Heated bed wordt niet warm genoeg

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jan Plugge
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mar 2007 16:26
Locatie: Bergschenhoek

Heated bed wordt niet warm genoeg

Bericht door Jan Plugge » 13 nov 2017 14:17

Ik heb nu een pcb heated bed van 200x200 mm, 12 volt, met glasplaatje 200x200x3 mm. Glasplaatje wordt niet warmer dan 70 graden C. Duurt ongeveer 10 minuten voordat de 70 graden C is bereikt. Ik wil 110 graden C bereiken.
Ik heb nog een stuk aluminium toolingplate van 300x370x10 mm liggen. Als ik dat verwarm met een silicone heated bed van 300x300 mm, 220 volt, 750 watt, zou ik dan 110 graden C halen?

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 7863
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Heated bed wordt niet warm genoeg

Bericht door DaBit » 13 nov 2017 15:14

Ik doe een alu plaat van 300x300x10mm met een 600W siliconenmat, en ik haal de 110C probleemloos.

Jan Plugge
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mar 2007 16:26
Locatie: Bergschenhoek

Re: Heated bed wordt niet warm genoeg

Bericht door Jan Plugge » 13 nov 2017 15:40

Dabit, je stelt me gerust. Bedankt.

Plaats reactie