3D printer kopen

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

3D printer kopen

Bericht door benkr »

Ik begin er warm voor te lopen om een 3D printer aan te gaan schaffen, geen duur ding maar eerder iets om het allemaal eens zelf te proeven.
Nu kom ik op marktplaats b.v. deze tegen:

https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... ousPage=lr

Wat vinden jullie daar van, en wat is dan een redelijk bod / prijs?

Of heeft iemand toevallig wat staan waar ik mee aan de slag zou kunnen oor een redelijke prijs?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: 3D printer kopen

Bericht door Ballegooijen »

Ben, ik wil je hier voor waarschuwen!! Doe het niet. Voor je het weet ben je besmet met een nieuw virus! :lol:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: 3D printer kopen

Bericht door Bjornski1976 »

Een ender3 koop je nieuw voor 160 euro. Als er wat mee is heb je ondersteuning. Een clone hoeft niet perse slecht te zijn en kan je altijd upgraden. Je kan lekker printen of er mee bezig zijn. Mijn ervaring is dat een extruder van e3d toch wel heel wat beter werkt dan clone.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: 3D printer kopen

Bericht door benkr »

Ballegooijen schreef: 01 dec 2020 22:06 Ben, ik wil je hier voor waarschuwen!! Doe het niet. Voor je het weet ben je besmet met een nieuw virus! :lol:
Och, ik zit in de risicogroep en krijg dus redelijk vooraan mijn entingen, wat kan me dan nog gebeuren???
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: 3D printer kopen

Bericht door Zee&Zee »

Ben, ben hier erg over te spreken ( nee ik stotter niet :mrgreen: )

https://cnczone.nl/viewtopic.php?p=220150#p220150

Schijnt wat beter te zijn out of the box dan de Enders volgen reviews her en der. En 220v bed heating, touchscreen etc werkt lekker vlot. Ik heb er niks aan gedaan, paar schroeven en hij zat al in elkaar, en krijg prima printjes sinds dag 1. Als 3d tekenen nog geleerd moet worden staat thingieverse vol met leuke delen, sterker nog ik google zelf ( ben erg handig met Cad) vaak eerst of het niet al bestaat.
Voor het geld dikke prima.
Wel de laatste versie kopen ( kleine ronde reset button naast scherm ) daar zijn wat kinderziektes uitgehaald tog de eerdere ( die dus goedkoper op Ali etc staan )

De mijne in België gehaald, stond daar op voorraad, grstis dag erna geleverd, en een deur waar je aan kan kloppen..lekker snel aan de gang.

http://www.3dprinthings.be/
Laatst gewijzigd door Zee&Zee op 02 dec 2020 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
CNC you later
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: 3D printer kopen

Bericht door DaBit »

benkr schreef: 01 dec 2020 22:17 Och, ik zit in de risicogroep en krijg dus redelijk vooraan mijn entingen, wat kan me dan nog gebeuren???
Veel! Wij zijn ervaringsdeskundigen. Bij mij draait het ding inmiddels meer uren dan de CNC-frees, terwijl ik een paar jaar terug nog niks moest hebben van die plasticschijters.
(nou is dat meer-uren niet erg moeilijk; 'snel' zal niemand die dingen noemen.. :lol: )

Voor wat betreft jouw vraag: ik zit niet zo in de koop-printers dus eigenlijk moet ik mijn mond houden, maar ik zie Sovol SV-01, Ender 3 Pro en Artillery Sidewinder X1 regelmatig langskomen met de stempel 'heel leuk spul voor het geld'.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: 3D printer kopen

Bericht door remon_v »

Ik heb een paar dagen geleden een Ender 3 clone gekocht via Ali (wel vanuit Tsjechië verzonden)... de BIQU B1.
Het is een printer van het bekende merk Bigtreetech.

Reden waarom ik voor deze printer gekozen heb:
- BTT bordje met stille en goede drivers
- filament runout sensor
- metalen extruder
- metalen afneembare bed (magnetisch)
- dubbele fan
- touch screen
- makkelijke BL-touch upgrade. Mount krijg je er bij en direct in te plugggen.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: 3D printer kopen

Bericht door kawarider »

Inderdaad, die Ender hebben we hier ook. Zo uit de box printen maar. Deze printer heeft ervoor gezorgd dat we toch bezig blijven met printers ipv de hele handel in de container mieteren. De delta draait ook weer, nu nog de Modix. Goed om mee te beginnen dus, die Ender of iets dergelijks. Koop het gewoon nieuw en lokaal. Die laatste paar euro's besparing kunnen je een hoop ellende geven.
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: 3D printer kopen

Bericht door bertus1945 »

Ik heb nu 3 jaar de Creality CR10S draaien.
Van af dag 1 prima werkend.
in begin is levelen even zoeken,maar nu al ruim een jaar niet meer geleveld,blijft goed staan,als je je bed goed laat afkoelen na een print pak je het er zo af.
Ik gebruik ikea spiegel,in begin veel soorten bed gehad zoals diverse soorten plakband,en glas plaat.
Maar sinds ik die spiegel heb gaat het perfect,ik gebruik eens in de maand een heel klein beetje 3DLac
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: 3D printer kopen

Bericht door benkr »

Ik ga de printer van het openingsbericht bestellen, kost 60 me Euro incl. verzenden, ik kan altijd nog een betere, duurdere enz. kopen, eerst maar eens wat mee spelen.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: 3D printer kopen

Bericht door remon_v »

benkr schreef: 02 dec 2020 19:58 Ik ga de printer van het openingsbericht bestellen, kost 60 me Euro incl. verzenden, ik kan altijd nog een betere, duurdere enz. kopen, eerst maar eens wat mee spelen.
Ik heb je een pb gestuurd... echter duurt dat heel lang voordat hij verstuurd is... dan maar even hier...

Mijn bericht is:

“Hoi Ben,

Voor ik mijn huidige printer had aangeschaft, heb ik deze verkoper een berichtje gestuurd met een vraag.
Ik kreeg een melding van MP dat het mogelijk om een frauduleuze verkoper gaat.
Als ik zo naar zijn beoordelingen kijk zal het wel goed komen, maar ik dacht laat het even weten.

Hij heeft overigens nooit op mijn berichtje gereageerd.

Hopelijk komt het goed... dan succes met de aankoop!”

Als ik zo naar de prijs kijk vind ik €60,- incl. verzenden wel heel erg weinig...
Ik kan helaas niet met zekerheid zeggen of deze verkoper echt of nep is.
Mocht je het doen, is ophalen geen optie? En anders zou ik gaan voor ‘gelijk oversteken’
Laatst gewijzigd door remon_v op 02 dec 2020 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: 3D printer kopen

Bericht door benkr »

Ik heb hem 60 Euro overgemaakt, ik zie wel wat er gebeurd, hopelijk krijg ik over een paar dagen mijn pakket thuisgestuurd.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: 3D printer kopen

Bericht door benkr »

Vandaag de printer thuis gekregen, dus de aanbieder is niet onbetrouwbaar, wel vind ik dat het allemaal een beetje stroperig gaat, als ik wat verkoop via Marktplaats dan zorg ik dat het pakket meteen naar PostNL gaat, deze verkoper heeft niet zo'n haast.
Ik heb de doos open gemaakt en vond daar een brief in van kennelijk de vorige eigenaar waarin die schrijft dat hij bij deze de printer terugstuurt naar de leverancier dus kennelijk mankeert er iets aan.

Ik heb een deel van de printer al uit de doos gehad en wat me meteen opviel was het feit dat er een trapeziummoer aardig los zat, geen idee of dit misschien wel de oorzaak van de problemen is, ik ga het wel ontdekken.

Al met al heb ik een nieuw ogende 3D printer voor ik denk erg weinig geld, ideaal om eens te snuffelen aan zo'n ding.

Voorlopig heb ik niet te klagen, als het allemaal out of the box werkt is het ook niet leuk, je moet wel iets te puzzelen hebben.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: 3D printer kopen

Bericht door remon_v »

Gelukkig! Veel plezier ermee, altijd handig om zo'n ding te hebben...
Plaats reactie