Ook maar de eerste stap gezet...

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

nico.verduin
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jul 2008 10:04

Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door nico.verduin »

Ge-inspireerd door het programma De Wereld draait door waar ik kennis nam van een 3D printer, ben ik bezig om een eigen versie samen te stellen.

Wilde eerst een kit kopen via Marktplaats bestellen (printhetzelf). Echter dat bedrijf hanteert wel hele vreemde BTW regels. De prijs is 795 euro. Maar als je een BTW bon wil, dan komt er nog BTW bij....... Dus dat wekte niet echt vertrouwen.

Toen gekeken bij Mendel-Parts.com. Mooie prijs, echter die reageren niet op mail en een voice mail box die vol is. Ook niet echt om te zeggen daar ga in mee in zee.

XYZprinters.com geprobeerd, maar op mijn verzoek om een set samen te stellen, is ook geen response meer op gekomen.

Wel nog gebeld met de eigenaar van ikmaak.nl. Zeer vriendelijke communicatie. Echter ik heb geen geduld (als ik iets wil ben ik net een klein kind :mrgreen: ). Maar ik sluit niet uit dat ik in de toekomst nog eens een kant en klare koop of zelf iets in 3D ga ontwerpen.

Kennelijk moet je het zelf uitzoeken. Ook goed. dus bij deze:
- Plastic parts Metric lineair besteld via ebay
- Gen6 electronics, een heat bed en een J-Head hot-end besteld bij RepRap-USA.com
- Motoren en riemen besteld bij XYZprinters.com.

Kostenplaatje zit nu op 493,88 euri excl. BTW (ik ben een bedrijf)

De M8 draadeindes en assen (zilverstaal) kan ik of regelen of ik bestel ze wel bij RS-components.nl

Spulllen uit de USA zijn inmiddels onderweg. XYZprinters zal volgende week wel verzenden.

En dan u geduld hebben tot het binnen komt ..... zucht :evil:
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door skillalot »

Had maar eerst even gevraagd waar je het t beste kon bestellen, t had namelijk wat goedkoper gekunnen.

http://www.samenkopen.net/action/717483
Plastic parts kost je 57 euro inclusief verzendkosten, zie het forum daar, en de rest is in bovenstaande actie allemaal te koop.

Gr Sascha
nico.verduin
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jul 2008 10:04

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door nico.verduin »

't was een bestelling voor plastic parts + geleiders + alle boutjes en moertjes en ringen + lagers + tirewraps. Maar het ging mij niet om goedkoper. Maar met zo weinig mogelijk leveranciers zo snel mogelijk de spullen krijgen. En liefst met BTW faktuur. Als er iemand was die alles in een keer had geleverd op zijn site en rond een eurotje of 700-750 ex BTW had ie de deal gekregen. Ik kon zo gauw niets vinden dus doe ik het zelf wel.
Ik kende die site van samenkopen.nl wel, maar dat was me teveel gedoe. En als ik het goed heb begrepen was ook daar niet alles in een keer leverbaar.
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door Leeuwinga »

5025
E950 compleet pakket!
nico.verduin
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jul 2008 10:04

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door nico.verduin »

Heb ik gezien en ook sterk over getwijfeld of ik hem zou doen.....
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door bazzz »

Je bouwt gewoon de Prusa Mendel?

Op verzoek lever ik ook complete bouwpakketen voor 450 euro inclusief btw en dus gewoon met factuur. Levertijd ligt meestal rond de 2 weken.(handig om te vermelden: ik organiseer die SK actie)

Bij wie heb je trouwens de printed parts besteld?
nico.verduin
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jul 2008 10:04

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door nico.verduin »

Da's dan voor de volgende keer :mrgreen:
http://www.ebay.com/itm/Linear-Bearing- ... 4095626789
En ik heb inmiddels gezien dat jij het organiseert.

Daarnaast weet ik niet of je er een handeltje van wilt maken (wat ik je overigens van harte gun) zou ik er wat meer reclame van maken. Immers bij toeval vond ik deze site. Ik heb zelf een webwinkel gehad (7 jaar) die ik nu aan het opdoeken ben (begint op werk te lijken :mrgreen: ) maar:
- ik zou dan een advertentie op martkplaats.nl zetten
- ook op samenkopen een complete set zetten
De feestdagen komen er aan en voor die prijs best wel een leuk kado voor de sint of onder de boom ;-)
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door bazzz »

Mijn kit komt van dezelfde ebay verkoper! Gewoon nette print kwaliteit helemaal niets op aan te merken. Nadeel is wel dat hij niet standaard riemen gebruikt en bijpassende niet standaard tandwielen. Houd hier even rekening mee met je configuratie.

betreft de 3D printer handel: ik ben fulltime aan het afstuderen, heb weer rijles en ik werk in de horeca en daarnaast probeer ik ook nog een sociaal leven te hebben dus voorlopig bevalt het mij prima zoals het nu loopt. Op deze manier is het voor mij mooi beheersbaar maar kan ik langzamerhand een steeds grotere voorraad opbouwen. Als alles goed gaat dan kan ik vanaf februari meer tijd aan de handel besteden en dan zal ik ook meer reclame gaan maken
nico.verduin
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jul 2008 10:04

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door nico.verduin »

bazzz schreef:Mijn kit komt van dezelfde ebay verkoper! Gewoon nette print kwaliteit helemaal niets op aan te merken. Nadeel is wel dat hij niet standaard riemen gebruikt en bijpassende niet standaard tandwielen. Houd hier even rekening mee met je configuratie.
Dan zal ik wel de verkeerde riemen hebben :|
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door bazzz »

de riemen zijn prima hoor! ze hebben alleen een ander "tand-afstand" waardoor je instellingen in de firmware iets anders zijn
nico.verduin
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jul 2008 10:04

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door nico.verduin »

bazzz schreef:de riemen zijn prima hoor! ze hebben alleen een ander "tand-afstand" waardoor je instellingen in de firmware iets anders zijn
Ok, bedankt voor het antwoord. Dat gaat goedkomen.
En daar jij inhoudelijk gehinderd word door kennis :mrgreen:
- Voor de voeding zat ik te denken aan een Meanwell : http://www.meanwell.nl/products/Meanwel ... 0F-12.aspx
Mooi prijsje leek me.... Nu komt er ook zo'n rode heatbed in. Heb ik dan nog meer power nodig? (de 150W versie?)
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door bazzz »

heatbeds verkoop ik ook he :lol:

Ik zou je adviseren minstens een 200Watt voeding te kopen. Het heated printbed trekt bij het opwarmen tot wel 12,5A. Dan nog een hot-end en 5 stappenmotoren en dan heb je zelfs met 200Watt nog niet eens zoveel speling. Vaak is het maar een 10tje verschil om een 300watt of 400 watt voeding te halen
nico.verduin
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jul 2008 10:04

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door nico.verduin »

Laatst gewijzigd door Erik op 15 nov 2011 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, gebruik de reageerknop a.u.b.!
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: Ook maar de eerste stap gezet...

Bericht door bazzz »

zou waarschijnlijk net kunnen maar vind ik geen geweldig plan. Wil je ooit met een dubbele extruder gaan werken of andere leuke ontwikkelingen dan kan dat wel eens fout gaan.

ik zag trouwens dat bij jou shop de 300W in een keer een stuk duurder is. In duitsland kan het veel goedkoper:

http://www.reichelt.de/Schaltnetzteile- ... ROVID=2402
Plaats reactie