat ik de elektraplaat terug op z'n plek zet is het handig als alle touwtjes die er moeten lopen er ook zijn, want daar kan ik met het ding op de plek een stuk lastiger bij. En stiekum is het nogal wat draad in zo'n kitspuit.

Maar van het een komt het ander: voordat ik de touwtjes lekker kan doen moet ik eerst de kabeldoorvoer op de plek hebben (gebeurd). Met de kabeldoorvoer op de plek moet ik eigenlijk de extruder ook op z'n plek hebben. Enzovoorts. Nouja, het moet toch gebeuren, dan maar wat naar voren schuiven.

Dus dat Geetech/JIETAI GT9S ding er maar eens bijgepakt om te verzinnen hoe ik die vast ga maken, uit elkaar geschroefd voor de Audiomaniacs-modificaties aan de heatbreak (uitboren en PTFE slangetje plaatsen), en een iets zwaardere stepper monteren die ik nog wat liggen (want audiomaniacs was er al achter gekomen dat de af-fabriek gemonteerde het standaard niet trekt).

Nou, het duurde niet lang voordat DaBit een klein onweerswolkje boven z'n hoofd had...

Het gat in dat stukje RVS:
Afbeelding

Zo scheef als wat. Heg behoort echt uit te komen op de 2mm kamer in de nozzle die op de foto niet te zien is helaas. Daar is geen eer meer aan te behalen :evil:

Verdere inspectie, na met aardig wat geweld het alu heatsinkje eraf geschroefd te hebben:

Afbeelding

Design klopt niet. Al was het gat recht geboord dan nog klopt het niet; dat is een 2mm gat in een 6mm stang. Veel te dikke wand; die geleid alsnog veel te goed warmte puur omdat het een grote doorsnede heeft met veel te veel vierkante millimeters oppervlak. Geen wonder dat ze ook nog op de aandrijving een ventilator nodig hebben; die krijgt warmte van de stepper en van het hotend.
Magoed, als het gat nou recht was had de draaibank dat wandje nog wel dunner gemaakt, en als ik 'm uitgeboord had voor dat PTFE-slangetje dan was-ie zowiezo al dunner.

Waren daarmee de problemen opgelost? Nee, de binnenkant van het gat waar het filament doorheen loopt is veel en veel te ruw:
Afbeelding

Had dat stukje PTFE van audiomaniacs wel opgelost, daar niet van. Maartoch, vrij schandalig dat het zo uitgeleverd word.

Is dat hotend dan wel fatsoenlijk?
Afbeelding

Nou, die cartridge gaat toch niet lekker dat blokje verwarmen als-ie zo ruim past. Thermistor hangt ook een beetje in de verwarmde lucht te hangen; dat gat is ook aan de ruimte kant.

Of de aandrijving wel goed is, hmm. Die ziet er opzich wel leuk uit, maar met een normaal messing tandwieltje met een diameter van 15mm ofzo snap ik wel dat je koppel te kort komt.

Grrrrrr! :evil:

Tsja, dan de vraag, wat gaan we doen? Van die GT9S kan zowiezo hotend en heatbreak het vierkante archief in; daar nog iets van willen maken is trekken aan een dood paard.

Nu kan ik een E3D v6 hotend kopen, en ik zit er sterk aan te denken om dat ook maar eens te doen.
Maar....
- Past niet direct op de aandrijving.
- 24V heatercartridge, NTC's en nozzles heb ik al.
- Ik zit nog steeds met het 'probleem' dat die extruder in een warme omgeving komt te hangen (die verwarmde bouwruimte maakt het allemaal niet eenvoudiger...), dus zo'n ventilatortje om de heatbreak te koelen is niet ideaal.
- Direct-drive blijft toch eigenlijk de voorkeursmethode. Dus eigenlijk wil ik vloeistofkoeling op de stepper om de windingen beneden de 130C te houden, koeling op de aandrijving van het filament (kan via de stepperflens), en als die slangetjes toch eenmaal die kant op gaan is de heatbreak koelen met water eigenlijk zeker zo handig.

Dan kan ik dus van zo'n E3D weer de helft op de plank leggen...
Toch maar zelf freubelen dan? Stelt eigenlijk ook allemaal niet zoveel voor, op dat stukje RVS dat de scheiding tussen warm en koud doet na.

Nu, die heatbreak van E3D is ook los te koop. Maar een eventuele andere optie: ik heb dunwandige RVS buis met een binnendiameter van 2mm (en buitendiameter 2,4mm ofzo) en die is ook mooi glad van binnen. Zou dat te ruim zijn, 2mm?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door audiomanics »

Poeh he.. dat is echt een maandagmorgenproduct zo te zien.. bij mijn extrude zat het gat wel centrisch en was ook echt glad.. Toch heb ik het opgeboord tot 3 of 3,15mm om dat stukje teflon er doorheen te trekken.
Bij mij zit die heater ook gewoon persvast..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door DaBit »

Ja, die van mij is knap gaar en niet reparabel. Nouja, aangezien ik toch weer wat anders wil dan mensen die ze wel alle 5 op een rijtje hebben in de bovenkamer voorkomt dat alleen maar luiheid.

Es effe wat literatuuronderzoek, beter goed gejat dan slecht verzonnen.

- Er zijn wel meer extruders die de stepper direct het filament laten transporteren. Mocht ik ooit gezeik krijgen met het aandrijfwieltje van die GT9S extruder dan zijn er alternatieve aandrijfwieltjes beschikbaar. Het aandrijf-deel van die GT9S kan dus wel blijven (hoe heb jij die vastzitten aan je karretje Kees?)

- E3D houd een kanaal van 2mm aan voor het 1,75mm filament -> mijn RVS buis met ID 2mm zou moeten voldoen.
- De hittebarriere van E3D is 2.1mm lang, binnendiameter 2mm, buitendiameter 2,95mm (klik). Da's dus 3,7mm^2 aan oppervlak, 2mm lang, en dat gaat goed. Mooi, heb ik een richtlijn.
- De E3D heatbreak heeft ook een M7x1 draad. Da's maar een rottig maatje, maakt het minder aantrekkelijk om zo'n ding te kopen.
- De nozzles die ik heb met binnendraad zijn niet erg gangbaar; de rest van de wereld gebruikt iets met M6 buitendraad.
- Er zijn een hoop mensen die moeite doen om dat verwarmde blokje te isoleren.

Even laten sudderen; daar kan ik wel wat mee. Misschien ook maar gelijk 2 heatercartridges en een thermokoppel; als ik dan aluminium wil extruderen dan kan ik dat :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door audiomanics »

DaBit schreef:(hoe heb jij die vastzitten aan je karretje Kees?)
Ik heb daarvoor een stukje 4mm dik carbonvezelplaat voor gebruikt. In de bijlage de DXF.
Even wat explicatie:
Mijn rail voor de X-as hangt ondersteboven en is eigenlijk de hele brug.
Links en rechts zie je twee "oren". Die zijn binnen dat kadertje afgevlakt en gaan op de einden door de lichtsluisjes voor homing.
verder zie je wat langwerpige gaten. Daar heb ik een paar stukken 2mm koolstofvezelplaat in geperst en daar zit de klem van de riem tegen het wagentje geperst.

Ik heb het verwarmingsblokje ook moeten isoleren omdat ik er een blowerhuisje bij gemaakt heb, dat het werkstuk wat sneller afkoelt.. Scheelt nog wat "warping". Zonder die isolatie haalde ik nauwelijks nog 140 graden..
Nu kom ik tot 235..
Overigens heb ik zelf ook wel met het idee gespeeld om zelf een wat meer vermogende heater te bouwen.. Daar heb ik twee allerschattigste vierkante keramische heaterplaatjes voor gescoord.. Die dingen zijn geschikt tot iets van 1200 graden..
Kees
Extrudersteun.zip
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door DaBit »

OK, geen heel bijzondere constructie dus, maar het gatenpatroon voor de extruder kan ik mooi lenen :P

Tussen het vechtende kindertjes uit elkaar halen nog wat gekliederd:

Heaterblok:
Afbeelding

Afbeelding

Zou bij transformatie van de virtuele naar de echte wereld gemaakt worden uit een schijfje 25mm koperen rondstaf (die ik heel toevallig nog heb) van 11mm dik. Nozzle is E3D v6; op elke hoek te krijgen in diverse materiaalvarianten. Voor de heaters 2x cartridgetype.
Door de ronde vorm van het verwarmingsblok is-ie ook vrij eenvoudig te isoleren; glasband hoeft dan geen scherpe hoeken te maken en een rond RVS kapje zou ook nog wel kunnen.
Het platte kantje is een bewerkinghulp voor inklemmen/localiseren in de machineklem; ik zou het blokje aan 3 zijden moeten bewerken (platte kant maken niet meegerekend; dan zijn het er 4)

Heatbreak bestaat uit een stukje van dat eerder genoemde 2mm ID / 2,5mm OD RVS buis. De bedoeling is dat het er in principe niet in vastgezet word zodat-ie te verwijderen is mocht-ie ooit vollopen met troep.

Nu is dat buisje wel erg slapjes, dus voor de stevigheid word die nog ondersteund met 3 RVS pinnetjes diameter 1,2mm (heb ik toevallig als RVS316L lasstaaf). Die pinnetjes kunnen er met wat zilver(hard)soldeer in vastgezet worden. Ik heb volgens mij ook nog een iets dunnere RVS buis; nog minder warmtelek.

Afbeelding

De koeler is 16mm hoog, 15mm diameter en bestaat uit een stukje messing, hol uitgedraaid, kapje erop, aan weerskanten een M6 gat. Daar gaat een messing M6 draadeindje doorheen dat de onderste 8mm uitgeboord is op 2,5mm voor het RVS buisje, de rest 4,1mm voor een PTFE geleidingsbuisje vanaf het aandrijfwieltje. Messing bout kan samen met het kapje met wat zachtsoldeer gemonteerd/afgedicht worden, en met het uitstekende stuk M6 bout kan-ie in de GT9S extruder geschroefd worden. Het platte vlak ligt dan tegen het aluminium deel waar de aandrijving zit, en zo word dat ook gekoeld zodat het filament niet voortijdig zacht word.
2x 4mm push-in koppeling voert koelvloeistof aan en af. De afvoer kan mooi nog even langs de stappenmotor passeren; op dat punt is 'koel' relatief.

Aangezien de temperaturen van dat ding ruim binnen de toegestane temperaturen van epoxy liggen kan ik de 3 1,2mm pinnetjes van het verwarmingsblok in de koeler verlijmen.
Met de nozzle en PTFE-buisje verwijderd zou ik met een 2,5mm drijver het RVS buisje moeten kunnen verwijderen en een nieuwe moeten kunnen plaatsen, indien nodig.

Tot zover een eerste opzet. Op de plaatjes ziet het er lomp uit, maar het geheel is dus nog geen 30mm hoog.
Een zinvolle verbetering is bijvoorbeeld een stukje zeskant pakken ipv rond voor de koeler; stuk makkelijker om daar slangpilaren of push-in koppelingen op te monteren. Ik heb ook het idee dat de dikte van het koperen deel best nog wel naar 8-10mm kan (die 11 is gespiekt bij E3D)
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door Tonybryden »

Wat een vakmanschap hier op het forum, ..
Dabit dit ziet er goed uit, en heel leuk om te volgen.
Ben benieuwd waneer ik hem kan zien printen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: gemaakt worden uit een schijfje 25mm koperen rondstaf (die ik heel toevallig nog heb) van 11mm dik
Tegen de tijd dat je dat af hebt, zal je wel gaan zitten rekenen of aluminium nu merkbaar slechter geweest zou zijn, en of je dat eigenlijk niet makkelijker had kunnen nemen.
DaBit schreef:dus voor de stevigheid word die nog ondersteund met 3 RVS pinnetjes diameter 1,2mm (heb ik toevallig als RVS316L lasstaaf). Die pinnetjes kunnen er met wat zilver(hard)soldeer in vastgezet worden.
Ja, dat lukt dan niet, maar 3 RVS M3 boutjes zullen wel net zo goed zijn. ( die hebben zelfs koelribben in het vrije stuk :mrgreen: )
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door DaBit »

Tonybryden schreef:Wat een vakmanschap hier op het forum, ..
Dabit dit ziet er goed uit, en heel leuk om te volgen.
Ben benieuwd waneer ik hem kan zien printen.
Als er dit soort grappen en grollen tussendoor komen duurt dat nog wel eventjes. Stiekum is zo'n 3D printer toch wel een 'echte machine' om te bouwen hoor, doet kwa complexiteit niets onder voor een freesmachine.

Ik heb nog wel meer gedonder ook; de switch-inputs van die dSPin drives lijken niks te doen; ik zie het switch-status bitje in het statusregister niet veranderen. En op de Pi ben ik zo'n beetje door de GPIO's heen. Nog maar eens goed die L6470 datasheet doorneuzen.

Verder ben ik zo slim geweest om de lieve kleine compacte kabelkettingkjes te doneren aan behoevende forumleden en heb ik zelf alleen nog maar maatje minder subtiel. Nouja, dan maar minder subtiel :lol:
hugo stoutjesdijk schreef: Tegen de tijd dat je dat af hebt, zal je wel gaan zitten rekenen of aluminium nu merkbaar slechter geweest zou zijn, en of je dat eigenlijk niet makkelijker had kunnen nemen.
Ik denk niet dat het verschil heel erg groot is. De grootste thermische barriere is het filament zelf. Daarom werken stalen en RVS nozzles vrijwel net zo goed als messing.

Maar als ik die ondersteunpinnetjes wil solderen moet ik iets soldeerbaars hebben, en dan komt het praktisch gezien neer op staal, messing of koper. Staal vind ik niks voor dit doel, messing heb ik niet in geschikte maat, koper wel en dan weet ik zeker dat de thermische eigenschappen geen probleem zijn. Het is alleen een @#$%#@ om te bewerken.
Ja, dat lukt dan niet, maar 3 RVS M3 boutjes zullen wel net zo goed zijn. ( die hebben zelfs koelribben in het vrije stuk :mrgreen: )
Nou, nee.

Ik moet nog even een los modelletje maken voor simulatie want bovenstaand kladje krijg ik niet door de mesher heen (die valt over de geimporteerde componenten), maar ik voel aan m'n water dat het warmtetransport door 3x M3 bout (~15mm^2 oppervlak) met 250 graden temperatuurverschil over een afstand van 2mm aanzienlijk gaat zijn. Nu krijg ik dat met 2x 40W heater wel bijgestookt, maar als ik koelwater toe ga voeren met een paar 4mm slangetjes (ook die maat heb ik toevallig nog een rol) dan moet de warmtelek toch niet al te gek worden.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dan zou ik nog steeds kiezen voor 3 paaltjes van 1.2mm vastzetten met een klemschroefje. We moeten wel zien te voorkomen dat dit
@#$%#@
taalgebruik teveel voorkomt op het forum. ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door DaBit »

hugo stoutjesdijk schreef:Dan zou ik nog steeds kiezen voor 3 paaltjes van 1.2mm vastzetten met een klemschroefje.
Die klemschroefjes zijn opzich geen heel slecht idee; dan ziet dat stuk koper er in ieder geval minder geflambeerd uit. Of het oppervlak van die pinnetjes niet al te glad en een paar centerpuntjes zetten rondom die pinnetjes.
Ik zie het alleen met telkens 250 graden opwarmen en afkoelen nog wel eens mis gaan.
We moeten wel zien te voorkomen dat dit taalgebruik teveel voorkomt op het forum. ;-)
Daar stond gewoon 'rotzak' hoor ;-)

Kwa boutjes en staafjes: jouw M3 boutjes in kwaliteitje RVS304 doen circa 22K/W over de afstand van 2mm. Bij 250 graden temperatuurverschil is dat 34W aan warmtetransport. Die 1,2mm staafjes doen 105K/W. Dat reduceert het warmtetransport door de pinnetjes tot 7W.

Uiteindelijk is het echte probleem convectie en uitstraling. Zonder isolatie gaat daar grofweg 75% van het verwarmingsvermogen in zitten, en dan hou ik er nog niet eens rekening mee dat de luchtstroom beweegt.

Verder heb ik weer wat bugjes gevonden in F360. Als je een onderdeel linkt in de assembly stikt het van de interference errors bij meshgeneratie, verbreek je de link zodat-ie niet meer extern is dan gaat het wel goed.
Verder valt de mesher over de schroefdraden die F360 zelf gemaakt heeft:

Afbeelding

Nog simpeler kan ik de testbench niet krijgen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
EBos
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door EBos »

Tijdens het lezen was ik ook al mee aan het denken wat voor jou toepasbaar was. Had wat gevonden en na wat verder lezen had jij na genoeg het zelfde getekend :lol: . Water cooling.

Afbeelding

De E3D bewijst zich wel.
Ik heb zelf de E3d v6 lite die rvs coldend heeft zijn eigen headbreak. Werkt zeker goed en geen een verstopping gehad.
Ook heb ik een ultimaker original voorzien van een gewone E3D v6 die zich goed houd in combinatie met eigen gemaakte aluminium drive ipv de houten tandwiel variant.

Wat je zou kunnen doen is allen de heaterblock aanschaffen samen met de nozzels wat je al wou doen.
Originele onderdelen kun je bij reprapworld los kopen. Koperen variant is er ook. Ongetwijfeld ken je de site al.
https://reprapworld.com/listing/e3d/https://reprapworld.com/listing/e3d/spa ... ras/other/

Silicone jasje is er ook tegenwoordig. Maar volgens mij moet dat ook zelf te gieten zijn.. :?:

\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO


http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t=9586
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door DaBit »

Ja, ik had dat ook gezien. Alleen dan koop ik zo'n metalen-delen-only E3D voor een tientje of 5 en kan ik vervolgens:
- De heatsink modificeren om er een waterhuls omheen te zetten.
- Of de extruder modificeren dat de E3D erop past, of de E3D modificeren dat-ie op de extruder past.

Die heatsink is het 'm dus niet voor mij. De heatbreak inkopen vond ik nog wel een goed plan, maar daar zit weer zo'n ellendige M7x1 draad op. Dan is een stukje RVS buis gebruiken dat ik nog heb zeker zo praktisch. Hou je het blokje alu over met die nozzle erin, tsja, die heb ik sneller gemaakt dan de postbode 'm bij mij afgeleverd heeft.

Verder schijnt een enkele 40W cartrideverwarming wat krapjes te zijn voor 300C extrusie-temperatuur. Heb ik voorlopig nog lang niet nodig, maar ooit wil ik toch wel met POM, nylon en polycarbonaat aan de gang. Als ik wat bestaands had dat die 300C niet haalt, okee, best. Maar als ik toch aan de zelfpruts ga moet het dat gewoon kunnen.

Kwa praktisch-heid: RVS M2 draadeind doet grofweg 50K/W over die 2mm afstand. Bij 250K differentiaal is dat 15W. Dat vind ik eigenlijk nog wel acceptabel. M2 tapjes heb ik en is nog geen onpraktisch klein maatje, de draadeind is hier nog wel te koop.

Dan komt aluminium ipv koper ook weer als optie om de hoek kijken.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door DaBit »

Twee kleinigheidjes.

De kabelketting naar de kop. Ik had al gewaarschuwd dat-ie niet subtiel was :lol:
Afbeelding

Magoed, daardoor draagt-ie zichzelf wel mooi.
Origineel had ik een ribbelslang gepland, eventueel van bovenaf nog opgehangen met een veer. Maar het is toch erg lastig om zo'n ding over het hele bereik uit de riemen te houden.


Extruder hangt voor de test op z'n plek, achterin de kast een RVS koker voor de kabeldoorvoer. Die is het gelaste type en heeft best scherpe randen en bramen aan de binnenkant bij die las, daarom heb ik er voor de zekerheid nog maar een 25mm PVC-pijp in gemonteerd.

Afbeelding

De opzet is altijd bedoeld geweest als bowden-opstelling dus die stappenmotor zit stiekum nog behoorlijk in de weg. Maar als ik de extruder nog een centimetertje hoger plaats kan de stepper nog net onder de CoreXY plaat door en verlies ik met het vloeistofgekoelde hotend geen Z-bereik.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
EBos
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De DaBit-3D-kitspuit

Bericht door EBos »

Oef, die hangt wel laag. Korter (of drive hoger) zou inderdaad niet verkeerd zijn.

Wat voor koel vloeistof ga je gebruiken? Voor water gekoelde desktop computers?
Als je vloeistof voor in auto's gaat gebruiken moet je geen delrin (pom) in je systeem hebben. Die wordt opgelost.

\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO


http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t=9586
Plaats reactie