Delta 3D printer

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Delta 3D printer

Bericht door diepchess »

mosoft schreef:Nou Sjuul de eerste verandereingen zijn al doorgevoerd t.o.v. de eerste set tekeningen die ik had gepost ik heb van de twee lagers langs de zuilen er al drie gemaakt om speling in de wagentjes te voorkomen.

Dus wat je zegt, kinderziekten er uithalen, maar ik zal de veranderingen steeds even vermelden. :mrgreen:

Jan (MoSoft)
Jan, waarom een delta bouwen zonder bowden?

Wordt 't op deze manier niet een loodzware constructie die snel bewegen moet?
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: Delta 3D printer

Bericht door mosoft »

@deepchess Deze printer heeft de extruder boven in de machine zitten en via een teflon bowdenbuis wordt het filament naar de extruder gebracht om een lichte kop te houden dus kun je met grote versnellingen werken.

Momenteel met de kalibratie bezig via het commando G30 A in de Marlin uitgaven van Rich Cattell die je kunt vinden in https://github.com/RichCattell/Marlin

Werkt wel mooi alleen afwachten wat de resultaten zijn.

Jan (MoSoft)
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Delta 3D printer

Bericht door diepchess »

mosoft schreef:@deepchess Deze printer heeft de extruder boven in de machine zitten en via een teflon bowdenbuis wordt het filament naar de extruder gebracht om een lichte kop te houden dus kun je met grote versnellingen werken.

Momenteel met de kalibratie bezig via het commando G30 A in de Marlin uitgaven van Rich Cattell die je kunt vinden in https://github.com/RichCattell/Marlin

Werkt wel mooi alleen afwachten wat de resultaten zijn.

Jan (MoSoft)
Die Wade extruder die je in aluminium uitgevoerd hebt, ik neem aan dat je die dan niet gaat gebruiken in je delta?
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Delta 3D printer

Bericht door diepchess »

ik doel hier op :

http://www.cnczone.nl/knowledge/kb_show.php?id=83

"Hier vind je vast de voorlopige set tekeningen om een Delta 3D printer te bouwen."

Voor niks dus die Wade extruder ge-CNC-ed uit aluminium - het gebeurt de besten hoor Jan!
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: Delta 3D printer

Bericht door mosoft »

Wat dacht je hiervan diepchess kijk eens boven in de printer volgens mij is dat die aluminium extruder hoor.

9056

En hij werkt netjes moet ik zeggen met de hobbedaxis inplaats van een hebbedbold.
Hij drukt de filament keurig door de nozzle zoals het moet. :mrgreen:

Je ziet die zwarte kous lopen waardoorheen de bowdenbuis en de bedrading naar de nozzelplaat en hotend loopt.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Delta 3D printer

Bericht door diepchess »

Fijn dat het goed voor je werkt Jan!

had inderdaad foto gezien waarbij er uit die buis (blijkt dus kous) draadjes steken :)

Ga je 1.75 mm draad gebruiken of ook poging wagen met 3 mm?

Als hobbed bolt gebruik ik overigens een arcol bolt.
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: Delta 3D printer

Bericht door mosoft »

Ik ga deze ronde met 1.75 aan de gang.
Mijn hobbedaxis is van 8 mm zilverstaal waar ik in het midden met een tapje de groeven heb gemaakt.
In de draaibank de tap in de klauwplaat en het asje in twee lagers daar tegen aan drukken via de beitelhouder en je ziet vanzelf de kartels in het zilverstaal ontstaan.

9089

Als tap gebruik ik een M4 tapje dus de kartel wordt de spoed van de draad.
Plaats reactie