Aanschaf 3D printer

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanschaf 3D printer

Bericht door Rob65 »

diepchess schreef: Zo'n kickstarter projectje beloofde ook een goede lichtprinter - maar we moeten zien hoe goed het spul is.
U vraagt:

93909389

Dit zijn 2 foto's van zo'n Kickstarter "projectje": de B9Creator.
Beide modellen zijn net geen 2cm hoog en ik weet dat de foto's niet helemaal scherp ogen: scherpstellen was al lastig en uit de hand bij lamplicht macro-foto's maken geeft geen heel mooie strakke foto's.
diepchess schreef: Iemand die kiest voor een in Nederland geproduceerde rol is ook heel mooi natuurlijk - maar krijg dan wel KEIHARD BEWIJS dat het ook hier is geproduceerd. Er is veel te verdienen namelijk aan een smoesje vertellen en Chinees filament omkatten.
Zowel Dutch Filaments als ColorFabb hebben eigen productiestraten staan waar ze van pellets filament maken. Als je wilt kan je er zelf gaan kijken. Hoe keihard wil je het bewijs hebben?
En natuurlijk gebruiken ze als grondstof pellets die ergens geproduceerd zijn, mischien zelfs wel in China, maar ze combineren verschillende kunststoffen, kleurstoffen en toevoegingen tot een uniek product.
diepchess schreef: Een veel groter verschil zijn de printers geproduceerd in China versus hier. Ook de leapfrogs geproduceerd in Roemenie hoor je enig kritiek op de enorme productiefouten aldaar.
Hé, iemand die ergens gelezen heeft dat ik een Leapfrog heb :shock:
of zeg maar een "wat ooit een leapfrog was" want met alle toevoegingen die ik gedaan heb en de nieuwe electronica en nu de ontwikkeling van een eigen hot-end + extruder kan ik het niet echt een leapfrog meer noemen.
Toegegeven: aan de 5mm ribbels kan je nog steeds herkennen dat het een Leapfrog is :mrgreen:
diepchess schreef: p.s. zonder lullig te willen worden - hoe kan het dat alle rollen die hier geproduceerd worden, toch dezelfde HASPELS gebruiken als de iets duurdere Chinese filamentrollen?
Goh, ik wist niet dat ze in China ook spoelen gebruiken waar op de zijkant "www.colorfabb.com" staat :shock:
en mijn Chinese ABS zit echt niet op rollen van Hafner-spools.com.

Volgens mij is het bedtijd, je verhaspelt de boel een beetje :evil:
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Aanschaf 3D printer

Bericht door diepchess »

@Rob65: voor mijn metalen 3d printer ontwerp overweeg ik heel sterk een directdrive te bouwen.

Voor een eerste zelfbouw printer lijkt me een jonas kuehling incarnatie van wades extruder met een hobbed bolt een prima idee.

Voor een directdrive moet dan wel wat gedaan worden aan hoe je 't 3mm filament tevoorschijn tovert.

Nu is dat iets van een hobbed bolt van 6 mm dikte met steppers die heel traag lopen maar wel gearing hebben. Kortom de stepers beschikken nog over de volledige torque. Die hebben nog hun volledige sterkte + de extra gearing van 9 x 47 overbrenging.

We praten dan over dus enorme kracht waarmee het filament heel traagjes de hotend ingeduwd wordt vanaf de extruder.

Dit waar een direct drive bijna drievoudige diameter heeft, dus in theorie rond de factor 12 minder kracht kan zetten.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Aanschaf 3D printer

Bericht door diepchess »

@rob65, ik kan niet zoveel met objectjes van 2 CM hoog in lowres fotokwaliteit zonder dat erbij staat hoe lang het gekost heeft zo'n klein objectje te produceren.

Er zijn overigens ontzettend veel zaakjes die claimen Europees filament te verkopen, op dezelfde haspels, met alleen een stickertje erop geplakt. YMMV.
Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanschaf 3D printer

Bericht door Rob65 »

diepchess schreef:@rob65, ik kan niet zoveel met objectjes van 2 CM hoog in lowres fotokwaliteit zonder dat erbij staat hoe lang het gekost heeft zo'n klein objectje te produceren.
Wil je alsjeblieft ophouden om steeds weer op een verschrikkelijk negatieve manier op andermans berichten te reageren. Je doe momenteel echt niets anders dan je continu negatief uitlaten over werk van anderen zonder zelf ooit iets te laten zien van je eigen kunnen.

Het moet je toch ondertussen wel opgevallen zijn dat een aantal mensen momenteel niet echt te spreken is over de manier waarop jij hier nu gedraagt :x
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanschaf 3D printer

Bericht door skillalot »

+1
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Aanschaf 3D printer

Bericht door diepchess »

Als je de discussie technisch niet kunt winnen dan begin je toch lekker over de vorm nietwaar?
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Aanschaf 3D printer

Bericht door create »

Jongens kom op!!!

even ontopic ik begrijp de frustratie maar hou je in! anders sluit ik dit draadje

greetz Create
Plaats reactie