Eerste stap in 3D met PrintrBot

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Eerste stap in 3D met PrintrBot

Bericht door didado »

Ik zag op KickStarter de PrintrBot en vond de prijs zo schappelijk en het ontwerp zo simpel dat ik de stap naar een 3D printertje om mee te experimenteren ook maar heb gemaakt. Nu nog een paar maandjes wachten.

David
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: Eerste stap in 3D met PrintrBot

Bericht door bazzz »

Inderdaad een erg leuke printer! Vooral dat het in een uur in elkaar te zetten is is bijzonder. Echter voor de prijs had je ook makkelijk een prusa mendel kunnen bouwen en had je niet zo'n lange levertijd gehad. Maar goed ik ben erg benieuwd hoe de set bevalt! Zodra de stl-files beschikbaar zijn bouw ik er zelf ook 1 denk ik 8)
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Re: Eerste stap in 3D met PrintrBot

Bericht door didado »

Ik heb geen haast. Ik wil er gewoon mee experimenteren. Ik zie bij Makergear.com een Prusa Mendel staan voor 825 dollar. Dat is een stuk duurder dan het PrintrBot kit die 499 dollar kost. Ik heb geen behoefte om alle onderdelen zelf bij elkaar te sprokkelen en heb dan ook liever een kit
nico.verduin
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jul 2008 10:04

Re: Eerste stap in 3D met PrintrBot

Bericht door nico.verduin »

Nou ik ben bijna zover ...... Alleen het plastic is nog onderweg. Dus wordt een mooi kerst vakantie projectje :)
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: Eerste stap in 3D met PrintrBot

Bericht door bazzz »

ik heb helaas geen kerst vakantie dit jaar....

Maar goed: weet iemand of de printrbot SAE of metrische onderdelen gebruikt?

Op de reprap wiki staat wel een part list die laat zien dat ze XL belt gebruiken in plaats van t5 timing belt maar over maatgeving is niets te vinden. Ze gebruiken wel lm8uu lagers dus dat zou 8mm smooth rods betekenen.
Plaats reactie