Van seckit sk-go naar... Artillery Sidewinder X1

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Van seckit sk-go naar... Artillery Sidewinder X1

Bericht door Zee&Zee »

Iemand in NL al ervaring met of een mening over deze printer ?

https://seckit3dp.design/price/sk-go

Kwam hem tegen bij teaching tech op YouTube en dat was wel een positieve review. Ben aan het kijken naar een printer voor prototyping zodoende. Andere opties zijn de grotere formaten Creality, maar dit lijkt me evt ook wel een interessante optie vanwege lineaire geleidingen / corexy.

Klein (eenmans) bedrijfje geloof ik, risico's zijn me bekend, maar vindt wel een leuk concept.

Geen haast met koop, dus kan evt erop wachten ( levertijd 2 maanden momenteel zag ik )

Sleutelen ben ik niet bang voor.
Laatst gewijzigd door Zee&Zee op 02 sep 2020 18:48, 4 keer totaal gewijzigd.
CNC you later
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5379
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: seckit sk-go

Bericht door serum »

Een productwebsite zonder foto's.

Da's een bijzonderheid. Mag graag wat details zien voordat ik op de groene knop mep.

Ik heb oa een sapphire xore xy, goede printer. Soepele geleiders.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: seckit sk-go

Bericht door Zee&Zee »

Die zal ik ook eens even gaan checken.

Mja one man show. Geloof bewust niet te consument gericht, hij gaat er vanuit dat je weet welke machine het gaat,uitgebreid foto's en filmpjes op Facebook en YouTube van de machine.


Edit: Sapphire beetje gegoogled. Ik lees in de recente reviews in de facebook groep van de sapphire users nogal wat geklaag over slechte bouw en print kwaliteit etc. printers met gaten scheef geboord etc etc
Hoe lang heb je je machine, en heb er veel aan moeten modden ?
De enders lijken beter te printen out of the box. Maar goed, ook daar lees ik wisselende verhalen, kan ook haast niet anders met goedkope printers uit china.
Laatst gewijzigd door Zee&Zee op 02 sep 2020 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.
CNC you later
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: seckit sk-go

Bericht door Zee&Zee »

Dit is toch ook wel heel leuk bedacht...

https://youtu.be/qo_J57U6DO4

Vooral op deze manier (1:40 - zwaard )

https://youtu.be/qo_J57U6DO4?t=1m40s
CNC you later
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: seckit sk-go

Bericht door DaBit »

Die is ontzettend leuk bedacht, vooral als je vaak hetzelfde onderdeeltje uit wil spugen. Laat maar doorgaan tot de rol op is, rol vervangen, verder.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5379
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: seckit sk-go

Bericht door serum »

Die productiemachine heb ik eerder gezien met de lopende band. Een jaar of 2 a 3 geleden waren er al werkende exemplaren.

Ik heb de versie 1 van de sapphire, bevalt mij goed. Zat een lerdge bord op, die ansich goed werkt, maar niet stabiel genoeg met octoprint. Uiteindelijk dat bord vervangen door een SKR met bltouch en 2208's.

De mechanica zit goed/netjes in elkaar. Ik meen dat ik er 250e voor heb betaald. ik was onder de indruk van de standaard printkwaliteit. Wellicht dat de latere versies wat kuren hadden, de versie die ik had had geen noemenswaardige dingen. Plaat van waarop de lineaire geleider was geschroefd was iets krom, die heb ik gericht. (maar het was minimaal, perfectionisme zit vaker dwars).
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Van seckit sk-go naar Artillery Sidewinder X1 (V1.5)

Bericht door Zee&Zee »

Heb om het maar eens te gaan proberen een Chinees in huis gehaald.
Bewust mijn best gedaan om niet meteen van alles te gaan fixen ( zoals iedereen normaal wel doet ) maar gewoon eens ff kijken wat ie out of the box uitpoept.
Kan ik me ook eerst ff focussen op het slicen.

Hier is mijn keuze op gevallen;

De Artillery Sidewinder X1 V1.5
( wat een naam :mrgreen: maar dat mag de pret niet drukken )

Afbeelding

Eerste prints vallen me niks tegen, voor een dergelijk -relatief- goedkoop apparaat.
Stukken beter dan toen ik tien jaar geleden ofzo op de rapid pro zag :lol:
Moet nog wel wat experimenteren met de slicer zoals je ziet.
Nu bewust niks veranderd behalve laagdikte en infill.
Eerst maar eens een paar maanden printen, ervaring opdoen.
Alles out of the box.

Pla print, et extruderen op 210 graden, bed op 60 graden.
Nadat bed is afgekoeld, pak je print er zo af.


Test cubus geprint binnen 15 min ( snel bouwpakketje ! ) na uitpakken.. van de meegeleverde usb
0.15 mm laagdikte

Afbeelding

Eerste print ( CNC penhouder ) 0.19mm laagdikte.
Afbeelding

Voorlopig prima tevreden.
Bed is snel warm. Extruder ook. Leuk touchscherm. Redelijk afgewerkt. Print 'vlot'.

Voor wat het is, paar wieltjes over extrusieprofieltjes... dikke voldoende.
Let wel, nooit eerder een printer gehad, wel genoeg geprint bij derden en pinters gezien.

Eerste vraag;

Hoe heet de setting om de bovenkant en onderkant vrij te krijgen van die diagonale lijnen (zie penhouder) ?
Dwz dat ze daar ook strak tegen elkaar komen te liggen, en het oppervlak redelijk glad is. Nu lijkt de infill structuur daar nog teveel te tonen ?
Of bestaat zoiets niet ?
CNC you later
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Van seckit sk-go naar... Artillery Sidewinder X1

Bericht door nieles »

wat betreft het boven- en onderkant vrij krijgen van diagonale lijnen; afhankelijk wat precies je doel is zie ik meerdere opties

- ander patroon kiezen voor de top en bottom layer

- voor de top layer zit in cura een optie 'ironing' om de bovenkant mooi glad te maken (dat wil zeggen, de hete nozzle gaat nog een keer zonder materiaal feed over het oppervlak heen om het een soort van te strijken)

- voor de bottom helpt het om met de 'initial layer height' en de 'initial layer line width' (%) te spelen om een betere infill te krijgen.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Van seckit sk-go naar... Artillery Sidewinder X1

Bericht door Zee&Zee »

Thnx ! Ik ga morgen weer eens wat spelen. Gebruik nu ideamaker als slicer maar er zal wel iets soortgelijks in te vinden zijn...
Er zijn zoveel parameters in te stellen, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
CNC you later
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5379
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Van seckit sk-go naar... Artillery Sidewinder X1

Bericht door serum »

Dat print keurig, zo op het oog.

Svp geen uploads van plaatjes op sites van derden supporteren/adverteren; Over een jaar of 1 a 2 a 3 veranderen de policies en zie je overal "FILE DOES NOT EXIST" of 'account required to view content' omdat iedere plaatjeswebsite uit langlopende jaargemiddelden hebben bewezen de policies aan te passen.

Krijg je een wirwar van nutteloze threads/topics door die zonder plaatjes een stuk minder ondersteunend zijn voor het toekomstige publiek.

Dus als je wilt, haal die tekst uit je voetnoot want het brengt voor de toekomst niet veel goeds :mrgreen:

Pak liever mijn handtekening die laat zien hoe je hier op het forum de plaatjes upload en die zo meegaan in de backup/database van het forum.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Van seckit sk-go naar... Artillery Sidewinder X1

Bericht door Zee&Zee »

Ja dik tevreden.

Mijn ervaring met postimage over de afgelopen jaren zijn prima, maar ik weet wat onze Amerikaanse vrienden van imageshack destijds geflikt hebben idd.

Op jou verzoek zal ik de sig veranderen.

Het zou beter zijn om de upload manier hier dan gebruiksvriendelijk te maken ( en bv de upload limiet serverside te maken - dus auto resize - ipv cliënt side )
CNC you later
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5379
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Van seckit sk-go naar... Artillery Sidewinder X1

Bericht door serum »

Zee&Zee schreef: 05 sep 2020 08:51 Ja dik tevreden.

Mijn ervaring met postimage over de afgelopen jaren zijn prima, maar ik weet wat onze Amerikaanse vrienden van imageshack destijds geflikt hebben idd.

Op jou verzoek zal ik de sig veranderen.

Het zou beter zijn om de upload manier hier dan gebruiksvriendelijk te maken ( en bv de upload limiet serverside te maken - dus auto resize - ipv cliënt side )
Klopt hoor, ik gebruikte dat postimage ook geregeld, sporadisch lag het plat. Ben het met je eens hoor. Je moet gewoon ieder formaat/afmeting aan kunnen bieden en de website neemt de verantwoordelijkheid om dit om te buigen.
Ik gebruikte erg veel picasaweb, werkte perfect. Kon er mooie blogs mee maken, commentaar bij foto's zetten. Google nam het over en na een paar jaar was het geintegreerd met google photo's en alle functionaliteit die ik net gebruikte waren verdwenen.

Vind het uploaden van plaatjes hier ook niet altijd praktisch. Gebruik een monitor met hogere resolutie, screenshot uploaden is er al niet bij ivm formaatrestricties. Vind het ook omslachtig. een Afbeelding werkt praktischer. Maar de houdbaarheidsdatum van de plaatjes is niet gegarandeerd.

Maar de printer legt keurige spoortjes neer! ik gebruik simplify3d voor het slicen, bevalt mij erg goed. Goed stuurbaar. volgende favoriete slicer voor mij is slic3r. autodesk/Fusion is ook bezig met het opbouwen van een slicer. Ben benieuwd om te zien waar dat eindigt qua kwaliteit.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Van seckit sk-go naar... Artillery Sidewinder X1

Bericht door Zee&Zee »

Het blijft persoonlijke keuze, maar als het forum dit soort externe hosting wil tegengaan, moet het gewoon gemakkelijker. Punt.

Deze slicer kwam online ergens voorbij als 'onbekend maakt onbemind'. Dus maar ff geprobeerd. So far, so good, aardig snel, resultaat prima voor de leek, en genoeg in te stellen... ook al heb ik nog niet veel vergelijkingsmateriaal.

Simplify3d was toch betaald ? Die 140 usd ofzo wilde ik er nu nog niet aan uitgeven, dus gekozen voor een gratis slicer.

Fusion zou kunnen... Maar dat is imo een 3d variant van imageshack, straks wordt het denk ik steeds lastiger om nog aan je bestanden te komen, tenzij je gaat betalen ;-)

Slic3r stond bij mij ook op nr 2 als de eerste niet werkte. Maar ben dus voorlopig blijven hangen bij ideamaker :mrgreen:

Maar goed...ik ben een ontzettende slicer noob, dus we gaan het gaandeweg wel merken.
CNC you later
hardy
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2011 14:27

Re: Van seckit sk-go naar... Artillery Sidewinder X1

Bericht door hardy »

Zee&Zee schreef: 05 sep 2020 14:32 Fusion zou kunnen... Maar dat is imo een 3d variant van imageshack, straks wordt het denk ik steeds lastiger om nog aan je bestanden te komen, tenzij je gaat betalen ;-)

Slic3r stond bij mij ook op nr 2 als de eerste niet werkte. Maar ben dus voorlopig blijven hangen bij ideamaker :mrgreen:

Maar goed...ik ben een ontzettende slicer noob, dus we gaan het gaandeweg wel merken.
IK gebruik fusion met free licence al een paar jaar, mochten ze er mee stoppen dan heb ik al mijn ontwerpen tevens nog op mij eigen HD opgeslagen als step file, die kan ik dan altijd nog ergens ander weer inladen, maar wil je op zeker toch een goed freeware cad programma, dan zou ik voor freecad gaan, gebruik ik soms ook wel, gewoon om bij te blijven, mocht fusion er mee stoppen.
Slic3r zou ik links laten liggen en dan gewoon Prusa slicer gaan gebruiken is een verbeterde afgeleide van slic3r, zelf werk ik trouwens gewoon met Cura en soms Ideamaker.
Plaats reactie