Hulp gezocht

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

triker74
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2012 19:30

Re: Hulp gezocht

Bericht door triker74 »

Je kan inderdaad een ander forum opzoeken maar ik vrees dat de reacties ongeveer hetzelfde zullen zijn.
Als ik in jouw plaats was zou ik zeker de raad van Leo niet zomaar naast me neerleggen en eens een fablab bezoeken.
Als je echt een kant en klare printer wil waar je zonder problemen productie onderdelen kan printen met een fijne afwerking zit je snel over 10000 euro.
Als je een goedkope printer wil vereist dit enige kennis van techniek en elektronica.
Je zal zelf inzicht moeten verwerven in je project, niet enkel om het probleem op te lossen maar eerst en vooral om vast te stellen wat het probleem is.

Heb je ervaring of inzicht in techniek dan zal het wel lukken maar zomaar starten en geld beginnen te verdienen zit er denk ik niet in.
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Hulp gezocht

Bericht door stef stuntpiloot »

Toch jammer dat goed advies en hulp van allerlei kanten niet geaccepteerd wordt. Ik heb zelf hier in de adviezen niet 1 ding gezien waar ik het niet mee eens ben. Ik denk dat op gebied van prijzen er wat onduidelijkheden zijn ontstaan door verschillende maten waarmee gemeten wordt. Daarmee bedoel ik, er zijn mensen die zeggen bijvoorbeeld dat ze voor 150 euro hun printer gemaakt hebben, maar vergeten dan te melden dat ze de motoren en drivers nog van een ander project hadden liggen.

@ Marco, één tip: spaar gewoon eventjes iets verder en koop zo'n set van rond de 500/600 euro. En ga in de tussentijd studeren op alle informatie die beschikbaar is rond de bouw/gebruik van de printer die je gekozen hebt.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Hulp gezocht

Bericht door diepchess »

interessant om te vermelden is dat Marco ging zoeken in juli 2012 en dat rond die tijd er helemaal geen betaalbare kits op de markt waren. Zelfs een prusa i2 kit was in die tijd, als je 'm in china bestelde', al snel 700 euro inclusief verzendkosten.

Selfsourcen voor je eerste 3d printer is alleen handig voor diegenen die al klein beetje afweten van lineaire geleiding.

Ook nu is het zo dat best wel veel 'kits' die in Benelux worden aangeboden gewoon niet compleet zijn. Er mist dan bijvoorbeeld een 12 volts voeding bijvoorbeeld, ook wel cruciaal om te hebben.

De situatie is nu totaal anders dan eind 2012.

De prusa i3 kits was nog in ontwikkeling en zeker nog niet uitontwikkeld januari 2013, om voorbeeld te geven.
reprapworld is pas veel later goedkope kits gaan verkopen.
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Hulp gezocht

Bericht door stef stuntpiloot »

och nu zie ik dat dit een heel oud topic is, ik dacht dat het een gewoon lopend topic was omdat hij bovenaan stond in het portaal.
marcoherremans
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jul 2012 12:32

Re: Hulp gezocht

Bericht door marcoherremans »

verwijder dit aub, verouderd en staat vreemd in google
Plaats reactie