3018 ProVer uitbreiden met laser, welke?

Zelfbouw en koopmachine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Guus2005
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2020 17:32

3018 ProVer uitbreiden met laser, welke?

Bericht door Guus2005 »

Hoi.
Dit is mijn eerste post hier.

Ik ben pas begonnen met CNC en wil nu ook een Laser module aanschaffen.
Het apparaat heb ik aangeschaft bij SainSmart en daar zou ik ook de laser module willen kopen (5500mW,SKU: 101-63-FL55) maar die is steeds uitverkocht.
Dus ik ben op zoek naar een alternatief.

De laser module die erop past wordt aangestuurd met een PWM-GND aansluiting.

Om niet gelijk tegen te grenzen aan te zitten qua vermogen denk ik aan 15, 20 of zelfs 30 Watt vermogen.

Iemand een idee over een goede aankoop?

Thx! Guus
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: 3018 ProVer uitbreiden met laser, welke?

Bericht door ruudderooy »

er zijn geen diode lasers met meer dan 7w (met goeie koeling kunnen ze 10w leveren maar dan houd het echt op).
https://sites.google.com/site/dtrslaser ... aser-diode

die andere wattages zijn echt onzin ze kunnen piek misschien in puls mode een hoog vermogen leveren maar die chinese drivers zijn gewoon constante stroom drivers die ze een een pwm duty cycle geven. (dus geen korte puls en dan hoog piekvermogen)

en verwacht er ook niet teveel van voor graveren kan het best leuk werken maar snijden papier, karton, en misschien 3mm triplex als je een x aantal keer over het zelfde lijntje gaat. (vanaf 6 wat kun je er ook rvs mee graveren, maar dat is dan ook het enige metaal waarmee het lukt)

en goed uitkijken met het licht dat er vanaf komt het word niet geblokt door glas of plexi glas (alleen een type maar die is heel duur) want het kan je ogen kosten.

er zijn wel wat beter leveranciers Waarbij de specs ook tot max 10W gaan maar de prijzen ook boven de 500euro liggen.
als je het gewoon leuk vindt om ermee te spelen dan werkt een chinese prima de varianten met hogere wattage kunnen vaak ook rvs graveren.

Ik heb er zelf ook verschillende gehad ze hadden alleen geen lange levens duur maar dat is alweer paar jaar geleden misschien is dit nu verbetert.
Palmerlivesteam
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jan 2019 20:21
Locatie: Limburg Zuid

Re: 3018 ProVer uitbreiden met laser, welke?

Bericht door Palmerlivesteam »

Deze 3018 machines zijn niet nauwkeurig genoeg om mee te snijden in 2 of meer doorgangen. Bij de 2e rit komt de gravure gedeeltelijk naast de eerste terecht i.p.v. dat er dieper gesneden wordt.
EdingCNC 720
Autocad 2D sinds versie 9 (1989), voor thuis: CMS Intellicad V11
Plaats reactie