Het Grote 3d geprinte producten topic;
Moderator: Moderators
Het Grote 3d geprinte producten topic;
Vanwege doorslaand succes van het eerdere ter ziele gegane topic nodig ik iedereen uit om hier zijn 3d geprinte frutsels en knutselwerk te posten met een tekst en uitleg;
Bij deze mijn toevoeging, geprint afzuiging uit PETG voor de kantenlijmer en een framepje voor de montage van het schermpje op de printer in ABS.
Bij deze mijn toevoeging, geprint afzuiging uit PETG voor de kantenlijmer en een framepje voor de montage van het schermpje op de printer in ABS.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Re: Het Grote 3d geprinte producten topic;
Kijk.. dit gaat de goede kant op..
de eerste jaren heb ik vooral nutteloze decoraties gezien.. maar de laatste tijd gelukkig vooral veel functionele delen..
en dat is precies waar ik de mijne voor wil gaan inzetten..
de eerste jaren heb ik vooral nutteloze decoraties gezien.. maar de laatste tijd gelukkig vooral veel functionele delen..
en dat is precies waar ik de mijne voor wil gaan inzetten..
dat valt er ook niet tegenan
Ik gebruik mijn 3D printer alleen om functionele dingen te maken. Inmiddels heb ik tientallen 3dprint onderdelen in gebruik. Het kleinste is wel een muntje voor het karretje van een winkelwagentje. Mijn grootste project met 3D print onderdelen is mijn freesmachine viewtopic.php?t=22111. De meeste daarvan zijn inmiddels vervangen door gefreesd aluminium.
Mijn verdeeltafel voor in de machine klem heeft een tandwielkastje (hypocloid) en tandriem pulley's die geprint zijn. Dat project is afgezien van de video met de uitleg klaar. Het ontwerp in FreeCad moet nog opgeschoond worden dan is het geschikt voor publicatie. Hier een link naar het prototype van het tandwielkastje https://github.com/MetalWorkerTools/Sha ... idGearbox2
Mijn verdeeltafel voor in de machine klem heeft een tandwielkastje (hypocloid) en tandriem pulley's die geprint zijn. Dat project is afgezien van de video met de uitleg klaar. Het ontwerp in FreeCad moet nog opgeschoond worden dan is het geschikt voor publicatie. Hier een link naar het prototype van het tandwielkastje https://github.com/MetalWorkerTools/Sha ... idGearbox2
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gul'dan !!!
Ik heb op de spindelmotor van mijn freesmachine een kleine ventilator gezet omdat de motor (te) heet wordt bij lange freesopdrachten. Om de lucht langs de motor te geleiden, heb ik een houder gemaakt met de 3D printer.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Deze laatst geprint, geen idee wat het is, maar mijn vrouw was er erg blij mee
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
en zolang dat onderdeel niet smelt, weet je dat ie werkt..
Je mag zeggen dat het het stiekem zelf ook wel lekker vind.andrefc101 schreef: ↑15 mei 2024 10:59 Deze laatst geprint, geen idee wat het is, maar mijn vrouw was er erg blij mee
- Breaker
- Donateur
- Contacteer:
Oh, dus niet alleen verplcht met plasticpoepers?
In dat geval...
Werd pas gevraagd ('... omdat ik zoveel machientjes heb ...'), of ik niet een bingoset weer compleet kon maken.
Helaas had ik daar net niet het juiste machientje voor en is de garage vol.
Maar gelukkig was er nog wat plaats in de kelder
Heb al weer verschillende aanvragen voor andere ontbrekende pionnen e.d.
Ook wat grotere zaken staan op mijn ijstje, maar dat gaat me nog niet zo goed af, daar vallen nog veel gaten in.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
"Mooi spul he?.. dat Decal Sheet.. "
Printen.. effe laten drogen.. beetje blanke lak erover.. uitsnijden, even dopen, en Plakken!..
Printen.. effe laten drogen.. beetje blanke lak erover.. uitsnijden, even dopen, en Plakken!..
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Geen idee waar je het over hebt.Quepee schreef: ↑15 mei 2024 11:52Je mag zeggen dat het het stiekem zelf ook wel lekker vind.andrefc101 schreef: ↑15 mei 2024 10:59 Deze laatst geprint, geen idee wat het is, maar mijn vrouw was er erg blij mee
Als mijn Bambu binnen is ( jaja het is echt waar ! ) wil ik een paar leuke oorbellen gaan printen.
- hainjedaf
- Donateur
- Contacteer:
Een kinderhand is gauw gevuld..andrefc101 schreef: ↑15 mei 2024 10:59 Deze laatst geprint, geen idee wat het is, maar mijn vrouw was er erg blij mee
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Goh, ik wist niet dat Andre bij die categorie hoorde, maar zo leer je steeds wat bij.