bed leveling

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

bed leveling

Bericht door tonyolena »

crality 3D bed leveling heb ik bij aangekocht maar op de z as doe hij het niet als het lampje aangaat gaat hij nog steeds door en stop niet.
deze heb ik besteld bij 123 en daar is een klein programma bij maar dat doet niet wat er van gevraagd word.
ik heb de keuze gemaakt om het niet te duur te maken heb ik een ender3 aangekocht om als eerste mee te beginnen.
zoals ik kan lezen zijn er wel beter maar dat zal stap twee zijn een betere en een grotere
mvg
Tony
hardy
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2011 14:27

Re: bed leveling

Bericht door hardy »

Welke heb je gekocht, dan? Je moet in iedergeval in de firmware aangeven of je Z-contact een positieve of een negatieve puls nodig krijgt, maar dit ligt er weer aan welke sensor je gekocht hebt, en soms moet je de signaal spanning ook nog aanpassen met een spannings deler, de sensor schijnt in ieder geval wel te werken zo te zien.
Maar waarom eigenlijk direct deze upgrade, begin gewoon eens te printen met dat ding, het is een fantastische printer die ook zonder upgrades hele mooie resultaten geeft.
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: bed leveling

Bericht door tonyolena »

ik heb deze aangekocht bij 123 en voor mij was dat een handig hulpmiddel om het bed steeds goed te hebben maar nu alles is prima maar enkel de Z as doet het niet.
als je gaat kijken op de pagina https://www.123-3d.nl/search/?search=cr ... vzling+kit dan is het nr drie die ik heb aangekocht met het blauw eraan er staat wel uitleg bij maar dat is het niet of wel doe ik iets fout ik ben ook nog maar net begonnen met 3D printen.
mvg
Kjelt
Donateur
Berichten: 6237
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: bed leveling

Bericht door Kjelt »

Meestal zit er op zo'n inductie sensor wel een ledje die aangeeft wanneer hij het ijzer "ziet".
Dus beweeg zelf eens een plaatje ijzer vlak voor de sensor en kijk of deze wel werkt.
hardy
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2011 14:27

Re: bed leveling

Bericht door hardy »

Kjelt schreef: 03 aug 2020 09:27 Meestal zit er op zo'n inductie sensor wel een ledje die aangeeft wanneer hij het ijzer "ziet".
Dus beweeg zelf eens een plaatje ijzer vlak voor de sensor en kijk of deze wel werkt.
Dat hij werkt dat schrijft hij al volgens mij.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6237
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: bed leveling

Bericht door Kjelt »

Ah ja het lampje gaat aan. ;-)
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: bed leveling

Bericht door tonyolena »

dat klopt het lampje gaat aan maar hij stop niet normaal als het lampje aangaat moet hij stoppen en dat is net wat het niet doet dat is het probleem .
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: bed leveling

Bericht door diepchess »

tonyolena schreef: 01 aug 2020 11:58 crality 3D bed leveling heb ik bij aangekocht maar op de z as doe hij het niet als het lampje aangaat gaat hij nog steeds door en stop niet.
deze heb ik besteld bij 123 en daar is een klein programma bij maar dat doet niet wat er van gevraagd word.
ik heb de keuze gemaakt om het niet te duur te maken heb ik een ender3 aangekocht om als eerste mee te beginnen.
zoals ik kan lezen zijn er wel beter maar dat zal stap twee zijn een betere en een grotere
mvg
Tony
Als het lampje gaat branden van een endstop dan zou het kunnen zijn optie A: dat de firmware niks doet met die endstop informatie. Of optie B: het lampje is niet van een endstop en dien je dus met de hand de positie van de endstop aan te passen zodat het signaal verbroken wordt van de endstop als hij het bed bijna raakt.

Natuurlijk zijn er nog veel andere mogelijkheden...

edit: je kunt met een gcode commando checken wat de status is van alle endstops. check eens welke gedeactiveerd wordt als het rode lampje gaat branden...
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: bed leveling

Bericht door tonyolena »

bedankt voor het advies ga ik eens proberen en het op te zoeken maar ik vind als ze het verkopen dan moet het ook werken ze geven wel alles mee maar het werkt niet
daar baal ik van. je koopt ook geen auto zonder wielen ik heb een paar mail nog gestuurd vandaag nog geen mail terug ontvangen.
mvg
Plaats reactie