Ik snap dat je ontevreden bent, maar hier schiet niemand iets mee op.
Volgens mij hoef je met die 15% niet akkoord te gaan maar dan kan je beter bij iemand in het consumentenrecht informeren - of gewoon zelf even naar de artikelen in het BW op zoek gaan en dat in een emailtje zetten.
Koop op afstand of niet, een leverancier moet wel zijn verplichting nakomen een een produkt leveren dat doet wat ze beloven. Bij niet nakomen van die verplichting kan je als koper de koop ongedaan maken en heb je gewoon recht op het volledige bedrag terug. Neem daarbij ook in overweging dat ze je nu vertellen dat je geen grote voorwerpen in ABS kan printen. Dat staan nergens vermeld dus een puntje van onderhandeling.
Ervaring met de Leapfrog
Moderator: Moderators
Re: Ervaring met de Leapfrog
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
Re: Ervaring met de Leapfrog
@Leeuwinga - zonder specifiek over dit geval noch dit bedrijf te willen praten, wil ik wel in algemeen commentaar geven.
Een product wat de consument koopt daar heeft hij volgens EU toch al snel wel 2 jaar garantie op. De garantie van 1 naar 2 jaar opkrikken mag geld kosten. Dat is vrij harde garantie die de EU afdwingt richting bedrijven die aan consumenten leveren.
Dan weten we de wat beter onderlegden - de meeste forum posters hier dus - dat je met 3d printers in gevaarlijk vaarwater zit, want die onderdelen slijten hard.
Dus het wordt een heel juridisch gevecht dan, als je als bedrijf minder garantie wilt geven als er fiks wat printuren op een printer zitten.
Een consument heeft nu eenmaal fiks recht op garantie. Dan weet je direct waarom grote bedrijven helemaal niet staan te springen om goedkoop 'professionele 3d printers' op de markt te zetten. Grote bedrijven die bereiken de consumentenmarkt.
Zelf heb ik 1x een ontevreden klant gehad. Die heb ik echt DIRECT zijn geld geretourneerd.
Je product is net zo goed als je helpdesk. Je helpdesk uitbesteden aan een 3e wereldland vraagt al helemaal om ellende natuurlijk.
Alibaba is wel de allercorrupste in dat opzicht. Een Chinees bedrijf zeg je? Ja maar wel beursgenoteerd in USA, terwijl de 't Chinese bedrijfsleven op oneerlijke manier wordt bevoordeeld boven andere naties bij Alibaba.
De EU ligt compleet te slapen dat ze ueberhaupt alibaba op internet toelaten hier. Niet te verwarren met ali-expres, wat ook van alibaba is.
Werkelijk allerlei opdrachten worden letterlijk ingeslikt door Chinees bedrijfsleven dankzij alibaba, terwijl er gewoon geen concurrentie is die je makkelijk vindt, dit dankzij google en dankzij gebrek aan concurrentie.
Dit waar klagen bij zo'n bedrijf niet eens verder komt dan degene waar je tegen klaagt.
En dan TOCH beursgenoteerd in USA zijn.
Het is echt onbegrijpelijk!
Dat durf ik hier zo maar te posten online hoor.
Als een product qua productiekosten minder dan 100 euro kost en je verkoopt hem voor rond de 2000 euro of meer, dan mag je ook wel verwachten dat zo'n product GOED en FUNCTIONEEL in elkaar is gezet. Een consument heeft ontzettend veel rechten.
En nu spreek ik zeker niet over leapfrog (ik herhaal het even voor de zekerheid):
In die 3d printer wereld is het tjokvol met personen die echt totaal niet weten hoe je een hamburgerrestaurant runt, maar er wordt wel vanalles beloofd wat compleet en totaal niet waar is.
Kijk eens naar alle accuracyclaims van printers. Sommigen claimen micronnauwkeurigheid met die dingen. Echt op het lachwekkende af.
Velen schrijven op dat hij ABS kan printen, terwijl daar weer overal haken en ogen aan zitten.
Nog meer laten zelf geprinte objecten op hun homepage zien, net naast een claim hoe snel hij wel niet print - terwijl vaak die objecten uren en uren gekost hebben om te printen en ze miniscuul klein zijn die objecten, terwijl ze wel claimen een enorm bereik in X x Y x Z hebben. Echt compleet lachwekkende claims overal.
Je kunt een bedrijf al laten veroordelen voor het doen van claims die misleidend dan wel niet waar zijn. In de 3d printer wereld ben je dan wel even bezig overigens. D'r blijft bijna geen bedrijf meer over dan.
Voor een tak van industrie die toch zo'n 10 miljard euro per jaar omzet is het compleet lachwekkend wat er gebeurd.
Nu ja - alleen de medische wereld is nog erger he. Medicijnen op basis van verdunning van een miljoen keer huh?
Ze liggen gewoon in de supermarkt :)
Een product wat de consument koopt daar heeft hij volgens EU toch al snel wel 2 jaar garantie op. De garantie van 1 naar 2 jaar opkrikken mag geld kosten. Dat is vrij harde garantie die de EU afdwingt richting bedrijven die aan consumenten leveren.
Dan weten we de wat beter onderlegden - de meeste forum posters hier dus - dat je met 3d printers in gevaarlijk vaarwater zit, want die onderdelen slijten hard.
Dus het wordt een heel juridisch gevecht dan, als je als bedrijf minder garantie wilt geven als er fiks wat printuren op een printer zitten.
Een consument heeft nu eenmaal fiks recht op garantie. Dan weet je direct waarom grote bedrijven helemaal niet staan te springen om goedkoop 'professionele 3d printers' op de markt te zetten. Grote bedrijven die bereiken de consumentenmarkt.
Zelf heb ik 1x een ontevreden klant gehad. Die heb ik echt DIRECT zijn geld geretourneerd.
Je product is net zo goed als je helpdesk. Je helpdesk uitbesteden aan een 3e wereldland vraagt al helemaal om ellende natuurlijk.
Alibaba is wel de allercorrupste in dat opzicht. Een Chinees bedrijf zeg je? Ja maar wel beursgenoteerd in USA, terwijl de 't Chinese bedrijfsleven op oneerlijke manier wordt bevoordeeld boven andere naties bij Alibaba.
De EU ligt compleet te slapen dat ze ueberhaupt alibaba op internet toelaten hier. Niet te verwarren met ali-expres, wat ook van alibaba is.
Werkelijk allerlei opdrachten worden letterlijk ingeslikt door Chinees bedrijfsleven dankzij alibaba, terwijl er gewoon geen concurrentie is die je makkelijk vindt, dit dankzij google en dankzij gebrek aan concurrentie.
Dit waar klagen bij zo'n bedrijf niet eens verder komt dan degene waar je tegen klaagt.
En dan TOCH beursgenoteerd in USA zijn.
Het is echt onbegrijpelijk!
Dat durf ik hier zo maar te posten online hoor.
Als een product qua productiekosten minder dan 100 euro kost en je verkoopt hem voor rond de 2000 euro of meer, dan mag je ook wel verwachten dat zo'n product GOED en FUNCTIONEEL in elkaar is gezet. Een consument heeft ontzettend veel rechten.
En nu spreek ik zeker niet over leapfrog (ik herhaal het even voor de zekerheid):
In die 3d printer wereld is het tjokvol met personen die echt totaal niet weten hoe je een hamburgerrestaurant runt, maar er wordt wel vanalles beloofd wat compleet en totaal niet waar is.
Kijk eens naar alle accuracyclaims van printers. Sommigen claimen micronnauwkeurigheid met die dingen. Echt op het lachwekkende af.
Velen schrijven op dat hij ABS kan printen, terwijl daar weer overal haken en ogen aan zitten.
Nog meer laten zelf geprinte objecten op hun homepage zien, net naast een claim hoe snel hij wel niet print - terwijl vaak die objecten uren en uren gekost hebben om te printen en ze miniscuul klein zijn die objecten, terwijl ze wel claimen een enorm bereik in X x Y x Z hebben. Echt compleet lachwekkende claims overal.
Je kunt een bedrijf al laten veroordelen voor het doen van claims die misleidend dan wel niet waar zijn. In de 3d printer wereld ben je dan wel even bezig overigens. D'r blijft bijna geen bedrijf meer over dan.
Voor een tak van industrie die toch zo'n 10 miljard euro per jaar omzet is het compleet lachwekkend wat er gebeurd.
Nu ja - alleen de medische wereld is nog erger he. Medicijnen op basis van verdunning van een miljoen keer huh?
Ze liggen gewoon in de supermarkt :)
Re: Ervaring met de Leapfrog
Kunnen we a.u.b. weer een beetje on topic kome .
Het topic is "Ervaring met Leapfrog".
Memyself heeft zijn ervarinen hier geuit en daar hebben wij op gereageerd.
Ik stel voor dat we het daarbij laten.
Rob
Het topic is "Ervaring met Leapfrog".
Memyself heeft zijn ervarinen hier geuit en daar hebben wij op gereageerd.
Ik stel voor dat we het daarbij laten.
Rob
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
Re: Ervaring met de Leapfrog
Helemaal eens Rob,
Heb mijn gal gespuwd, en hoop dat het opgedweild wordt!
groet,
Lambert
Heb mijn gal gespuwd, en hoop dat het opgedweild wordt!
groet,
Lambert
Re: Ervaring met de Leapfrog
Wederom sorry dat ik weer mijn gal kom spuwen.
Allereerst ......dit forum wordt gebruikt om de ervaring met LeapFrog te delen.
Vervelend om te zeggen maar ik ben er nu helemaal klaar mee.(netjes uitgedrukt)
Hieronder volgt een gedeelte uit de mail wisselingen met het support team van LeapFrog.
En helaas het wordt steeds gekker, zie hieronder
EDIT door Create
sorry maar dit gaan mij te ver om cnczone te benoemen in een getouwtrek tussen een bedrijf en een particulier.
Ik heb ook wel eens problemen gehad maar los dat zelf op! Al begrijp ik wel je frustratie! Maar dat hoort hier niet thuis!
Allereerst ......dit forum wordt gebruikt om de ervaring met LeapFrog te delen.
Vervelend om te zeggen maar ik ben er nu helemaal klaar mee.(netjes uitgedrukt)
Hieronder volgt een gedeelte uit de mail wisselingen met het support team van LeapFrog.
En helaas het wordt steeds gekker, zie hieronder
EDIT door Create
sorry maar dit gaan mij te ver om cnczone te benoemen in een getouwtrek tussen een bedrijf en een particulier.
Ik heb ook wel eens problemen gehad maar los dat zelf op! Al begrijp ik wel je frustratie! Maar dat hoort hier niet thuis!
Re: Ervaring met de Leapfrog
Lambert,
ik ga niet drie keer dezelfde tips geven.
Ik stel voor dat een moderator deze discussie afsluit.
ik ga niet drie keer dezelfde tips geven.
Ik stel voor dat een moderator deze discussie afsluit.
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!