Grid-Fifty (Voorheen Doet niet ter zake)
Moderator: Moderators
Re: Doet niet ter zake
Heb altijd genoten van die superkleine onderdeeltjes die je wist te fabriceren. Inmiddels snap ik het businesmodel van jouw bedrijf niet meer. De laatste jaren leefde van het maken van kleine horloge onderdelen en titanium kasten en betaalde je de rekening door werkbanken voor horlogemakers te maken. Nu ben je full time de werkplaats aan het opruimen door 3d bakjes te printen en verdien je de kost door de sigarenboer te ontlopen.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Re: Doet niet ter zake
die kleine onderdeeltjes.. die zijn er nog steeds.. maak je daar maar geen zorgen over..
't verdienmodel is ook niet veranderd, alleen "werk" ik momenteel minder als gevolg van een zwaar ongeval.. gedurende mijn revalidatie wil ik dus de boel eens goed op orde brengen, en in dat plaatje past ook mijn 3D-printer
door alle omstandigheden van de afgelopen jaren, en de wat recentere poging mijnerzijds om de boel in de werkplaats weer een beetje op orde te krijgen, is het daar gewoon te rommelig.. en dat werkt niet lekker.. Ja.. werkbank opruimen.. maar dan moet je dat spul wel ergens kwijt kunnen.. en als het los in lades ligt.. dan wordt het weer een klerezooi in de lades.. en DAT ben ik dus nu aan het beetpakken, zodat ik straks weer wat producten beet kan pakken.., dat ik gewoon blind in een la kan grijpen om een boortje 0.25 te pakken, of een beitelhoudertje.
Ik ben dus inderdaad gestopt met kopen.. Dus.. ik ga niet meer elke week strijk en zet op dezelfde dag naar Lemmer om een baaltje pijptabak te halen, dat geintje kost me 30,- in de week.. nou.. die zet ik dan wel op een spaarrekening..
't verdienmodel is ook niet veranderd, alleen "werk" ik momenteel minder als gevolg van een zwaar ongeval.. gedurende mijn revalidatie wil ik dus de boel eens goed op orde brengen, en in dat plaatje past ook mijn 3D-printer
door alle omstandigheden van de afgelopen jaren, en de wat recentere poging mijnerzijds om de boel in de werkplaats weer een beetje op orde te krijgen, is het daar gewoon te rommelig.. en dat werkt niet lekker.. Ja.. werkbank opruimen.. maar dan moet je dat spul wel ergens kwijt kunnen.. en als het los in lades ligt.. dan wordt het weer een klerezooi in de lades.. en DAT ben ik dus nu aan het beetpakken, zodat ik straks weer wat producten beet kan pakken.., dat ik gewoon blind in een la kan grijpen om een boortje 0.25 te pakken, of een beitelhoudertje.
Ik ben dus inderdaad gestopt met kopen.. Dus.. ik ga niet meer elke week strijk en zet op dezelfde dag naar Lemmer om een baaltje pijptabak te halen, dat geintje kost me 30,- in de week.. nou.. die zet ik dan wel op een spaarrekening..
dat valt er ook niet tegenan
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Re: Grid-Fifty (Voorheen Doet niet ter zake)
Deze App is wat je bedoelde?
Dat werkt eigenlijk inderdaad prima&geweldig, de enige "bedenking" die ik bij deze bakjes heb, is wanneer je ze stapelbaar wilt maken, dat je met zo'n rand aan de binnenkant zit, een schuin kantje, zo heb ik ontdekt, is meer dan voldoende..
En dan valt het er ook niet meer tegenan of je em wel of niet stapelbaar wilt hebben.. gewoon een wanddikte van 1.95, en een 1 x 1 x 45° chamfertje aan de binnenkant is alles wat je nodig hebt.. (en het is vriendelijker voor je grijpgrage vingertjes..).
Ik ga dus.. eigenwijs dat ik ben.. even verder stoeien in fusion, eens kijken of ik het zo kan krijgen als in Alibre..
Dat werkt eigenlijk inderdaad prima&geweldig, de enige "bedenking" die ik bij deze bakjes heb, is wanneer je ze stapelbaar wilt maken, dat je met zo'n rand aan de binnenkant zit, een schuin kantje, zo heb ik ontdekt, is meer dan voldoende..
En dan valt het er ook niet meer tegenan of je em wel of niet stapelbaar wilt hebben.. gewoon een wanddikte van 1.95, en een 1 x 1 x 45° chamfertje aan de binnenkant is alles wat je nodig hebt.. (en het is vriendelijker voor je grijpgrage vingertjes..).
Ik ga dus.. eigenwijs dat ik ben.. even verder stoeien in fusion, eens kijken of ik het zo kan krijgen als in Alibre..
- P1-Engineering
- Donateur
Doe er je voordeel mee en vraag deze even aan: https://www.autodesk.com/products/fusion-360/startups
Weet vrijwel zeker dat je binnen de criteria valt. Als je dan na 3 jaar lekker onderweg bent met Fusion zijn de volledige licentie kosten een schijntje. Voor mij had het na die drie jaar zelfs zin om de manufacturing extensie erbij te nemen a €1200 per jaar...
Weet vrijwel zeker dat je binnen de criteria valt. Als je dan na 3 jaar lekker onderweg bent met Fusion zijn de volledige licentie kosten een schijntje. Voor mij had het na die drie jaar zelfs zin om de manufacturing extensie erbij te nemen a €1200 per jaar...
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Dank je voor de tip, maar heb ik het nodig?.. Ik heb tenslotte een Licentie Alibre Design en daar kan ik alles mee wat ik met Autodesk Fusion ook zou moeten kunnen,P1-Engineering schreef: ↑10 jul 2024 13:47 Doe er je voordeel mee en vraag deze even aan: https://www.autodesk.com/products/fusion-360/startups
Fusion is voor mij alleen om dingen te tekenen die ik wil delen, omdat bijna iedereen dat gebruikt..ik zie het als de VHS onder de CAD pakketten.. zeker niet het allerbeste, maar goed genoeg, en IEDEREEN gebruikt het..
- P1-Engineering
- Donateur
Het CAD deel is voor mij bijzaak, gaat om de CAM module. In deze prijsklasse is er niets wat ook maar enigszins in de buurt komt. Bij de startup versie heb je volgens mij ook toegang tot de 4-assig simultaan module, denk dat je daar wel blij van wordt. 

- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Now you're talking.. Daar wordt ik zeker blij van... misschien moet ik daar eens induiken dan..P1-Engineering schreef: ↑10 jul 2024 16:32 Bij de startup versie heb je volgens mij ook toegang tot de 4-assig simultaan module, denk dat je daar wel blij van wordt.
https://github.com/Le0Michine/FusionGridfinityGenerator
Baseplates
accepts amount of bases X and Y directions
base measurement can be changed, default is 42mm
there are options to generate thick plate with magnet or/and screw holes
thick plate can be skeletonized to reduce weight, it also allows room for connection holes which can be customized to fit certain screw size or glue in pin
size of magnet sockets and screw holes can be adjusted.
Maar blijf jij maar lekker eigenwijs doormodderen.
Baseplates
thick plate can be skeletonized to reduce weight, it also allows room for connection holes which can be customized to fit certain screw size or glue in pin
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Sommige mensen scheppen er nu eenmaal meer voldoening in om te kunnen zeggen:" dat wiel in m'n fiets, heb ik uitgevonden, ik werk nu nog aan luchtbanden want dat hout is niet zo comfortabel"
Gun iedereen gewoon z'n ding, staat goed op z'n CV

Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Quepee schreef: ↑10 jul 2024 17:33 https://github.com/Le0Michine/FusionGridfinityGenerator
Baseplates
blijf jij dan stomme opmerkingen maken?... blijkbaar...
't is al een aantal posts geleden dat dat ook al opgemerkt was.. op een beduidend vriendelijker manier.. maar nee.. jij moet zo nodig weer even bijdehand uit de hoek komen.. maar ja.. dat is jouw stijl.. de enige reden dat jij hier verblijft lijkt te zijn om anderen onderuit te schoffelen..
Precies dat.. 't is me inmiddels wel duidelijk dat je met die Gridfinity generator allerhande dingen in kan stellen, en dat dat ook al gedaan is.. 't enige waar ik nog me.. whatever..
Bijdehand ?
Ik snap gewoon niet waarom je iets aan het doen ben wat er gewoon al is.. En wat nog irritanter is dat je er je wil claimen dat je het zelf verzonnen hebt en er je naam aan wil hangen ( en dan de benamingen Autodesk Fusion , 3D-printer , Bambulabs ect )
Ik snap gewoon niet waarom je iets aan het doen ben wat er gewoon al is.. En wat nog irritanter is dat je er je wil claimen dat je het zelf verzonnen hebt en er je naam aan wil hangen ( en dan de benamingen Autodesk Fusion , 3D-printer , Bambulabs ect )
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
en .. ik kan er dus gewoon niet bij met mijn verstand dat je je daar zo vreselijk druk over maakt.. wat brengt het jou?..frustratie blijkbaar.. want je kan het niet laten.. je kunt er ook voor kiezen om je gewoon niet in een discussie te mengen die niet jouw kant op valt.. geeft een hoop rust bij iedereen..Quepee schreef: ↑10 jul 2024 18:19 Bijdehand ?
de app voor Fusion is deze: https://apps.autodesk.com/FUSION/en/Det ... 8650811789
edit:
als je een baseplate of bakje gegenereerd hebt is dat daarna ook een model in Fusion inclusief complete 'design history'.
En na het genereren dus ook nog prima naar believen aan te passen.
Net wat uurwerkjes besteld op allie ga horloges maken.. alleen nu nog een "mooie kast"
Ahh deze is wel "mooi" heeft iemand anders wel ontworpen maar ik maak hem net 2 tiende groter dan kan ik zeggen dat ik hem ontworpen heb.

Misschien snap je het nu ? ouwe chinees.
Ahh deze is wel "mooi" heeft iemand anders wel ontworpen maar ik maak hem net 2 tiende groter dan kan ik zeggen dat ik hem ontworpen heb.

Misschien snap je het nu ? ouwe chinees.