[Build in Progress] Prusa Mendel Bazzz

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: [Build in Progress] Prusa Mendel Bazzz

Bericht door bazzz »

wat ben jij ook alweer aan het bouwen cocodile?

Vandaag ben ik eventjes met de z-as bezig geweest die moet wat beter afgesteld worden. Verder was er visite de hele dag dus heb ik nog niet veel kunnen doen en zo meteen moet ik werken.

Nu is het een kwestie van endstops monteren en dan de extruder eropzetten :lol:
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: [Build in Progress] Prusa Mendel Bazzz

Bericht door cocodile »

Zeg maar Henk, ik ben een soort van multi purpose ding aan het bouwen, waar ook een extruder op kan, heeft een klein bereik, maar wilde een kruistafeltje gebruiken die ik nog had liggen, dacht snel klaar te zijn, wel niets is minder waar, zie mijn andere draad. :lol:

Enigszins geinspireerd door dat lied van Frank Sinatra, wat later ook is gecovered door Sid Vicious doe ik het allemaal een beetje van scratch, heb wel de Arduino, ramps 1.2 en zo, maar de rest is allemaal homebrew.
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: [Build in Progress] Prusa Mendel Bazzz

Bericht door bazzz »

Zo eindelijk weer een update! Mijn prusa begint nu echte bewegingen te maken. Als ik op het knopje voor naar links klik dan gaat hij ook echt naar links en niet naar rechts :lol: . Nu alleen nog de extruder+hot end.

Even een teasertje van hoever ik nu ben:
(vanaf 30 seconden begint hij op een leuke snelheid te bewegen)
Afbeelding
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: [Build in Progress] Prusa Mendel Bazzz

Bericht door bazzz »

Zo ik ben weer even bezig geweest. Alles zit nu helemaal in elkaar en het loopt allemaal steeds soepeler. Vanavond heb ik eens even een pen tegen het karretje aangehouden:

Afbeelding

Met een beetje fantasie zie je het fluitje uit het filmpje. De extruder heb ik handmatig getest alleen die stappenmotor doet het niet. Maar dat schijnt te komen omdat ik de "dimensions module" in skeinforce(die weer verstopt zit in replicatorG) niet geladen heb. Kortom hier moet ergens nog iets ingesteld staan. Tot nu toe had ik ook gewoon een leuke instelling file gegokt.

Maar goed het meeste tijd zit op het moment in alle handel die ik heb rond de 3D printer.
hood
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2011 09:25

Re: [Build in Progress] Prusa Mendel Bazzz

Bericht door hood »

Werkt hij al Bas? Of heb je nog steeds weinig tijd om je printer af te maken?
Plaats reactie