uitstulping

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5379
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: uitstulping

Bericht door serum »

DaBit schreef: 26 nov 2020 09:54 Te weinig informatie. Alleen een detailfoto waar geen schaal uit blijkt, geen informatie over de gebruikte printsettings.
Voor wat het waard is: dat plasticdeel ziet er goed doorbakken uit. Daar beginnen je problemen al.
serum schreef: 23 nov 2020 14:05 Ik heb lineair advance uitvoerig getest en getweaked en was er niet van onder de indruk.
Da's toch eigenlijk hetzelfde als de 'pressure advance' van RepRapFirmware? Eerst de extruder jerk aan de hoge kant instellen, pressure advance tunen en dan de retractie tunen (want die kan vervolgens lager) heeft bij mij toch wel wat effect. Nadeel is dat je dat eigenlijk voor elk merk/type filament moet doen en daar ben ik te lui voor.
(eigenlijk zou de filamentaandrijving zo'n beetje in de heatbreak moeten zitten. Probleem opgelost)
Ja, dat klinkt hetzelfde. Marlin heeft er een tuning testprint voor. Je basis condities qua bed leveling etc. moeten dan wel op orde zijn. Inderdaad, retractie kan lager, omdat die overdruk juist door de lineair advance wordt gecompenseerd. Ik denk dat de TS zijn behoorlijk overextrudeert. Of de temperatuur te hoog.
Plaats reactie