Hallo, Al enige tijd aan het prutsen met mijn 3d printer. Dacht dat de software op de kaart schade had maar blijkt deze zelf te zijn. De compatibel board is een MEGA ADK en dus dit type er aan gehangen. Kan wel de repetier software erin krijgen maar e gevonden originele HE3D software geeft aan ongeldige file. Zodra ik de ino laad in de arduino ide kan ik niet veriferen want geeft missende H-file, deze staat wel in de zip file naast de ino file zelfs. Het gaat al fout bij het laden van de zip in de bibliotheek. Wie kan met in eenvoudige woorden uitleggen hoe ik nu deze HE3D zip in de ide kan krijgen , evt handmatig laden maar hoe en in welke map moet ik die laden zodat hij de H-files wel kan vinden. Programmeren in een vak maar ik ben er helaas erg slecht in. ooit met GW-Basic gewerkt maar dat is als ruim 30 jaar geleden.
Mocht er iemand in de buurt van Oude Pekela wonen die dit weet kunnen we elkaar misschien helpen. Ben bezig met de bouw van een CNC/laser frees en de basis werkt al. Nu in de fase van endswitches en daarna afbouw hiervan. Gelukkig niet zo ingewikkeld als de 3D toestanden. Gewoon grbl-laser en het werkt. :-)
Grtz
Kees
HE3D board stuk
Moderator: Moderators
Re: HE3D board stuk
Het is maar de vraag of de map met de firmware overal gezet kan worden of, net als bij arduino grbl, in je eigen sketch map in de libraries directory moet staan. Daar kan het echter conflicten geven met andere geïnstalleerde bibliotheken waaronder die van grbl.
Hernoem je libraries map naar libraries2
Maak een map libraries aan
plaats daar de map met de firmware in
Probeer dan, na het selecteren van het juiste bord (Mega) of je dit kunt compileren. Zo ja, dan kun je proberen om te uploaden.
Als je de link met de firmware post, probeer ik het zelf ook even.
Hernoem je libraries map naar libraries2
Maak een map libraries aan
plaats daar de map met de firmware in
Probeer dan, na het selecteren van het juiste bord (Mega) of je dit kunt compileren. Zo ja, dan kun je proberen om te uploaden.
Als je de link met de firmware post, probeer ik het zelf ook even.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Re: HE3D board stuk
Over bibliotheken laden: https://docs.arduino.cc/software/ide-v1 ... libraries/
Meestal dus gewoon onder documents>Arduino>libraries
Meestal dus gewoon onder documents>Arduino>libraries