3D printer gekocht

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: 3D printer gekocht

Bericht door Geldof »

Had de printer weer teruggebouwd naar standaard maar zal het andere bordje er weer in zetten,
heb wel een nieuw scherm wat wel kan op deze kaart dus dan is het programmeer werk hopelijk minder.
Dan blijft alleen het omzetten naar het nieuwe bord over en het activeren van de BL touch over, scheelt hopelijk een beetje tijd zodat Bart (Dabit) ook kan genieten van de CNC dag.
En als het niet lukt dan bouw ik het gewoon weer terug naar het lawaai bordje wat ik heb.

Neem ook nog me RC autootje mee voor de fun.
En als er mensen zijn met zo'n racing drone zou ik dat ook graag zien op de CNC dag..

Of andere leuke RC dingen, voor de afleiding.
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: 3D printer gekocht

Bericht door DaBit »

Ik begin weer ergens te komen met die dronebende, in ieder geval voor zover ik het zelf maken kan en materiaal op voorraad heb. Van de armpjes rechts op de witte plaat is de epoxy op de kopse kanten nog nat.

Afbeelding

Spullen kopen is een rampenplan. 'Out of stock, out of stock, out of stock'. Zender, videobril, elektronica, het zal allemaal nog wel een tijdje op zich laten wachten. Maar ik zal de spullen meenemen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: 3D printer gekocht

Bericht door Geldof »

DaBit schreef: 28 jun 2020 19:59 Ik begin weer ergens te komen met die dronebende, in ieder geval voor zover ik het zelf maken kan en materiaal op voorraad heb. Van de armpjes rechts op de witte plaat is de epoxy op de kopse kanten nog nat.

Afbeelding

Spullen kopen is een rampenplan. 'Out of stock, out of stock, out of stock'. Zender, videobril, elektronica, het zal allemaal nog wel een tijdje op zich laten wachten. Maar ik zal de spullen meenemen.
Ik heb nog een paar plaatjes epoxyplaat liggen als het helpt?
150x350x2,5 blank (gelig)
135x300x2mm zwart

Printplaat materiaal

Als je er iets van kan maken wat bij je gestolen is dan zeg je het maar.
Doe er nu toch niets mee.
Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: 3D printer gekocht

Bericht door Geldof »

Afbeelding
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: 3D printer gekocht

Bericht door DaBit »

Ik gebruik het niet voor structurele delen; zelfs dat carbon zegt al krak en dat is niet van Hobbyking/Banggood-kwaliteit zeg maar:

Afbeelding

(toen was-ie amper een uur oud :roll:. Gelukkig heb ik een freesmachine. Misschien maar eens wat unidirectioneel weefsel kopen; aan de helft van de vezels in plaat heb ik niks)

Maar voor andere zaken zoals een beschermplaat onder de Lipo gebruik ik dat GU-10 spul wel eens ooit. Dus als je er vanaf moet dan wil ik je daar wel bij helpen hoor :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: 3D printer gekocht

Bericht door Geldof »

Zal het zaterdag meenemen.. 8)
Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: 3D printer gekocht

Bericht door Geldof »

En wil je ook wel leren vliegen hoor :lol: ben geloof ik nog wel ergens KNVVL instructeur... als dat niet verlopen is.

Haha :lol: :mrgreen: 8) 8)
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: 3D printer gekocht

Bericht door DaBit »

Ik vlieg nu met een Flysky i6 radiootje dat ik nog had liggen, mijn eerste elcheapo boxgoggles die ik eigenlijk voor meekijkers bewaard heb en er hangen 5S accu's onder ipv 6S wat me toch al gauw 25-30% stuwkracht scheelt. Ik kan er zo 1-2-3 niet aan wennen; heel de timing klopt niet meer. Maarja, als een van die vervelende medevliegers je inhaalt dan is het toch 'maar zo niet he maat!' en gaat die linkerstick toch echt wel helemaal naar boven :mrgreen:

En voor de rest: vliegen kan ik inderdaad niet. Met dit soort dingen moet je beginnen als je 14 bent, niet als je al grijs haar hebt.

Verder zijn de armpjes van dit frame een fractie smaller dan van de vorige. Die gingen eigenlijk niet meer stuk en dan kan het een maatje smaller. Gewicht aan de uiteinden van de armpjes telt hard aan.
Vervangen is 4 schroefjes en een beetje tape, da's geen drama. Moet je alleen geen schroefjes van de bouwmarkt gebruiken, da's peperkoek die direct dol draait, en dan ben je alsnog een eeuwigheid aan het klooien :roll:. Als het breken te vaak gebeurt ben ik snel door de vooraad heen en maak ik ze wel weer wat breder of dikker. Of toch maar eens een malletje frezen en met unidirectioneel carbon aan de slag; die 0/90 plaat is wel heel prettig om even gauw wat uit te snijden, maar de vezeltjes haaks op de arm doen niet veel voor de sterkte.

Ik moet alleen toch eens wat aan het gewicht doen. Minder gewicht betekent minder batterij nodig dus het telt dubbel, en minder gewicht is een minder harde klap.
Carbon en ijzerwerk is nog net-aan acceptabel gezien het feit dat ik het centrale deel uit veelstedikdochdegelijk 2mm carbon heb en stalen boutjes en inserts gebruik (armpje is zo vervangen, middendeel niet). Kan nog vrij makkelijk een gram of 5-10 vanaf door 1-1,5mm dik carbon voor de bovenplaat te gebruiken ipv 2mm en afstandbusje+insert 1 deel te maken uit een stukje 7075-T6 rondstaf. Ik had er nu toch al een paar moeten draaien omdat de voorraad in de koffer zat en ik te lui was om ze te bestellen en erop te wachten, had ik eigenlijk wel meteen kunnen doen.

Afbeelding

Het huisje daarentegen...

Afbeelding

Ik heb geen videoantenne en cameralens meer gesloopt sinds ik dat spul in de TPU hang, dus tot zover bevalt het uitstekend. Maar dat TPU spul weegt nog wel wat.
Stiekum zit ik wel eens naar dit spul te loeren: https://www.formfutura.com/shop/product ... tegory=213
Klinkt op papier vrij ideaal, maar schijnt een rampenplan te zijn om te printen. Misschien eerst maar eens een sample laten komen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: 3D printer gekocht

Bericht door Geldof »

Net een mailtje 8) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mijn E3D Hemera komt deze week binnen!!!

Ben heeeeel erg benieuwd naar dat ding.
Dan nog een pakje uit USA en ik ben klaar voor de Ender 5 plus.

Daarnaast blijf ik lekker klooien met het Creality 1.1.5 bordje en zal het aan de gang krijgen op de CR-20
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: 3D printer gekocht

Bericht door DaBit »

Mag ook onderhand wel een keer. Dat ding is lang genoeg onderweg inmiddels.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: 3D printer gekocht

Bericht door Geldof »

Hemera is er 8) nu nog wachten op de Exoslide dan kan ik mijn 2e printer gaan bouwen.

Ook de USB tool is binnen voor de andere printer dus hier kan ook mee gaan testen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: 3D printer gekocht

Bericht door Geldof »

@ Dabit, en de rest natuurlijk ook 8)

Vandaag de USBasp gekregen en toch maar even tijd gemaakt om het te testen.
Met de video die ik je stuurde naast de pc alle stappen gevolgd en ik geloof zowaar dat ik contact heb met het bordje.
Alleen nog een issue met de marlin versie denk ik, zie geen printers in de marlin folder maar dat zoek ik nog wel uit.

na alle stappen "burn bootloader" aangeklikt en toen zag ik een hoop tekst gaan en kreeg "Thank you" in beeld.

Helaas na opstarten van de printer nog geen beeld op het scherm of andere info maar wel een stap verder denk ik.
Zie ook dat er maar 1 byte is geschreven dus daar moet ik nog naar kijken.

Vrijdag ben ik vrij en ga ik er mee verder, kijken of ik er dan iets uit krijg, als de bootloader werkt dan moet de rest met de USB kabel gaan volgens de kenners. Youtube :lol:



Afbeelding
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: 3D printer gekocht

Bericht door DaBit »

Mooi, dat lijkt erop dat je bootloader in ieder geval in de flash staat. Nu moet het verder via USB kunnen inderdaad. Je zou eens de Creality .hex kunnen proberen?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: 3D printer gekocht

Bericht door Geldof »

DaBit schreef: 08 jul 2020 22:58 Mooi, dat lijkt erop dat je bootloader in ieder geval in de flash staat. Nu moet het verder via USB kunnen inderdaad. Je zou eens de Creality .hex kunnen proberen?
Hex geprobeerd maar lukt niet.
Nu Marlin geprobeerd maar krijg nog foutmelding.

Ga zo weer verder met een stappenplan van TH3D kijken of dat lukt.

Heerlijk zo een paar weken klooien :lol: :evil:
Click buy play
Plaats reactie