smoothie controller.

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: smoothie controller.

Bericht door michel pet »

binnen 5 dagen was i in nederland dus de rest van de maand de tijd gehad om te leveren als de tnt dat niet kan kan je beter de deur sluiten.
je betaald dik geld om hem verzekerd te versteuren dan mag je toch ook wel knappe ondersteuning verwachten op het moment dat het pakje in nl aan komt werkt de traceercode niet meer ook zo iets wat in deze tijd normaal zou moeten zijn.
voortaan kies ik voor de dpe vedex of zo iets die hebben hun zaakjes wel voor elkaar.
nog iets als je gaat bellen voor een nieuwe code om het toch te kunnen volgen kost je dat ook weer geld schandalig vind ik het.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: smoothie controller.

Bericht door audiomanics »

Heeft niets met de TPG van doen... dat is het samenspel van de douane en de vervoerder vrijwel zeker..
Zeker met artikelen uit Amerika.. De vervoerder licht de douane in en dan duurt 't verschrikkelijk lang voor de papieren met de te betalen bedragen weer terug zijn bij de vervoerder.
De douane zegt de artikelen niet achter te houden.. Klopt ook maar ze zorgen er wel voor dat de onnodig lang bij de vervoerder blijven liggen.
De oorzaak ligt dus gewoon bij de douane zelf..
Als je een Amerikaan zo gek kan krijgen dat hij een waarde van 25$ of minder als waarde opgeeft, heb je het binnen vier tot vijf werkdagen in huis..
Geloof mij... ik heb al heel wat uit de USA moeten laten komen.... en als daar de douane tussen komt kan het soms zomaar 2 maanden duren, terwijl je op de tracktrace duidelijk kan zien dat het al een eeuwigheid in Nederland ligt.. Ook met de fedex en ook met de UPS..
Gek genoeg gaat vanuit China vaak wel goed. (die vullen standaard al een laag bedrag in)
Volgende keer kijken of je het uit de EU kunt kopen..
Het is niet de afstand maar de bureaucratische verhandeling van de douane... En daar betaal je ook nog ca 17,50 behandelingskosten voor...

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: smoothie controller.

Bericht door michel pet »

het gaat mij er om dat ze nog in het stenen tijd perk leven als je het via een ander bedrijf laat komen dan werkt het wel snel en goed en komt ook de belasting er over heen.
vande week belde ze me zelfs keurig met het bedrag wat ik moest betalen en of ze het de volgende dag konden leveren dat is waar voor je geld krijgen.
inplaats van halo ik heb een pakje je moet dit en dat betalen en nog extra voor de nl vervoerder als im een brief post zegt de post boden toch ook niet u moet mij nog betalen.

na ja maak me weer kwaad klaar mee biertje paken en hopen dat ze naar de kloten gaan tnt.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: smoothie controller.

Bericht door michel pet »

ik heb hem zo waar ontvangen dus kan wat gaan testen.
stekers hoop ik morgen binnen te krijgen dan kan ik de print kompleet maken.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: smoothie controller.

Bericht door michel pet »

heb het zo waar aan de praat heeft wel wat tijd gekost maar het werkt
via win 7 kan je de soft ware niet bouwen daar kwam ik dus veel ste laad achter maar via linux lukte het me wel en konn ik de coden er in schieten.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: smoothie controller.

Bericht door michel pet »



test setup en heb de motoren aan de praat wacht nog op stekers dan kan ik het bord af bouwen.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:38
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: smoothie controller.

Bericht door Joost »

Hoi Michel,

Hoe bevalt het Smoothieboard je?
Gebruik je het 'out of the box' of heb je zelf nog aan de hardware en software gesleuteld?

Ik overweeg hetzelfde board te gaan gebruiken, is de documentatie een beetje op orde?

-Joost
LinuxCNC user
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: smoothie controller.

Bericht door michel pet »

het werkt prima als je het goed heb ingesteld.
heb hem al een tijd niet meer gebruikt dus wie weet zijn er al dingen verandert.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Plaats reactie