Ortur laser master 2 20 w

Zelfbouw en koopmachine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Ortur laser master 2 20 w

Bericht door herbieferbie »

het word weer tijd voor vakantiegeld eerdaags, en het lijkt me leuk om de ortur lasermaster 2 te kopen.
Ik heb reeds veel filmpjes zitten kijken icm lightburn.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit apparaat die er wat zinnigs over kunnen zeggen

Ik dacht misschien is het een leuke introductie in het cnc gebeuren, weliswaar heel eenvoudig maar je moet ergens beginnen natuurlijk.
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door herbieferbie »

nou aan het aantal reacties schat ik in dat het prullaria is ?
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door herbieferbie »

Al zoekende kom ik ergens anders op uit, met 2 voordelen.
Beter, en mocht het niet mijn ding zijn zeker beter te verkopen alhoewel dat niet de opzet is natuurlijk.

https://nl.aliexpress.com/item/10050019 ... NckHW&mp=1

Nu is mijn vraag daar je aan kunt geven leveren vanuit polen neem ik aan dat de douane me geen invoerrechten laat betalen, en ja natuurlijk ook benieuwd wat jullie er van vinden, werkt het out of de box meteen goed etc etc etc

Fijn paasweekend allemaal !
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door Kjelt »

Ik denk dat dit een K40 machine is.
Ja op zich voor het geld kun je niet veel verwachten en is het echt wel een leuk ding wat ik er over lees maar mocht je echt serieus dingen willen gaan doen dan reken op een dubbel prijs aan upgrades.
Heb er zelf geen ervaring mee maar op dit forum is er genoeg over geschreven om je hele paasweekend te vullen :lol:
Even zoeken op K40.
Hier alvast wat topics:

viewtopic.php?p=177039#p177039
https://cnczone.nl/viewtopic.php?p=229216#p229216
https://cnczone.nl/viewtopic.php?p=180049#p180049
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door skillalot »

Van wat ik gehoord heb is temperatuur bij een laserbuis enorm belangrijk voor de levensduur. Een paar graden kan het verschil zijn tussen een 5000 branduren of 500 uur. En met een emmer water en een vijverpompje als enige koeling denk ik niet dat je buis het heel lang uit zal houden.

Wat ik hier op het forum ook vaak genoeg gelezen heb is dat de controller bij die K40 dingen niet heel fantastisch werkt, zeker voor graveren is het niet echt geschikt. De controller alleen die je daarvoor nodig hebt kost meer als deze "complete" machine.

Ik denk dat je beter door kunt sparen voor wat beters...
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door ruudderooy »

Opzich zijn dit hele basic co2 laser met niet al te beste mechanica.
Hij word wel veel gebruikt, dus er is veel over te vinden.
vooral veel wat mensen upgraden , geleidingen, hoogte verstelbaar bed, de controller, de buis en voeding, afzuiging, koeling, bereik vergroten.

wat idd belangrijk is zoals skillalot al zei water temp moet onder de 20 graden blijven anders is je laserbuis snel kapot.
en ze hebben een aantal dingen waar je snel tegenaan gaat lopen.
het bed is niet in hoogte verstel baar, dus je bent erg beperkt in wat je er onder kunt leggen.
de controller kan geen vermogen aan passen, dit doe je met de hand voor je het programma start. (goedkoopste laser controller die dit wel kan zit rond de 115 euro)https://www.aliexpress.com/item/3300677 ... web201603_
koeling ligt er aan met een groot vat koud kraan water kan je best wel even je machine gebruiken als je het maar in de gaten houd want als de buis boven de 25 graden komt gaat deze snel achteruit. (k40 is niet zo groot dus projecten duren niet zo lang)
dacht dat hij ongeveer 3x het vermogen van de buis moet koelen.

maar lees er eerst over voor je de keuze maakt, want als je veel aat upgraden zit je nog steeds met een kleine machine terwijl je dan misschien spijt hebt.

of kom een keer kijken bij iemand met een laser machine dan weet je wat je kan verwachten van bv een K40, ik weet niet waar je woont maar je mag bij mij best een keer komen kijken dan heb je een idee zonder nog te investeren.

Gr Ruud
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door herbieferbie »

Nou dat zijn best duidelijke antwoorden, beter doorsparen. En bedankt voor je aanbod Ruud maar je woont nogal een eindje weg anders had ik zeker een keer komen kijken.
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door herbieferbie »

Hmm het blijft me bezighouden, wat is een realistisch bedrag waar ik naartoe kan sparen voor een leuke machine waar je dan ook echt iets mee kan.
Of misschien heeft er iemand iets te koop toevallig.
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door ruudderooy »

herbieferbie schreef: 09 apr 2021 14:11 Hmm het blijft me bezighouden, wat is een realistisch bedrag waar ik naartoe kan sparen voor een leuke machine waar je dan ook echt iets mee kan.
Of misschien heeft er iemand iets te koop toevallig.
je kan er best iets mee maar je moet alleen eerst goed lezen en/of kijken wat en K40 kan en ook kijken welke eventueele upgrades je zou willen zodat hij de kingen kan waar jij hen voor wil gebruiken!
er zijn vele gebruikers die er teverden mee zijn als ik op youtube kijk.

Gr Ruud
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door fluppie »

Ik had deze module tegengekomen voor mocht je al een 3D printer hebben. Vrees alleen dat je met 500mW weinig zult kunnen uitspoken.
https://nl.aliexpress.com/item/32800304 ... 1f388q7i2z
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ortur laser master 2 20 w

Bericht door hobbybob »

Inderdaad wat al boven gezegd wordt, liever doorsparen voor een machine met DSP controller (ruida of trocen o.i.d.) die kan je ook met Lightburn gebruiken, dan liefst een beweegbaar bed en vermogen ergens vanaf 60W of meer... Dan kan je er iig fatsoenlijk hout mee snijden en graveren.
Las van de week iemand die had zo'n diode laser en kon 3mm hout snijden met 30 passes, terwijl anderen het "maar liefst" in 7 passes konden.
Geeft wel een beetje hobby niveau aan. Hoewel eerlijk is eerlijk , door de mooie modulatiecurve, kan je met een goede diodelaser schitterende foto's graveren op hout, sommige mensen beheersen dit trucje beter dan ik van sommige co2 lasers heb gezien.

Maar ik snijd veel, dus heb liever wat vermogen en oppervlakte.
Plaats reactie